مجله دلتا

۴۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گاهی  طبیعت پا را فراتر می گذارد و گونه ها و انواعی را خلق می کند که شگفتی را  به بالاترین حد خود می رساند. لازم نیست راه دوری برای دیدن این پدیده‌های  شگفت انگیز برویم. کافی ست سری به جنوب ایران بزنیم و کوه‌های مینیاتوری را  ببینیم.

کوه های مینیاتوری

طبیعت  ایران زمین به خودی خود زیبا و شگفت‌انگیز است و در هر گوشه این سرزمین که  پا بگذارید نشانه‌هایی از هنر دست طبیعت را می‌بینید که با ترکیب رنگ‌ها و  با به کارگیری عناصر چهارگانه، پدیده‌ای آفریده شده که شاید در هیچ کجای  دیگر از این کره خالی نتوان نمونه آن را دید. همین بندر چابهار خودمان با  کوه‌ های مینیاتوری که دارد این واقعیت را به ما اثبات کرده است. امروز در مجله دلتا به بررسی کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی چابهار در استان هرمزگان می پردازیم و از شگفتی آن‌ها حرف خواهیم زد.

کوه های مینیاتوری چابهار

ظهور پدیده خارق العاده طبیعت

بیشتر  گردشگران در میان جاذبه‌های گردشگری جهان در پی پیدا کردن نشانه‌ای از این  پدیده خارق العاده طبیعی در میان پر جاذبه ترین کشورهای جهان می‌گردند و  تا مدت‌ها موفق نشده بودند که نمونه‌ای از آن را ببینند. این جستار تا  زمانی ادامه پیدا کرد که بالاخره نمونه‌هایی از آن در عکس‌های چابهار  پدیدار شد و عده‌ای از عاشقان طبیعت به طرف چابهار در استان هرمزگان سرازیر  شدند تا این پدیده خارق‌العاده طبیعی را از نزدیک ببینند. برای بهتر دیده  شدن این کوه‌ های مینیاتوری بهتر است در زمانی به چابهار سفر کنید که  بادهای فصلی در حال حکم رانی هستند و با رفت و آمد شان شکوه و جلال این  کوه‌ها را بیش از پیش می‌کنند. بنابراین بهار و اوایل ماه اردیبهشت بهترین  زمان برای تماشای این پدیده جادویی است.
کوه های مینیاتوری استان هرمزگان

کمی جستجو تا رسیدن به کوه های مینیاتوری چابهار

در راه رسیدن به این نقطه از چابهار باید مسیری سنگلاخی و بالا و پایین شدن در مسیر را تجربه کنید و تا به  کوه‌ های مینیاتوری چابهار برسید. اما بعد از این که عرق از جبین سرازیر  می‌شود و این پدیده جادویی جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود، آن وقت است که  متوجه می‌شوید که راهی را که پیموده‌اید ارزشش را داشته است. کوه‌هایی با  قد و قامتی کوتاه اما به هیبت یک کوه و استواری آن کوه‌ های مینیاتوری  مانند دسرهای خوشمزه‌ای هستند که از چندین رنگ تشکیل شده‌اند و ساعت‌ها می  توان به بررسی اطراف آن‌ها پرداخت.
پدیده خارق العاده طبیعی
وقتی در کوهپایه این کوه‌های  کوتاه می‌ایستید، مسحور زیبایی آن‌ها می‌شوید و احساس می‌کنید در مقابل  یکی از ماکت‌های فیلم ارباب حلقه‌ها ایستاده‌اید. اما از آن جایی که ما  انسان هستیم و در کشف زیبایی‌ها سیری ناپذیر هستیم پس سعی می‌کنیم از این  کوه‌های مینیاتوری بالا رفته و آن طرف آن‌ها را هم با دیدی که داریم کشف  کنیم.
ایران زیبا
 تصویر آن طرف کوه‌ها هم به موازات خودشان زیبا است. خلیج عمان در برخورد  با این کوه‌های مملو از املاح معدنی، رنگی را از خود ایجاد می‌کند که در  نوع خود منحصر به فرد است. در برخورد با این تصویر ایمان می‌آورید که طبیعت  قلمی قدرتمند دارد و به وجود آمدن کوه‌های مینیاتوری تنها یک اتفاق ساده  طبیعی نیست. ساحل طلایی رنگ خلیج عمان نیز در این تصویر جایگاه ویژه خود را  دارد. بی‌شک برای کسانی مشتاق به ثبت تصاویر فوق‌العاده هستند حتی برای یک  لحظه هم نباید فرصت دیدار با کوه‌های مینیاتوری را از دست بدهند. خیلی از  بومیان این منطقه شکل کوه‌های مینیاتوری را به پریان دریایی این منطقه نسبت  می‌دهند و این باور بی‌شک جز افسانه‌های این منطقه است اما بی‌شک از  زیباترین استعاره‌هایی است که به این کوه‌ها نسبت داده می‌شوند.

