مجله دلتا

۴۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در بدو ورود به شهر بندری بیروت در جوار دریای مدیترانه است، این شهر را شایسته القابی چون عروس خاورمیانه و عروس همیشه بهار خواهید دید.
دیدنی های بیروت

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مجسمه‌های چند هزارساله، صخره‌ها و کوه‌های همیشه سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. بخش گردشگری مجله دلتا این بار به معرفی دیدنی های بیروت پرداخته است. با ما همراه باشید.

ساحل بیبلوس

بیبلوس دیدنی های بیروت

بیبلوس (Byblos) تنها یک ساعت با بیروت فاصله دارد. این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب برای افرادی است که می‌خواهند ساعاتی از شلوغی بیروت به آرامش پناه ببرند.

بندر بیبلوس یکی از زیباترین بنادر لبنان است؛ قایق‌های ماهیگیری در کنار بندر و دریای آبی که آسمان را منعکس می‌کند منظره‌ جذابی را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. قدم‌زدن در این بندر و غذاخوردن در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این منطقه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. افرادی که دنیای مدرن را به تاریخ باستان ترجیح می‌دهند می‌توانند سری به تفریحگاه‌های ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌های ساحل بزنند.

گرمابه های رومی

گرمابه های رومی دیدنی های بیروت

گرمابه‌های رومیِ بیروت متعلق به دورانی است که بیروت مرکز حکومت رومی‌ها بود. این گرمابه‌ها در دهه‌ ۱۹۹۰ بازسازی شدند. سیستم گرمایشی متبکرانه‌ی این گرمابه‌ها هایپوکاست (hypocaust) یا زیرسوز نامیده می‌شود. این مکان همچنین باغ گیاهان دارویی را نیز دربر‌می‌گیرد.

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی ما دیدنی های بیروت

کلیسای بانوی مقدس ما یا کلیسای سیده لبنان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیروت و از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی لبنان است که برای احترام به مریم مقدس ساخته‌ شده است. مجسمه مریم مقدس مشرف بر شهر جونیه، چشم‌انداز وسیعی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد.

صخره‌های کبوتر

صخره‌های کبوتر دیدنی های بیروت

صخره‌های کبوتر در منطقه تاریخی روشه، یکی از گنجینه‌های طبیعی لبنان و از دیدنی های بیروت به شمار می‌رود. در منطقه‌ اطراف این صخره‌ها، شواهدی از وجود اقوام باستانی به دست آمده است. گردشگران می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی روشه، قدم بزنند و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرند.

موزه سرسق

دیدنی های بیروت موزه سرسق

موزه سرسق موزه اصلی هنرهای معاصر بیروت و محل نگه‌داری آثار فرهنگی لبنانی است. این موزه در یک ویلای خصوصی واقع در یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی بیروت قرار دارد. ساختمان موزه سرسق، نمونه‌ای تمام‌عیار از معماری قدیمی لبنانی است؛ این ساختمان را خانواده سرسق در قرن ۱۹ میلادی بنا کردند و امروزه به یکی از جاهای دیدنی بیروت تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “سفر به ۱۰ جزیره رویایی” را مطالعه کنید.

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی دیدنی های بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت با قدمت ۱۵۲ سال، یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه دارای موزه باستان‌شناسی، باغ‌های گیاه‌شناسی، ساختمان‌های تاریخی و همچنین یک ساحل اختصاصی است. موزه باستان‌ شناسی دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۸۶۸ افتتاح شد و قدیمی‌ترین موزه باستان‌شناسی در خاورمیانه است و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

بعلبک

دیدنی های بیروت بعلبک

شهر باستانی بعلبک یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در دره بقاع و در فاصله ۲ ساعت و نیم از بیروت واقع شده است. معبد رومی باکوس، یکی از آخرین ساختمان‌های رومی در جهان، از برجسته‌ترین بخش‌های این شهر است. این معبد در بیش از ۱۸۰۰ سال پیش برای احترام به یکی از خدایان رومی ساخته شد. هر سال در محوطه‌ جلوی معبد، جشنواره‌ تاریخی و باستانی بعلبک برگزار می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر ”امن‌ترین مقاصد توریستی اروپا بعد از کرونا” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
زیپ لاین یکی از تفریحات هیجانی است که این روزها جای خود را در میان گردشگران باز کرده و دل عاشقان هیجان را برده است.
زیپ لاین های دنیا

زیپ لاین از جمله هیجان انگیزترین تفریحاتی است که امروزه توجه زیادی از عاشقان ماجراجویی را به خود جلب کرده است. این تفریح هیجان‌انگیز ترکیبی از چشم‌اندازهای حیرت‌آور و ترشح آدرنالین ناشی از وحشت را به همراه دارد. در بخش گردشگری مجله دلتا برخی از جالب‌ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و هیجان ‌انگیزترین زیپ ‌لاین‌ های دنیا معرفی شده است.

اگر بخواهیم تعریفی واضح‌تر از زیپ لاین داشته باشیم باید بگوییم که برای انجام این تفریح، سیم بکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می‌پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می‌رود. البته شما می‌توانید به چند صورت مسافت بین دو نقطه را طی کنید؛ به صورت خوابیده، معلق و نشسته. تصورش را بکنید که به یک بند آویزان شوید و سُر بخورید در حالی که در هوا معلقید.

  • مانستر، پورتوریکو

مانستر، پورتوریکو زیپ لاین های دنیا

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ بود که پارک ماجراجویی تورو ورده (Toro Verde) در پورتوریکو طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا را افتتاح کرد و نام آن را مانستر به معنای هیولا نامیدند. زیپ لاین مانستر در سال ۲۰۱۶ با عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. سرعت زیپ لاین مانستر ۹۰ مایل در ساعت است و با ارتفاع فوق العاده آن می توانید اوج هیجان را تجربه کنید. این پارک ۸ زیپ لاین دارد که در میان کوه های جنگلی پورتوریکو در انتظار جویندگان ماجراجویی و هیجان است.

  • زیپ لاین جبل جیص فلایت، دبی

زیپ لاین جبل جیس فلایت

در میان ‌برترین‌های دنیا همیشه جایی برای نام دبی وجود دارد. در زمینه‌ زیپ‌لاین نیز دبی خود را به رقبای دیگر رسانده و توانسته است رکورد بلندترین زیپ‌لاین شهری دنیا را به نام خود ثبت کند. این زیپ‌لاین از رأس الخیمه دبی تا کوه جیص ادامه دارد و با ارتفاع فوق‌العاده یک انتخاب هیجان‌انگیز در تور دبی است. زیپ‌لاین دبی که به نام پرواز بر فراز جبل جیص (Jebel Jais Flight) یا جبل جیص فلایت مشهور است، حدود ۲۸۳ کیلومتر طول و ارتفاع بالغ‌بر ۱۶۰۸ متر از سطح دریا دارد که معادل ۲۸ زمین فوتبال می‌شود.

  • زیپ لاین برج ایفل، فرانسه

زیپ لاین های دنیا برج ایفل، فرانسه

اگر شلوغی محوطه برج ایفل شما را اذیت می‌کند و یا دوست دارید سریع به طبقات بالای برج برسید، می‌توانید از زیپ‌لاین برج ایفل استفاده کنید. برج ایفل پاریس پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری جهان است و در تور فرانسه برای علاقه‌مندان به هنر و معماری در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از زیپ‌لاین علاوه بر تجربه‌ی سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (حدودا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) هم‌زمان از نمای شهر پاریس نیز لذت ببرید تا به برج ایفل برسید.

  • سیماتای، چین

سیماتای، چین

برای سوار شدن بر زیپ لاین سیماتای چین باید مسیر پر طرفدار دیوار مشهور بزرگ چین را که از عجایب هفتگانه جهان است، پیش بگیرید. با طی کردن حدود ۳ ساعت مسافت به خارج از شهر پکن، این زیپ لاین هیجان‌انگیز و جالب را در مجاورت دیوار بزرگ چین خواهید دید.

چشم‌اندازهای روستایی، طبیعت زیبا و منطقه تاریخی جادویی، به وحشت و هیجان تجربه این زیپ لاین جالب می‌افزاید. سواری این زیپ لاین ۴۰ ثانیه به طول می‌انجامد اما در عوض چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از دیوار بزرگ چین و دریاچه اردک مادارین (Madarin Duck Lake) را برایتان به ارمغان می‌آورد.

  • فلایینگ فاکس، نیوزلند

فلایینگ فاکس زیپ لاین های دنیا

یکی دیگر از جالب‌ترین زیپ لاین های دنیا زیپ لاین فلایینگ فاکس در نیوزیلند است. چیزی که باعث متمایز شدن و جالب شدن این زیپ لاین شده، جهت حرکت آن است. جهت حرکت همه زیپ لاین‌ها رو به جلو است اما زیپ لاین فلایینگ فاکس نیوزیلند با سرعت به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند. مسیر حرکت این زیپ لاین از بالای دره موکای گرَویتی (Mokai Gravity Canyon) و رودخانه رانگیتیکی (Rangitikei River) است.

  • زیپ لاین آتشفشان آرنال، کاستاریکا

زیپ لاین های دنیا آرنال

تصور کنید در ارتفاع هستید و زیر پای شما دهانه‌ یک آتشفشان قرار دارد، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ نگران می‌شوید و یا شاید هم جیغ بلندی بکشید. بله، این همان حسی است که بعد از سوار شدن بر زیپ‌لاین آرِنال به شما دست می‌دهد. اگر اهل سفر و گردش باشید، می‌دانید کشور کاستاریکا از مهم‌ترین پاتوق‌های گردشگری و طبیعت‌گردی دنیاست و از پرطرفدارترین تفریحات هیجان‌انگیز در کاستاریکا نیز استفاده از زیب‌لاین آتشفشان ۷هزار ساله آرنال است.

  • زیپ لاین، ایروان

زیپ لاین های دنیا ارمنستان

ارمنستان میزبان یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های دنیاست. این زیپ لاین به عنوان نقطه سرآغاز پارک یل (Yell Extreme Park)، دارای ۵ خط متفاوت ۱۳۵، ۲۶۸، ۲۰۰، ۳۷۵ و ۷۵۰ متری است. هرچه فاصله شما از سطح زمین بیشتر باشد بدن شما آدرنالین بیشتری ترشح کرده که موجب ترس و هیجان هم زمان می‌شود و از حس‌های غیر قابل توصیف است که فقط با استفاده از زیپ لاین ارمنستان می توانید متوجه آن شوید. فاصله ایستگاه زیپ لاین ارمنستان با مرکز شهر تنها ۱۵ دقیقه است و به راحتی با تاکسی و یا ون‌های مخصوص گردشگران می‌توانید به آنجا برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “تایلند شمالی بهتر است یا تایلند جنوبی؟” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
بیش از نیمی از گردشگران جهان اکنون به دنبال مقاصد امن گردشگری برای سفرهای دوران پساکرونا هستند.
مقصدهای توریستی بعد از کرونا

چند ماهی است که کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا، در تمام جهان پخش شده و همه گردشگران را مجبور به خانه‌نشینی کرده است؛ اما اکنون زمزمه باز شدن مرز بعضی از کشورها به روی مسافران به گوش می‌رسد. شاید شما نیز به دنبال نام کشورهایی که اولین داوطلب میزبانی سفرهای پساکرونا هستند، باشید. مقصدهای توریستی بعد از کرونا را در مجله دلتا بشناسید.

سفر به تفلیس گرجستان 

سفر به تفلیس گرجستان مقصدهای توریستی بعد از کرونا

گرجستان یکی از آن کشورهایی است که به نسبت دیگر کشورها، کمتر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. جالب است که بدانید تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در گرجستان ۲۶۰ برابر کمتر از بعضی از کشورهای اروپایی است. اتفاقا قرار است که مرزهای کشور گرجستان در تاریخ ۱ جولای (۱۱ تیر) بازگشایی و مقررات خاصی برای کنترل شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شوند تا گردشگران در تور تفلیس در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا نباشند.