جاذبه های چابهار

همچنین بخوانید:

عمارتی با باغ ایرانی اروپایی در شیراز 

پاریس کوچولوی ایران، پایتخت انیمیشن 

روستای شیب دراز کجاست؟ 

لفور، جنگلی با ۴۰ میلیون سال قدمت 

روستایی در ایران با حس و حال روستاهای اروپایی 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

در  دنیا پدیده های عجیب زیادی وجود دارد و حتی می‌توان در قلب جزیره‌ای کوچک و  دورافتاده هم گوشه‌ای از این جاذبه‌های عجیب را کشف کرد و از آن‌ها بازدید  کرد.

تپه های شکلاتی

تپه های شکلاتی فیلیپین

در وسط جزیره بوهول در فیلیین تپه‌های عجیبی را می‌بینید که به تپه های شکلاتی معروف هستند. این مناظر  فوق العاده، جاذبه منحصربه‌فرد این جزیره کوچک هستند و بیشتر کسانی که برای  اولین بار به این تپه‌ها نگاه می‌کنند به سختی باور می‌کنند که این تپه‌ها  طبیعی هستند و خودشان به این شکل در آمده‌‎اند. جالب است که در فصل‌های  خاصی از سال این تپه‌ها به رنگ شکلاتی در می‌آیند و همین باعث شده که به آن  ها تپه‌ های شکلاتی بگویند! در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا از این تپه‌ های شکلاتی بیشتر بدانید.
تپه های شکلاتی فیلیپینمشخص  نیست که این منطقه چند تپه شکلاتی دارد اما حدود ۱۲۶۸ تپه است که  بزرگ‌ترین آن ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. این تپه‌ های شکلاتی مخروطی کاملا  شبیه همدیگر هستند و بیشتر آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ متر ارتفاع دارند. این  تپه‌ها در حدود ۵۰ کیلومتر مربع از این منطقه پراکنده شده‌اند و مناظری  دیدنی و تماشایی را به وجود آورده‌اند. هنوز هیچ کس نمی‌داند که این تپه‌  های شکلاتی برای چه شکل گرفته‌اند؟ اما محلی‌ها برای آن افسانه‌ای دارند که  می‌گوید دو غول چندین روز در این منطقه جنگیدند و برای اینکه قدرتشان را  به هم ثابت کنند سنگ‌های بزرگ این تپه‌ها را به سمت هم پرتاب می‌کردند تا  اینکه بعد از چند روز خسته و دوباره با هم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.

تپه های شکلاتی جزیره بوهول

با  ابن حال، زمین شناسان نظرهای متفاوتی درباره علت شکل گرفتن تپه‌ های  شکلاتی دارند یکی از نظریه‌ها این است که این تپه‌ها بر اثر بالا آمدن  رسوبات مرجانی به وجود آمده‌اند و عده‌ای دیگر هم می‌گویند دلیل به وجود  آمدنشان فرسایش توسط  بادهای شدید بوده است. علت پیدایش آن‌ها هر چه که باشد دیدن این تپه‌ها از  نزدیک، تجربه‌ای خاص وعجیب است که می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.
تپه های رسوبی مرجانی
 در اواخر فصل خشک چمن‌هایی که بر روی این تپه‌ های شکلاتی هستند به رنگ  قهوه‌ای در می‌آیند. همه این تپه‌ها ظاهری یک شکل دارند و هیچ درخت یا  بوته‌ای بر روی آن‌ها سبز نمی‌شود. در هر زمانی از سال می‌توانید ازاین  تپه‌ها دیدن کنید چون در ماه‌های بارانی هم به همان زیبایی ماه‌های خشک  هستند.

تپه های مخروطی شکل
 در هنگام بازدیداز تپه‌ های شکلاتی زیاد ذوق زده نشوید چون نمی‌توانید از  آن‌ها بالا بروید وتنها کاری که باید بکنید این است که از پله‌های یک سکو  به بالای آن بروید و از آنجا این تپه‌های حیرت آور را تماشا می‌کنید.