سفر به جزیره کورفو در یونان

سفر به جزیره کورفو در یونان مقصدهای توریستی بعد از کرونا

جزیره کورفو در یونان از مقصدهای توریستی بعد از کرونا است که سفر به آن برای از بین بردن استرس های دوران کرونا بسیار مفید خواهد بود. خوب است این را هم بدانید که یونان یکی از آن کشورهای اروپایی است که کمتر با ویروس کرونا درگیر شده است و تعداد مبتلایان آن ۵۰ بار کمتر از تعداد مبتلایان یک سری از کشورهای اروپایی است. نکته دیگر اینکه نسبت تعداد تخت های بیمارستانی به جمعیت یونان بیشتر از نسبت تعداد تخت‌های بیمارستانی دیگر کشورهای اروپا به نسبت جمعیتشان است و به همین خاطر هست که سیستم بهداشت و درمان یونان در طی شیوع ویروس کرونا آنقدرها آشفته نشد و کنترل بیماران ویروس کرونا در یونان کار ساده‌تری بود.

سفر به کاوتات در کرواسی

سفر به کاوتات در کرواسی مقصدهای توریستی بعد از کرونا

کاوتات یکی از جالب‌ترین مقاصد گردشگری کرواسی است و همیشه سلبریتی‌ها و افراد مشهور، زوج‌های جوان، خانواده‌ها و دوستداران فرهنگ، طبیعت و ورزش‌های آبی از سفر به آن استقبال می‌کنند. خوشبختانه باید بگوییم که کرواسی نیز به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر با ویروس کرونا درگیر شده است و تعداد مبتلایان آن به نسبت هر یک میلیون نفر جمعیتی که دارد، ۲۰ برابر کمتر از هر کشور اروپایی دیگری است. نکته دیگر اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی کرواسی هم زیاد است و این شهری که ما در موردش صحبت می‌کنیم پر از ویلاهای شخصی، آپارتمان‌های توریستی و هتل‌های خانوادگی کوچک است و اقامت در آن ها در دوران شیوع ویروس کرونا از هر نظر امن است.

سفر به جزایر مادیرا در پرتغال

سفر به جزایر مادیرا در پرتغال مقصدهای توریستی بعد از کرونا

اول از همه این را بگوییم که در جزایر مادیرا هیچ مرگ و میری ناشی از ویروس کرونا ثبت نشده و این نشان می‌دهد که جزایر مادیرا یک مقصد گردشگری امن برای سفرهای بعد از کرونا است. خوب است این را هم بدانید که جزایر مادیرا بسیار سواحل زیبایی دارد و حتی در زمستان نیز آفتابی هستد. نکته دیگر اینکه جزایر مادیرا برای تماشای پرندگان و برای طبیعت گردی محبوب بوده و با این حساب اگر شما یک سفر تابستانی به جزایر مادیرا را ترتیب دهید، انتخاب بسیار شایسته‌ای را انجام داده‌اید. اگر هم دلتان می‌خواهد که برای فصل پاییز و زمستان یک سفر خارجی برای خودتان برنامه ریزی کنید، بهتر است که سفر به جزایر مادیرا را در گوشه ذهنتان داشته باشید و حتما به صورت جدی به آن فکر کنید.

سفر به جزایر آزور در پرتغال

سفر به جزایر آزور در پرتغال

اگر در دوران کرونا در قرنطینه بوده‌اید و از قرنطینه خسته شده‌اید، بهتر است که یک سفر به جزایر آزور پرتغال داشته باشید تا هم کمی از ویروس کرونا و استرس‌های ناشی از آن دور شوید و هم کمی در طبیعت وقت گذرانی کنید. اگر عاشق طبیعت‌گردی و گیاهان و جانوران هستید و از اینکه دلفین‌ها و وال‌ها را تماشا کنید و به این علاقه دارید که محصولات محلی و غذاهای محلی را تست کنید، مطمئنا از سفر به جزایر آزور در پرتغال لذت خواهید برد. خوبی جزایر آزور این است که در آن ویلاهای شخصی و آپارتمان‌های توریستی و هتل‌های کوچک خانوادگی متعددی ساخته شده است و با این اوصاف می‌توان گفت که جزایر آزور نیز مقصد گردشگری ایده‌آلی برای سفرهای بعد از کرونا است.

سفر به پروزا در یونان

سفر به پروزا در یونان

اگر مایلید بعد از کرونا به یک شهر ساحلی و آفتابی سفر کرده و در یک ویلا یا یک هتل ساحلی اقامت کنید، بهتر است که به پروزا در یونان سفر کنید. مطمئن باشید که پروزا یکی از بهترین مقاصد گردشگری امن اروپا در زمان شیوع ویروس کرونا است. یونان یکی از آن کشورهای اروپایی است که کمتر از کشورهای دیگر با ویروس کرونا درگیر شده  و این یعنی سفر به شهرهای مختلف یونان در زمان شیوع ویروس کرونا کاری عاقلانه و منطقی است. خوب است این را هم بدانید که شهر پروزا یکی از طولانی ترین سواحل اروپا را دارد. این ساحل که ساحل مونولیتهی نام دارد، ۲۲ کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض دارد و به راحتی می‌توانید در آن فاصله اجتماعی را با دیگر توریستان حفظ کنید و از این بابت با مشکل مواجه نخواهید شد. نکته دیگر اینکه در سواحل پروزا همه نکات بهداشتی برای کنترل شیوع ویروس کرونا رعایت شده است و ۴ متر بین هر کدام از چترهای ساحلی فاصله گذاشته شده است و فیلترهای هوایی اتاق‌های هتل‌ها نیز بعد از ترک هر توریست، عوض می‌شود. از طرفی این را هم خوب است بدانید که در اطراف پروزا ۳ بیمارستان وجود دارد که آماده سرویس‌دهی هستند و اگر خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش بیاید، سریع به او رسیدگی می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شهرهای توریستی ترکیه ”شگفتی های طبیعت که هوش از سرتان می‌برد!” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
مرداب هسل در دل جنگل‌های مشعل با درختان سر به فلک کشیده واقع شده و با زیبایی بی‌نظیرش مقصد بسیاری از گردشگران شده است. 
مرداب هسل
تالاب هسل در ۱۰ کیلومتری جاده چالوس و در میان جنگل‌های سرسبز پنهان شده است. این مرداب از رویایی ترین جاذبه‌هایی است که در شمال کشور خواهید دید چراکه هر زمانی که به این تالاب سفر کنید رنگ مرداب متفاوت خواهد بود. با بخش گردشگری مجله دلتا و پرسه‌ا‌ی کوتاه در اطراف مرداب هسل همراه باشید.
شاید در لحظه اول تشخیص ندهید که این سطح رنگین که ترکیبی از رنگ های سبز، زرد، نارنجی و قرمز دارد، یک تالاب است؛ محدوده‌ای که از فاصله دور شبیه دشتی پر از گل به چشم می‌رسد. رنگ آب این آبگیر، ترکیبی از رنگ‌های سبز و نارنجی و سرخ است که البته رنگ سرخ بر آن غلبه دارد و هرچه به مرکز آن نزدیک می‌شوید، رنگ قرمز متمایزتری می‌بینید که با پس‌زمینه سبز قلب شما را به وجد می‌آورد. این مرداب بیضی شکل است و عمق آن در نقاط مختلف متغیر است که در بعضی قسمت ها به ۱۵ متر می‌رسد. بخشی از آب مرداب هسل از طریق چشمه‌های این تالاب تامین می‌شود و بارانی که از نیمه پاییز تا نیمه بهار می‌بارد، این آبگیر را پر می‌کند.
دیدنی های مازندران

اگر در بهار و تابستان به هسل بروید مرداب به رنگ سبز زمردی خواهد بود. اما زیبایی اصلی مرداب هسل خودش را در فصل پاییز و زمستان نشان می دهد! جلبک‌ها به رنگ قرمز آجری و نارنجی تغییر می‌کنند از همین رو مرداب به رنگ قرمز در می آید که در کنار درختان سبز و سنگ‌ها، منظره‌ای خیره‌کننده و شگفت‌انگیز به ما هدیه می‌کند.

پوشش گیاهی مرداب

پوشش گیاهی

این تالاب در دل جنگل مشعل یا به طور دقیق‌تر جنگل مشعل موزی قرار گرفته است. البته این جنگل نام‌های دیگری مثل جنگل «فین» یا محمدآباد نیز دارد. جنگل از جنوب به جنگل های «سوته لار» و منطقه «کردشت»، از شمال به گاوسرای قدیمی مشعل و منطقه مشعل موزی می رسد.

در مسیر پیاده روی به سوی مرداب درختان ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و بعضی درختان میوه جنگلی مانند سیب ترش جنگلی، انگور جنگلی، انجیر، انار و انواعی از گیاهان دارویی مثل بابونه، «فشکی واش»، «زِمِنج» می‌بینید. اگر قصد شب‌مانی دارید، می‌توانید در فاصله مناسبی از مرداب کمپ بزنید.

تالاب هسل مازندران

آب و هوای مرداب هسل

جنگل مشعل یا فین از مناطقی است که تغییر آب و هوای آن شما را گیج خواهد کرد! ممکن است در یک لحظه آفتاب باشد و در لحظه دیگر آب و هوا به طور کامل عوض شود و زیر باران بمانید! اگر می خواهید به این مرداب خیره‌کننده سفر کنید بارانی و لباس مناسب به همراه خود داشته باشید تا غافلگیر نشوید.

در سفر به مرداب هسل چه چیزهایی همراه داشته باشیم؟

دوربین عکاسی! بی شک دلتان نمی‌خواهد دست خالی و بدون هیچ عکسی از مرداب هسل برگردید. عکس‌های بی‌نظیری می‌توانید با طبیعت چشم‌نواز و جذاب این مرداب و جنگل فین بگیرید. شما یک پیاده روی طولانی برای رسیدن به مرداب هسل خواهید داشت. بنابراین کوله‌ای مناسب همراه خود داشته باشید و وسایل لازم خود همچون وعده غذایی، یک دست لباس گرم، بارانی، عینک در آن قرار دهید. کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید تا در طول مسیر اذیت نشوید.

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان سفر به این تالاب، پاییز خواهد بود. زمانی که مرداب هسل به رنگ قرمز آجری و نارنجی در می‌آید تا در کنار شاخ و برگ انبوه درختان، چشم‌اندازی بی نظیر را برای شما به ارمغان آورد. سکوت بی نظیر این مرداب وهم عجیبی به فضا می‌بخشد و تنها شما صدای پرندگان را می‌شنوید و گاهی صدای وزق و قورباغه! تصور کنید باران بیاید بی‌شک ترکیب بوی خاک باران خورده با این فضای خیره‌کننده شما را مدهوش خود می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “قلعه رودخان؛ بزرگترین قلعه آجری ایران” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
رشد قیمت مسکن که با کاهش توان خرید متقاضیان واقعی همراه شده، این گروه از خریداران را به سمت بازار اجاره سوق و این بازار را رونق داده است.
نرخ پیشنهادی اجاره در شهر تهران

براساس آمار اتحادیه املاک از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ تعداد ۴۲ هزار و ۹۵۶ اجاره نامه در کل کشور منعقد شده که در مقایسه با ماه قبل ۲۷ درصد و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است. البته نرخ پیشنهادی اجاره در شهر تهران نیز با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش مجله دلتا در شهر تهران از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ تعداد ۹۸۴۵ قرارداد اجاره به امضا رسیده که از افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با اردیبهشت‌ماه امسال و کاهش ۹ درصدی نسبت به همین زمان در خرداد سال گذشته حکایت دارد. عمده واحدهای خالی نیز که اکنون آگهی شده‌اند بالای ۸۰ متر مربع مساحت دارند و بیشتر در مناطق شمالی تهران واقع شده‌اند. واسطه‌های ملکی می‌گویند که عادی انگاشتن ویروس کرونا در افزایش جابجایی مستاجران تاثیرگذار بوده است.