همچنین بخوانید:

دریاچه‌ای که جزایر آن شناورند! 

جزیره متحرک در ایران 

جزیره‌ای بکر، خالی از سکنه در هرمزگان 

عوض شدن مفهوم زمان در جزیره زنگبار!! 

سایه مرگ بر فراز جزیره شیطان در گویان فرانسه 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

هر  سال در زمانی مشخص، میزان عمق این دریاچه هفت برابر شده و پس از مدتی خود  به خود تقریبا ناپدید می شود  و در هنگام افزایش دما پارکی که اطرافش وجود  دارد را به زیر آب فرو می برد.

دریاچه گرین

دریاچه گرین در اتریش (Green Lake)

پدیده‌های  عجیب و غریب طبیعی زیادی در گوشه گوشه این دنیا اتفاق می‌افتد. یکی از این  پدیده‌ها در کشور اتریش اتفاق افتاده است و یکی از زیباترین مسیرهای  پیاده‌روی این کشور را به رودخانه‌ای با عمق ۱۰ متر تبدیل کرده است. البته  این اتفاق فقط در نیمی از سال می‌افتد و در نیم دیگر اوضاع به حالت عادی در  می‌آید. اسم این دریاچه، دریاچه گرین در اتریش است. با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم این دریاچه جادویی دقیقا کجاست و چه اتفاقی در آن می‌افتد.دریاچه گرین در اتریش این دریاچه در یکی از مناطق کوهستانی- جنگلی اتریش به نام Styria و در دامنه کوه‌های  Hochschwab واقع شده است و یکی از غیر عادی ترین پدیده‌های طبیعی جهان  محسوب می‌شود. در طول زمستان و ماه‌های سرد سال این دریاچه کاملا خشک  می‌شود و به یک پارک معمولی تبدیل می‌شود و مردم این منطقه برای جدایی از  شلوغی‌ها و هرج و مرج های شهر و تمدد اعصاب به آن پناه می‌برند. اما همین  که دمای هوا کمی بیشتر می‌شود، برف‌هایی که روی کوه‌ها وجود دارد، کم کم آب  می‌شوند و آب آن‌ها به پایین کوه می‌رود و دریاچه شفاف و زیبای گرین را  تشکیل می‌دهد.

دریاچه شفاف و زیبای گرین

در  فصل تابستان عمق دریاچه گرین در اتریش از ۱ تا ۲ متر شروع می شود و در  جاهایی به ۱۰ متر هم می رسد و در ماه ژوئن به بیشترین سطح خود می رسد و به  محلی برای غواصی و شنا کردن تبدیل می شود. برای خیلی از افراد هم جالب است بدانند که پارکی  که زیر آب می رود دقیقا چه شکلی است و به همین دلیل گردشگری این منطقه به  اوج خود می رسد.
دریاچه جادویی

چه کارهایی در دریاچه گرین در اتریش می توانیم انجام دهیم؟

علاوه  بر غواصی در دریاچه گرین، گردشگران و ماجراجویان علاقه زیادی به ماهی‌گیری  و شنا کردن و نشستن روی صندلی در زیر آب، دیدن درخت‌ها، پل‌ها و هر آنچه  که متعلق به خشکی است و به زیر آب رفته، دارند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به  تصاویر دریاچه گرین در اتریش بیندازید، شاید دریاچه گرین تنها دلیل سفر  گردشگران به اتریش نباشد اما مطمئنا یکی از دلایل اصلی است.
پارک زیر آب
 یکی از غواص‌هایی که در این دریاچه ماجراجویی کرده از تجربه خودش می‌گوید:  وقتی که زیر آب غواصی می‌کردم انگار که در یک دنیای جادویی بودم، همه چیز  واقعا زیبا بود. تجربه شنا روی علف‌ها و چمنزارهای سبز، گل‌ها، صخره‌ها،  پل‌ها و مسیرها تجربه افسانه‌ای است که در هر جایی نمی‌توانید داشته باشید.  به همه این‌ها اشعه‌های خورشید را که از آب رد می‌شوند و نور  فوق‌العاده‌ای را در آب به وجود می‌آورند هم اضافه کنید. دریاچه گرین در  اتریش به اندازه‌ای زیباست که می‌توانید روزها در کنار آن باشید و کمپ  بزنید و گذر زمان را حس نکنید.
غواصی در دریاچه گرین
اگر فرصت سفر به اتریش و دیدن این دریاچه را داشتید دوربین عکاسی تان را حتما همراهتان ببرید،  چشم انداز دریاچه در کنار درختان سوزنی و بلند و در دامنه ی صخره های سنگی  بیشتر شبیه به یک تابلوی نقاشی است.
سفر به اتریش

همچنین بخوانید:

قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان 

دهکده قرون وسطایی که به شکل ترسناکی از آب بیرون می‌آید! 