ثبات معاملات مسکن در کشور

در بخش خرید و فروش با وجود افزایش ۱۵ درصدی قراردادها در شهر تهران، معاملات در کل کشور فقط یک درصد رشد داشته است. آمارها نشان می‌دهد از یکم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹ بالغ بر ۵۳ هزار و ۱۹ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که از افزایش یک درصدی نسبت به اردیبهشت امسال و رشد ۳۶ درصدی نسبت به خرداد سال گذشته حکایت دارد.

در شهر تهران نیز طی این مدت بالغ بر ۹۸۱۲ قرارداد فروش ملک منعقد شده که رشد ۱۵ و ۵۶ درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

اهتمام دولت برای ساماندهی بازار مسکن

افزایش تورم و رشد قیمت ارز، انتظارات تورمی در بازار مسکن را افزایش داده که منجر به بالا رفتن خریدهای سفته بازانه و سرمایه‌گذارانه در بخش ملک شده است. با افزایش بی‌قاعده نرخ های پیشنهادی اجاره در شهر تهران تصمیماتی در ستاد اقتصادی دولت برای کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار فروش و اجاره اتخاذ شد.

از طرف دیگر پلیس در روزهای اخیر اعلام کرد که اگر دستوری به آنها داده شود برای مقابله با موارد تخلف و سودجویی در بازار مسکن آماده است؛ موضوعی که کارشناسان معتقدند به دلیل کثرت عرضه و تقاضا در بخش ملک، نه تنها قابلیت اجرایی ندارد بلکه می‌تواند به فرار سرمایه ها و کاهش و ساخت و ساز منجر شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “فرار از مالیات خانه‌های خالی کلید خورد!” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
با کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، هزینه دریافت وام خرید مسکن با احتساب میانگین قیمت هر برگه ۵۵ هزار تومان، به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
قیمت اوراق گواهی حق تقدم

همزمان با آغاز معاملات مسکن در اردیبهشت ماه و آغاز فعالیت مجدد بنگاه‌های مشاوران املاک که ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به دلیل کرونا، کسب و کار خود را متوقف کرده بودند، در ماه‌های اردیبهشت و نیمه نخست خرداد، بازار مسکن با انباشت تقاضا روبه رو شد و این موضوع، افزایش استقبال از دریافت وام مسکن و رشد قیمت اوراق گواهی حق تقدم تا حدود ۸۸ هزار تومان در بازه ۴۵ روزه را به دنبال داشت.

به گزارش مجله دلتا با این حال روند نزولی قیمت اوراق گواهی حق تقدم با اقداماتی از قبیل تمدید اعتبار تعدادی از برگه‌های تاریخ منقضی شده از سوی بانک عامل بخش مسکن و نیز افزایش عرضه سایر برگه‌ها از سوی دارندگان اوراق تسهیلات مسکن با تصور ثابت ماندن قیمت‌های کانال ۸۰ هزار تومانی این اوراق، در ۲ هفته اخیر آغاز شد و سبب شد تابلوی اوراق تسهیلات مسکن در دو هفته گذشته قرمزپوش بوده و همه نمادهای زیرمجموعه تسه، تقریبا هر روز کف دامنه نوسان (منفی ۵ درصد) را ثبت کردند.

همین موضوع موجب شده تا در معاملات چهارشنبه ۲۸ خرداد اوراق تسهیلات مسکن، میانگین قیمت هر برگه در بازه ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان در نوسان باشد. چند نماد محدود نیز تا ۵۴ هزار تومان در حال فروش هستند و تعدادی از نمادهای معاملاتی تسه هم به ۵۷ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

وام مسکن ارزان شد

حجم برگه‌های عرضه شده نیز در این دو هفته به شدت افزایش یافته و روزانه بین ۷۰ تا ۱۶۰ هزار برگه تنها برای تسه ۹۹۰۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت امسال) رد و بدل می‌شد. در سایر نمادهای تسه نیز میزان عرضه اوراق در نیمه دوم خرداد ماه از میانگین فروش روزانه اوراق تسهیلات مسکن در زمستان سال گذشته، همواره بیشتر بوده است. در معاملات روز چهارشنبه ۲۸ خردادماه حدود ۸۰ هزار برگه تسه ۹۹۰۲ به فروش رسید و تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه سال قبل) با ۲۰ هزار برگه، تسه ۹۸۱۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند سال قبل) با ۱۰ هزار برگه و تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین امسال) با حدود ۷ هزار برگه جز پُرفروش‌ترین‌ها بودند.

با این کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، هزینه دریافت وام خرید مسکن هم کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون هزینه دریافت وام مسکن زوجین تهرانی (۲۴۰ میلیون تومان) که نیازمند خرید ۴۸۰ برگه از سوی متقاضی دریافت این تسهیلات است، با احتساب میانگین قیمت هر برگه ۵۵ هزار تومان، به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است؛ این در حالی است که در اردیبهشت و نیمه نخست خرداد امسال، هزینه دریافت این تسهیلات تا حدود ۴۰ میلیون تومان هم رسیده بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “مالیات خانه‌های خالی، مسکن را ارزان می‌کند؟” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
به عقیده برخی از کارشناسان مسکن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی اهرمی بازدارنده برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ در بازار مسکن است.
اخذ مالیات از خانه‌های خالی

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، با اشاره به پیشنهاداتی که برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی مطرح شده، اظهار کرد: اگر واقعا شاهد اجرای چنین طرحی باشیم تاثیر بسزایی در کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا بابک مرادی با بیان اینکه عمده خانه‌های خالی شناسایی شده در کشور مربوط به چند کلانشهر بزرگ است، عنوان کرد: بیشترین تاثیر اخذ مالیات از خانه‌های خالی در همین شهرهای بزرگ خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی بر خانه‌های خالی مالیات بسته شود، مالکان مجبور خواهند شد یا خانه را بفروشند یا رهن و اجاره بدهند و با این روند شاهد افزایش عرضه مسکن خواهیم بود که به دنیال آن کاهش قیمت رخ می‌دهد.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه شناسایی خانه‌های خالی را نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل دانست و افزود: البته همکاری خود مردم نیز برای معرفی خانه‌های خالی نیاز است، بگونه‌ای که هر کس در محدوده زندگی خود هر خانه خالی را که می‌شناسد، معرفی کند.

مرادی درباره اینکه چرا برخی افراد خانه‌های خود را خالی می‌گذارند نیز خاطرنشان کرد: عمده این افراد ملک را با هدف سرمایه‌گذاری خریده‌اند و آن را نگه می‌دارند تا ارزشش بیشتر شود که حدود ۹۰ درصد سهم خانه‌های خالی مربوط به همین بخش است.

وی تاکید کرد: برخی از افراد نیز منزل تازه ساز را تا زمانی‌ که قصد فروش آن را داشته باشند رهن و اجاره نمی‌دهند، زیرا خانه نوساز و کلید نخورده با قیمت بیشتری فروش می‌رود.

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت خانه‌های خالی در کرمانشاه داشت و افزود: اگر از واحدهای مسکونی در حال ساخت خصوصا در مناطق حاشیه شهر صرف نظر کنیم، آمار خانه‌های خالی در کرمانشاه چندان بالا نیست.

مرادی برآورد کرد سهم خانه‌های خالی از تعداد واحدهای مسکونی کرمانشاه حداکثر پنج تا شش درصد باشد و گفت: با همین تعداد نیز اخذ مالیت از خانه‌های خالی بر بهبود وضعیت بازار مسکن در کرمانشاه بی‌تاثیر نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “فرار از مالیات خانه‌های خالی کلید خورد!” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
از تابستان امسال و همزمان با آغاز فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.
فرارهای مالیاتی

با آغاز فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور و اخذ مالیات از خانه‌های خالی، به نظر می‌رسد از تابستان امسال مدل جدیدی از فرارهای مالیاتی با عنوان فرار از مالیات بر خانه‌های خالی در اشکال و روش‌های مختلف نمود پیدا کند. با اوج گرفتن بحث مالیات ستانی از خانه‌های خالی، برخی مالکان این واحدها در قبال تنظیم قراردادهای اجاره صوری به مشاوران املاک پیشنهاد ارقام عجیب و غریب ارایه می‌دهند.

به گزارش مجله دلتا محمود علیزاده، معاون فنی و مالیاتی با بیان اینکه از سال ۹۵ باید ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اجرا می‌شده درباره صحت وضعیت این خانه‌ها اظهار داشت: علاوه بر سامانه اسکان، شناسایی فیزیکی و حضوری از محل واحدهای خالی از سکنه نیز انجام می‌شود.

به گفته معاون سازمان امور مالیاتی، اگر ارزش اجاری ملک در یک محله مثلا ماهیانه ۵ میلیون تومان تعیین شود، درآمد موجر در پایان سال ۶۰ میلیون تومان است؛ حال اگر این واحد خالی باشد، در پایان سال دوم، ۳۰ میلیون تومان، سال سوم ۶۰ و سال چهارم به بعد ۹۰ میلیون تومان از مالک واحد خالی، مالیات دریافت می‌شود.

زنگ خطر برای مالکان

همه این موارد، سبب شده تا زنگ خطر برای مالکان خانه‌های خالی به صدا درآید؛ خصوصا که بخش زیادی از ۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه پایتخت، در مناطق گران قیمت و لوکس تهران قرار دارد که ارزش اجاری آنها بسیار بالا بوده و مالیاتی که باید پرداخت شود، ارقام سنگینی خواهد بود.

در صورتی که اگر مالک واحد خالی بخواهد با تعرفه کنونی حق کمیسیون مشاوران املاک، قرارداد صوری امضا کند، ۲۵ درصد رقم اجاره ماهیانه از طرفین اخذ می‌شود که در معاملات صوری، طرفین، یک نفر است؛ هر چند که معمولا در قراردادهای صوری، آنچه در قرارداد ثبت می‌شود، با آنچه دو طرف بر سر آن توافق می‌کنند، متفاوت است؛ با توجه به اینکه تحریر و ثبت چنین قراردادهایی به دلیل غیر قانونی بودن، مخاطراتی برای مشاور املاک در پی دارد، لذا معمولا آنچه با مالک تفاهم می‌شود، خیلی بیشتر از تعرفه مصوب کارمزد خواهد بود. اما در هر صورت، باز هم برای مالک، پرداخت حق التحریر قرارداد به مشاور املاک، به‌صرفه‌تر از پرداخت مالیات است.

اقتصاد زیرزمینی به بازار مسکن هم رسوخ کرد؟

برخی گزارش‌های میدانی حاکی است تعدادی از مشاوران املاک تهران در برخی مناطق شمالی پایتخت و نیز منطقه ۲۲ که واحدهای خالی زیادی دارند، با مالکان هم سو شده و برای آنها قرارداد اجاره صوری تنظیم می‌کنند؛ این قراردادها در سامانه املاک و مستغلات نیز به ثبت می‌رسد تا مشمول دیتاهای موجود در سامانه اسکان قرار نشوند.

همچنین گفته شده برخی از مشاوران املاک، از برخی افراد کارت ملی اجاره می‌کنند تا کد ملی مستاجر که در سامانه به ثبت می‌رسد، با اخطار عدم شناسایی کد ملی، مواجه نشود.

پیشنهادهای وسوسه‌انگیز به مشاوران املاک

بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد، کم و بیش تعداد محدودی از مشاوران املاک با این ترفند آشنا شده‌اند که البته عامل اصلی شناخت آنها برای ورود به این موضوع، پیشنهادهایی بوده که مالکان واحدهای مسکونی خالی از ترس مشمول مالیات شدن، به مشاور املاک داده است.