سرزمین غارها و قلعه‌ها 

رودخانه‌ای که هر موجودی را آب‌پز می‌کند! (+ویدیو) 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

جاذبه  بسیار عجیب است. تا زمانی که چیزی از مواردی که بتواند آن را مغلوب کند  ندانیم، به آن نیرو می‌گوییم، نیرویی که در همه جا حاضر است و به خاطر همین  جاذبه است که ما روی زمین بند شده‌ایم و هر چیزی که به هوا پرتاپ می‎کنیم  به زمین برمی‌گردد.

مناطق بدون جاذبه

مناطق بدون جاذبه در زمین

قانون جاذبه بر کره زمین حاکم  است که قرن‌ها پیش به دست آیزاک نیوتون کشف شد. اما مکان‌های استثنایی هم  بر روی کره زمین وجود دارد که قانون گرانش در مورد آن ها صدق نمی‌کند.  مثلاً ماشین خاموش از تپه بالا می‌رود، آبشار به جای اینکه پایین بریزد، به  سمت بالا حرکت می‌کند و تخته سنگ بزرگی بدون آنکه سقوط کند، لبه یک صخره  باقی مانده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با این مناطق بدون جاذبه در زمین بیشتر آشنا شویم.

تپه‌های مغناطیسی

اولین  مورد از مناطق بدون جاذبه تپه‌های مغناطیسی هستند. در کشور کانادا تپه‌ای  به نام نیو برانزویک (New Brunswick) وجود دارد که در آن اتفاق‌های عجیب و  غریب می‌افتد. اگر با ماشین به این تپه بروید و آن را در ابتدای جاده پارک  کنید، می‌بینید که ماشین بدون هیچ دخالت انسانی‌ای شروع به حرکت کردن  می‌کند آن هم به بالای تپه! بله این اتفاق کاملا واقعی است و داستان نیست  اما دلیلی که پشت آن وجود دارد اصلا آن چیزی که مردم فکر می‌کنند، نیست.

تپه‌های مغناطیسی

این  تپه‌ها در ابتدا درک هر کسی را به چالش می‌کشد چون کاملا بر خلاف آنچه  هستند که تا حالا یاد گرفته‌ایم و در عمل هم دیده‌ایم. این تپه‌ها به تپه  های مغناطیسی مشهور شده‌اند و در چند نقطه دنیا دیده می‌شوند که گفته  می‌شود. این تپه‌ها کاملا طبیعی هستند که در کشورهای ایتالیا، برزیل،  استرالیا و حتی ایران دیده می‌شوند. در ابتدا مردم بر این باور بودند که  این تپه‌ها نفرین شده‌اند اما به نظر می‌رسد که دانشمندان و محققان در مورد توجیه این پدیده منطقی‌تر فکر می‌کنند. خطای دید!
جاده های مغناطیسی

خانه مرموزی در ایالت اورگن آمریکا

در  دل جنگل‌های حوالی منطقه گردشگری «اورگن ورتکس» یک کلبه متروکه وجود دارد  که یکی از مناطق بدون جاذبه است. بومی‌های آمریکایی به این منطقه، سرزمین  ممنوعه می‌گویند، جایی که باید از آن دوری شود. اعتقاد بر این است که در  این منطقه نوعی میدان نیروی واگرا وجود دارد. راه رفتن در این منطقه  تقریباً غیر ممکن است. شما بدون گرفتن حصارها نمی‌توانید قدم از قدم  بردارید درغیر این‌صورت درون دریا سقوط خواهید کرد. یک جارو هم وجود دارد  که هر جای کلبه که آن را بگذارید، صاف سر جایش باقی می‌ماند و روی زمین  نمی‌افتد. در این مکان مرموز، توپ‌ها روی سطح کاملاً صافی که هیچ شیبی  ندارد، به سمت بالا می‌غلتند. هیچ کلکی در کار نیست و بازدیدکنندگان حتی با  ابزارهای مخصوص، زاویه و انحراف زمین را هم اندازه گرفته‌اند.
سرزمین ممنوعه

آبشار معکوس در انگلستان

در این آبشار که در نزدیکی دهکده ی هیفیلدِ انگستان واقع شده، آب آبشار مستقیماً به سمت  بالا می‌رود و این مسئله باعث شده تا به عنوان یکی از مناطق بدون جاذبه  شناخته شود. راز معکوس بودن جریان آب این آبشار در بادی است که در این  منطقه می‌وزد. این باد به قدری شدید است که جریان آبی که باید به سمت پایین  سقوط کند را به سمت بالا می‌کشاند. این آبشار معمولاً ۲۳/۷ متر ارتفاع  دارد. اما اینکه منشأ این باد شدید کجا است، سؤالی است که هنوز جوابی برای  آن پیدا نشده.
 آبشار معکوس

سد هوور در ایالت نوادای آمریکا

سد هوور ۲۲۱/۴  متر ارتفاع دارد و اگر خود را به بالای آن برسانید، در آنجا می‌توانید  آزمایش ساده‌ای انجام دهید. کافی است سعی کنید آب یک بطری را خالی کنید.  خواهید دید که آب برخلاف معمول، به جای آنکه به سمت پایین بریزد، به طرف  بالا پرواز می‌کند! اگر سعی کنید یک جسم نورانی را به سمت پایین پرت کنید  هم همین اتفاق خواهد افتاد و به خاطر جریان قوی هوا، جسم نورانی در هوا  معلق خواهد ماند.
سد هوور

همچنین بخوانید:

بلندترین آبشار دنیا 

موج‌های سنگی در استرالیا 

عوض شدن مفهوم زمان در جزیره زنگبار!! 

چاه خوفناکی که همه چیز را سنگ می‌کند! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

روستاها  در برخی از موارد به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شناخته می  شوند. اصولا شرایط خاصی لازم است تا یک روستا به عنوان منطقه گردشگری معرفی  شود و زمانی که چنین جایگاهی را به دست آورد، قطعا می توان این مهم را از  جمله دستاوردهای متمایز و منحصر به فرد آن روستا قلمداد کرد.

روستای سرخاب

روستای  سرخاب یکی از روستاهایی است که می‌تواند به عنوان یک منطقه گردشگری مناسب و  مطلوب انتخاب شود. این روستا که با عنوان بهشت ساوجبلاغ شناخته می‌شود،  علاوه بر اینکه تفریح در یک منطقه مسکونی با امکانات مناسب را برای شما رقم  می‌زند به گونه‌ای طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی های طبیعت نیز قلمداد  می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با این روستای زیبا آشنا شوید.
روستای سرخاب

روستای سرخاب

ساوجبلاغ  به عنوان یکی از شهرستان‌های استان البرز در مجاورت کرج، طالقان، نظرآباد و  اشتهارد قرار دارد. نام اصلی سرخاب، سرخ آباد است و از توابع بخش مرکزی  شهرستان ساوجبلاغ شناخته می‌شود. سرخاب یک روستای ییلاقی است و به عنوان  یکی از سر سبزترین مناطق ساوجبلاغ در میان بسیاری از گردشگران منطقه  محبوبیت بسیار زیادی دارد.
این منطقه امروزه در کنار منطقه‌ای همچون  کردان به شهرت بسیار زیادی در صنعت گردشگری دست یافته است و به نظر می‌رسد  در سالیان آینده به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران مبدل گردد.
بهشت ساوجبلاغ

مناظر دیدنی سرخاب

از قسمت شرقی سرخاب، رودخانه‌های سرخاب و عباس‌آباد گذر می‌کنند که از رودخانه کردان سرچشمه می‌گیرند. گذر رودخانه‌ها از این منطقه، آب و هوای دل‌ پذیری را به سرخاب بخشیده است.
مناظر دیدنی سرخاب
 سطح آب رودخانه در این منطقه بسیار مناسب بوده و باعث حاصلخیزی خاک شده  است. به همین علت انبوه باغات این منطقه بسیار زیاد است و مناظر تماشایی  بسیار زیادی را شکل داده است.
ویلاهای بسیار زیادی که در این منطقه مشاهده می‌شود حس و حال قدم گذاشتن در روستاهای  اروپایی را به انسان منتقل می‌کند. اغلب این ویلاها از پر آب بودن منطقه  استفاده کرده و استخرهای لوکسی را در حیاط‌های گسترده بنا کرده‌اند.
رودخانه‌های سرخاب
 درختان میوه در اوایل بهار شکوفه می‌دهند و در گوشه و کنار روستا،  شکوفه‌های رنگی و به‌خصوص شکوفه‌های صورتی رنگ به چشم می‌خورند. در فصل  پاییز رنگ درختان مجموعه‌ای باشکوه از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز رنگ  است.
پاییز سرخاب