یک مشاور املاک در خیابان اندرزگو اظهار داشت: اخیراا یک انبوه ساز که سه سال از ساخت یکی از مجتمع‌های مسکونی اش گذشته ولی نتوانسته تعدادی از واحدها را به فروش برساند، از این واسطه ملکی درخواست کرده تا با صدور قراردادهای اجاره صوری برای این چند واحد و ثبت آنها در سامانه املاک و مستغلات، از شمول مالیات بر خانه‌های خالی خارج شود.

این مشاور املاک افزود: با توجه به اینکه لازم است برای تهیه قرارداد اجاره، کد ملی و کد پستی موجر و مستاجر ذکر شود، از پذیرش این درخواست سر باز زدم ولی برخی همکاران به من می‌گفتند امکان دریافت کارت ملی اجاره‌ای وجود دارد و می‌توان در فضای مجازی افرادی را یافت که کارت ملی خود را اجاره می‌دهند.

همچنین یک مشاور املاک در خیابان میرداماد نیز می‌گوید: اخیرا اعضای هیات مدیره یک مجتمع اداری که واحدهای این مجتمع را با کاربری مسکونی احداث کرده ولی تعدادی از واحدهای آن خالی مانده‌اند، از چند مشاور املاک واقع در آن منطقه خواسته‌اند تا قراردادهای اجاره صوری برای آنها با پیشنهادهایی وسوسه انگیز تنظیم کنند. علت واگذاری این قراردادها به چند مشاور نیز برای آن بوده تا ردی از آنها باقی نماند.

البته به نظر می‌رسد با توجه به اینکه قرار است قانون مالیات بر خانه‌های خالی، به واحدهایی که از سال ۹۵ به بعد خالی بوده‌اند تعلق گیرد، لذا تهیه چنین قراردادهایی به سختی می‌تواند مانع از شمول مالیات شدن این واحدها شود؛ البته این اتفاق در صورتی است که سامانه املاک و اسکان بتواند واحدهای خالی مانده از سکنه در ۳ سال گذشته را شناسایی کند؛ در غیر این صورت، ترفند اخیر مالکان این واحدها، می‌تواند کارساز باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک: تکذیب می‌کنیم

مصطفی قلی خسروی با تکذیب این موضوع، اظهار داشت: مشاوران املاک سقف تعداد معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات دارند.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک با مراجع قضایی هماهنگ شده تا با مشاوران املاکی که در بازار مسکن اخلال ایجاد می‌کنند، مقابله کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آپارتمان‌های معمولی و قیمت‌های نجومی” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
سهروردی شمالی از محله‌های گران‎قیمت و لوکس منطقه 7 شهر تهران بوده که کاربری مسکونی و تجاری آن، متقاضیان بسیاری را به این منطقه جذب کرده است.
خرید خانه در سهروردی شمالی

سهروردی شمالی، محله‌ای واقع در منطقه ۷ شهرداری تهران، از معدود محله‌های مرکز شهر است که علی‌رغم مجاورت با مناطق پرتردد پایتخت، دنج و آرام به نظر می‌رسد. خیابان سهروردی شمالی، از محدوده پل سید خندان و بزرگراه رسالت در شمال آغاز می‌شود و در ادامه مسیر به سمت جنوب با عبور از خیابان‌های خرمشهر، هویزه، بهشتی و مطهری در نهایت در جنوبی‌ترین نقطه به خیابان بهار شیراز می‌رسد. دسترسی آسان سهروردی شمالی به سایر نقاط شهر تهران در کنار موقعیت ایده‌آل این محله از لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، خرید خانه در سهروردی شمالی را افزایش داده است. مجله دلتا در محله‌‌گردی خود به سهروردی شمالی رفته و قیمت روز خرید آپارتمان در این محدوده را بررسی است. با ما همراه باشید.

دسترسی به سهروردی شمالی

ایستگاه‌های متروی سهروردی و  شهید قدوسی در این محله واقع شده است. مصلی، شهید بهشتی، مفتح و هفت تیر نیز از ایستگاه‌های مترو در اطراف محله سهروردی شمالی است. علاوه بر مترو، خطوط تاکسیرانی ویژه و بیسیم، حمل و نقل در این منطقه را پوشش می‌دهد. از ایستگاه تاکسی واقع در زیر پل سیدخندان به تمام نقاط تهران شرق، غرب، شمال و جنوب خط تاکسی وجود دارد. ایستگاه اتوبوس باغ صبا از نزدیک‌‎ترین ایستگاه‌های این محله برای جابه‌جایی درون شهری است. از مهم‌ترین دسترسی‌های این محله نیز می‌توان به معابر زیر اشاره کرد که نقش کلیدی در تردد شهروندان و ساکنان این محله ایفا می‌کنند.
  • بزرگراه رسالت مسیر شرق به غرب
  • خیابان ارسباران (جلفا)
  • بزرگراه رسالت مسیر غرب به شرق
  • خیابان شریعتی
  • خیابان سهروردی شمالی مسیر شمال به جنوب به صورت یک طرفه از پل سیدخندان تا میدان شهید قندی (پالیزی)
  • خیابان سهروردی شمالی به صورت دو طرفه از میدان شهید قندی تا خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان سهروردی جنوبی
  • خیابان خرمشهر (آپادانا)
  • خیابان بهشتی (عباس آباد)
  • خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان بهار شیراز
جایگاه شماره ۱۳۳ اختصاصی سهروردی و پمپ بنزین خرمشهر واقع در آپادانا از جمله مراکز سوخت‌رسانی است که در صورت نیاز می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

مراکز تفریحی

محله سهروردی شمالی از لحاظ برخورداری از سرانه فضای سبز نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند. با خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در سهروردی به بوستان بهشت مادران و پارک اندیشه دسترسی خوبی خواهید داشت. فرهنگسرا و کتابخانه اندیشه نیز در همسایگی پارک اندیشه می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشد. فرهنگسرای ارسباران در شمال پل سیدخندان و سینما آزادی در خیابان شهید بهشتی نیز از دیگر مراکز تفریحی این محدوده محسوب می‎شوند.

پارک-بانوان-بهشت-مادران

مراکز خرید

مرکز خرید اندیشه تهران واقع در میدان پالیزی انتخاب خوبی برای خرید خانم‌ها است. در جنوب میدان پالیزی، آب میوه  و اغذیه فروشی‌های متعددی وجود دارد که در جوار پاساژ اندیشه در همین محدوده قرار دارند. علاوه بر این سهروردی شمالی بورس تزئینات داخلی ساختمان، کابینت، فروشگاه‌های بزرگ قفل و لولا و یراق‌آلات است که ، رفت و آمد به این این خیابان را در طول روز افزایش می‌دهد.

بافت مسکونی و قیمت ملک در سهروردی شمالی

یکی از نکات جالب در خصوص بازار ملکی منطقه ۷، قرار گرفتن محله‌های ارزان و لوکس در کنار یکدیگر است. کاربری محله سهروردی که در دسته مناطق گران‎قیمت و لوکس این محله طبقه‌بندی می‌شود، تجاری و مسکونی است. دلیل ارزش بالای آپارتمان در سهروردی شمالی از یک سو ناشی از لوکس‌سازی در این محله و از سوی دیگر به دلیل غلبه کاربری مسکونی بر کاربری‌های اداری در این محدوده بوده است.  هر چه از نیمه شمالی سهروردی شمالی به سمت خیابان بهشتی نزدیک‌تر شویم بر کاربری‌های اداری و تجاری افزوده می‌شود.

در سهروردی شمالی واحدهای مسکونی نوساز به ازای هر متر مربع تا ۳۴ میلیون تومان نیز ارزش‎گذاری می‌شوند. قیمت هر متر مربع از واحدهای قدیمی ۲۰ سال ساخت و بیشتر نیز ۲۱ تا ۲۵ میلیون تومان است. برای اطلاع دقیق از قیمت روز خرید خانه در سهروردی شمالی و دیگر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت ملک در دلتا

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در محله‌های دیگر تهران “خرید آپارتمان در میدان پالیزی” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
واسطه‌های ملکی می‌گویند با وجود‌ قرار گرفتن د‌ر آستانه فصل پرمعامله بازار مسکن، مالکان فعلا رغبت چند‌انی به عرضه آپارتمان تازه‌ساز نشان نمی‌دهند.
آگهی های فروش آپارتمان نوساز
نگاهی به آگهی های فروش آپارتمان نوساز نشان می‌دهد که عرضه این آپارتمان‌ها د‌ر مقایسه با فرورد‌ین و ارد‌یبهشت افزایش محسوسی د‌اشته است، اما این افزایش به حد‌ی نیست که د‌امنه انتخاب مناسبی را د‌ر اختیار متقاضیان خرید‌ مسکن قرار د‌هد‌ و آنها بتوانند‌ از میان چند‌ گزینه نسبتا مطلوب، بهترین گزینه را که با شرایط، بود‌جه و میل آنها تناسب د‌ارد‌ انتخاب کنند‌.
به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی معتقد‌ند‌ ایجاد‌ برخی انتظارات تورمی د‌ر فروشند‌گان مسکن به د‌نبال نوسان نرخ د‌لار د‌ر هفته‌های اخیر سبب شد‌ه آنها با وجود‌ قرار گرفتن د‌ر آستانه فصل پرمعامله بازار مسکن، فعلا رغبت چند‌انی به عرضه نشان ند‌هند‌.

تحقیقات مید‌انی از بازار مسکن حاکی از این است که رویه تک‌فروشی آپارتمان‌های نوساز همچنان د‌ر بازار مسکن حاکم است و سازند‌ه‌ها صرفا برای تامین مالی پروژه‌های بعد‌ی خود‌ یا پرد‌اخت بد‌هی‌های قبلی ناگزیر به فروش فقط یکی از واحد‌های تکمیل شد‌ه خود‌ د‌ر هر ساختمان می‌شوند‌، اما د‌ر عین حال د‌ر مناطق لوکس بازار به ویژه د‌ر منطقه یک، عرضه یکجای تمام واحد‌های کلید‌نخورد‌ه صورت گرفته و د‌ر آگهی های فروش آپارتمان نوساز موجود‌ مشاهد‌ه می‌شود‌.

البته قیمت پیشنهاد‌ی فروش این آپارتمان‌ها فراتر از سقف قیمت معاملات قبلی تعیین شد‌ه است، چراکه مالک و سازند‌ه با این نوع قیمت‌گذاری عملا نگرانی خود‌ را از بابت متضرر شد‌ن از ناحیه تورم ملکی ظرف ماه‌های آتی جبران می‌کنند‌. قیمت‌های پیشنهاد‌ی فروش آپارتمان‌هایی که یکجا آگهی شد‌ه‌اند‌ از د‌ید‌گاه واسطه‌های ملکی نیز «بسیار تند‌» تلقی می‌شود‌ و بعید‌ است متقاضیان مصرفی مسکن، حتی از طبقه مرفه، رغبتی به خرید‌ د‌ر این سطوح قیمتی نشان د‌هند‌.

د‌ر مقابل تحلیل برخی از سازند‌ه‌ها نیز این است که آن د‌سته از متقاضیان مصرفی املاک لوکس که قصد‌ خرید‌ چنین املاکی را برای سکونت د‌ارند‌، با توجه به سطح بالای بود‌جه‌ای که برای خرید‌ مسکن د‌ر نظر گرفته‌اند‌، چانه‌زنی چند‌انی روی قیمت‌های پیشنهاد‌ی نخواهند‌ د‌اشت. بنابراین آنها به این امید‌ قیمت‌های پیشنهاد‌ی خود‌ را تند‌تر از محد‌ود‌ه قیمتی معاملات اخیر بازار تعیین کرد‌ه‌اند‌. د‌ر هفته‌های آتی مشخص می‌شود‌ کد‌ام‌یک از این د‌و د‌ید‌گاه به صحت نزد‌یک‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از آخرین گزارش های ملکی “آپارتمان‌های معمولی و قیمت‌های نجومی” را مطالعه کنید.

 

  • khanoom neanderthall