جاذبه‌های اطراف روستای سرخاب

اگر  می‌خواهید علاوه بر طبیعت گردی در این روستا، از سایر جاذبه‌های سرخاب نیز  دیدن کنید می‌توانید به مجموعه تپه‌‌های باستانی سرخاب رفته و ساعات دل  انگیزی را نیز آن جا سپری کنید.
در واقع تپه سرخاب،  تپه‌ای باستانی است که از دوره تیموریان به یادگار مانده و در آثار ملی  ایران نیز به ثبت رسیده است. این تپه یک کیلومتر با روستای سرخاب فاصله  دارد.تپه سرخاب

دسترسی به سرخاب

فاصله  روستای سرخاب تا کرج تقریبا ۳۰ کیلومتر است. همانگونه که بیان کردیم  شهرستان کرج در شرق سرخاب قرار دارد و از طریق آزادراه کرج – قزوین و جاده  قدیم قزوین می‌توان به سرخاب رسید.
از میدان آزادی تا سرخاب بسته به  میزان ترافیک بین ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت راه است. تهراندشت و هشتگرد نیز  به ترتیب در ۱۰ و ۱۵ کیلومتری شمال سرخاب قرار دارند.

همچنین بخوانید:

روستای آبشارها 

اورامانات، روستای پلکانی سنگی در دل مه 

عمارتی با باغ ایرانی اروپایی در شیراز 

جزیره‌ای بکر، خالی از سکنه در هرمزگان 

بزرگترین دریاچه آینه‌ای بکر در ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

این‌روزها از هرچه که حرف می‌زنیم یک  سرش به کرونا ختم می‌شود. این ویروس کوچک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و  در تمام ابعاد زندگیمان ناچاریم تغییر سبک دهیم تا زنده بمانیم. دورکاری  می‌کنیم، خودمان را در قید و بند پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌دهیم و از همه  مهم‌تر، سفر نمی‌کنیم مگر سفری که ضروری باشد.

سفر به ناکجا

دوست‌داران  سفر راه‌حلی جالب پیدا کرده‌اند که با آن دلتنگی‌شان برای سفر را پاسخ  دهند. شرکت‌های هواپیمایی مختلف در سرتاسر دنیا اقدام به فروش بلیط هواپیما  به ناکجا می‌کنند و عاشقان سفر برای فرار از روزمرگی در قرنطینه به این  پروازها می‌پیوندند. در این مقاله با مجله دلتا همراه باشید تا با تمام ابعاد سفر به ناکجا آشنا شوید. شاید شما هم هوس  کردید که برای یک بار هم که شده این سفر را تجربه کنید. یادتان باشد که این  ماجرای یک مقصد نیست؛ ماجرای یک سفر است!
ماجرای یک سفر

نقطه سر خط!

سفر  به ناکجا ایده‌ای جدید نیست. همه‌ ما جایی از زندگی‌مان دلمان خواسته  برویم جایی که نمی‌دانستیم دقیقا کجاست؛ فقط دوست داشتیم به قصد سرگرمی یا  استراحت به سفر برویم. اگر روزی این ایده در سرتان چرخیده و دلتان خواسته  تجربه‌اش کنید، باید به شما بگوییم که در عصر کرونا در حالی که در منطقه  آسیا و اقیانوسیه ۹۷ درصد کاهش پرواز داشته‌ایم، این رویا به واقعیت پیوسته  و امکان پرواز به ناکجا فراهم شده است.
پرواز به ناکجا یک سفر چند  ساعته است. شما در یک فرودگاه از زمین بلند می‌شوید، پرواز می‌کنید،  جاذبه‌های گردشگری را از بالا تماشا می‌کنید و مجددا در همان فرودگاه مبدا،  بر زمین می‌نشینید. در سفر به ناکجا از نظر علم فیزیک هیچ کاری انجام  نمی‌دهید چون عملا جابه‌جایی انجام نشده است. ماجرا همان است که گفتیم:  نقطه سر خط! اما واقعیت این است که در این‌گونه سفرها با چرخیدن دور آسمان  دلتنگی‌تان برای سفر دود می‌شود و در آسمان جا می‌ماند؛ انگار دوباره  یادتان می‌آید که سفر چه عادت قشنگی‌ست که در زندگی ما آدم‌ها وجود داشته و  احتمالا در آینده هم باز خواهد گشت.
سفر در دوران کرونا

هواپیما‌ها ما را کجا می‌برند؟

هواپیمایی‌ها  مسافران را بر فراز یکی از جزایر، شهرها یا مناطق طبیعی می‌گردانند،  برایشان از آن جاذبه‌ها حرف می‌زنند و مسافران از پنجره‌های محدود هواپیما  به زمین زیر پایشان نگاه می‌کنند. بعضی از این هواپیمایی‌ها کارهای بامزه و  شاید عجیب دیگری هم می‌کنند.
مانند تمام پروازها، در این پرواز هم  ماسک الزامی است و تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. نکته جالب آنکه  برای پرواز به ناکجا به پاسپورت احتیاجی ندارید چرا که اساسا از مرز هر  کشور خارج نمی‌شوید! بلیط این پروازها قیمت‌های متفاوتی دارند. در کلاس  اکونومی و بیزنس در بازه ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

سفر هوایی

تیغ تیز انتقاد بر گلوی سفر به ناکجا

در  این میان انتقادهایی هم به این‌گونه سفرها وارد است. فعالان محیط زیست که  همیشه انگشت اتهامشان را به سمت هواپیماها هدف گرفته بودند، این‌بار هم  اعتقاد دارند سفر به ناکجا ضرورتی ندارد و تنها تولید کربن‌دی‌اکسید را  افزایش می‌دهد. اما واقعیت این است که هواپیمایی‌ها خود را از این اتهام  مبرا می‌دانند و بر ویژگی هواپیماهای خود تکیه می‌کنند که با محیط زیست  سازگارند و کربن اضافه‌ای بر دوش زمین نمی‌گذارند.
از طرف دیگر، خطر  انتقال کرونا در هواپیما بالاست و با وجود ضدعفونی منظم هواپیما‌ها،  نمی‌توان بر این پروازهای غیرضروری اصرار ورزید. هر چه باشد، کرونا هنوز  هست و دلتنگی آدم‌ها برای سفر شاید دلیل مناسبی برای این نباشد که ساعت‌ها  در هواپیما بر فراز زمین بچرخند. با این همه این هواپیمایی‌ها می‌گویند  سیستم تهویه هواپیما را از زمان همه‌گیری ویروس سارس طوری طراحی کرده‌اند  که به کسی آسیبی نرسد. به علاوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز الزامی  کرده‌اند.

همچنین بخوانید:

شهر زیبایی که حاصل برخورد شهاب سنگ به زمین است! 

دالان سبز در خنکای ارتفاعات تالش 

دره‌ی ستارگان در تسخیر ارواح! 

جزیره‌ای پر رمز و راز که ورود زنان به آن ممنوع است! 

خانه‌های ۱ دلاری ایتالیا! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

ترس  گاهی با گشت و گذار در مکان‌های تسخیر شده به سراغ انسان نمی‌آید، گاهی  وحشت آنچنان با زیبایی و شکوه در هم می‌آمیزد که نمی‌توان مرزی بین دلهره و  شگفتی گذاشت.

قلعه پردجاما

یک غار زیبا و یک قلعه‌ تسخیر شده به نام قلعه پردجاما ، عجب معجون شگفت‌انگیزی و این درست همان چیزی است که یک گردشگر مشتاق دنیای گردشگری وحشت و البته بازدید از جاذبه‌های طبیعی را شیفته‌ خود می‌کند. سفر امروز ما  بسیار جالب و رویایی است، البته رویاهایی که اندکی طعم ترس و دلهره را نیز  به همراه دارند، با مجله دلتا همراه باشید.

قلعه پردجاما در اسلوونی  هر کسی که از غار پوستوینا دیدن کرده است باید حتما سری هم به قلعه تماشایی پِرِدجاما بزند،  قلعه‌ای جالب و شگفت‌انگیز در کشور اسلوونی که در دهکده‌ای به همین نام در  یازده کیلومتری شهر پوستوینا و ۹ کیلومتری این غار واقع شده است. اینجا  منطقه‌ای تاریخی است و جاذبه‌های گردشگری آن نیز در نوع خود جالب توجه و  منحصر به فردند.
غار پوستوینا
نام پردجاما در زبان اسلوونی به معنای «قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار» است. در این منطقه قلعه‌های  بسیاری وجود دارد که بعضی از آنها از زیبایی چشم‌نواز اما یکنواخت و گاهی  کسل کننده برخوردارند، اما قلعه پردجاما داستان متفاوتی دارد که آن را به  مراتب از سایرین جدا کرده و باعث جلب توجه گردشگران شده است.
از هر طرف  که به نمای قلعه بنگرید، زیبایی و شکوه آن را درک خواهید کرد. شاید تنها  همین نکته که این قلعه در ارتفاع ۱۲۳ متری و در دل کوه ساخته شده، به  تنهایی عاملی برای جلب نظر گردشگران باشد. از میان پنجره‌های داخلی این  قلعه می‌توان به تماشای طلوع خورشید نشست و لذت بارش باران از میان  صخره‌های سنگی را درک کرد.
قلعه رونسانسی در دل صخره‌ها
 برای رسیدن به قلعه پردجاما باید پلکانی را پشت سر گذاشت. فضاسازی داخلی  این قلعه در عین خاص بودن، چشم انداز معماری مدرن امروزی را نیز به بیننده  یادآوری می‌کند. شیوه‌ای که این سازه بر اساس آن ساخته شده، شگفت‌انگیز و  تماشایی است. همه چیز این قلعه را باید منحصر به فرد دانست، حتی داستانی که  در پس دیوارهای سنگی آن رخ داده است.
قلعه‌ تسخیر شده

آیا این قلعه واقعا تسخیر شده است؟

در  روزگاری دور شوالیه‌ای به قلعه پردجاما پناه می‌برد و سایرین با محاصره  قلعه، او را در بند تصور می‌کنند. یک سال تمام او در این قلعه محصور بود و  دشمنانش تصمیم داشتند او را از گرسنگی به دامن مرگ بکشانند، اما هرگز تصور  نمی‌کردند که این تنها یک نمایش است. چون ساکنان این قلعه به راحتی به مواد  خوراکی دسترسی داشتند، آن هم به لطف یک راهروی مخفی؛ مسیری طبیعی که از  قلعه آغاز و به سمت بالای صخره‌ها کشیده شده بود و در نزدیکی دهکده‌ ویپاوا  قرار داشت، جایی که خدمتکاران قلعه خوراک مورد نیاز خود را به سادگی تهیه  می‌کردند. شوالیه دوراندیش این مسیر را وسیع‌تر کرد و آن را به اندازه‌ای گسترش داد که  بتوان آزادانه در آن رفت‌و‌آمد کرد. اما این پرسش مطرح است که چرا او به  جای این کار، خیلی ساده از چنگ دشمانش نگریخت؟ شاید درست‌ترین کار همین  بود، چرا که در نهایت و با خیانت یکی از خدمه‌ قلعه، بالاخره راز او افشا  شده و دشمانش او را با شلیک گلوله‌ توپ کشتند.
قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار
 امروزه هنوز هم می‌توان از میان این راه مخفی عبور کرد، البته در فصل  زمستان و وقتی که کلنی خفاش‌ها در غار مأوا می‌گیرند، این کار مستلزم شهامت  بیشتری است. اما به هر حال واقعیت این است که مردم مدت‌ها قبل در این  منطقه ساکن بودند. در واقع برای نزدیک به هزار سال افرادی در این غار زندگی  می‌کردند تا در نهایت این قلعه به تدریج در ورودی غار ساخته شد.
قلعه‌ در مقابل غار
به هر حال زندگی کردن در میان صخره‌ها و در میان یک غار، هم رویایی و افسون شده است و هم گاهی ترس را به جان انسان می‌اندازد.

همچنین بخوانید:

سرزمین غارها و قلعه‌ها 

قلعه آدم‌خوار در اردبیل 

غار عجیبی که خانه یک جادوگر انتقام جو است! 

عمیق ترین غار دنیا کجاست؟ 

اولین صندوق امانات جهان در ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

اولین  بانک تاریخ بشر یا به عبارتی نخسین صندوق امانات دنیا در شهر یزد و در  روستای سریزد واقع شده است؛ سریزد یکی از روستاهای شهرستان مهریز است که  قدمتی چند هزار ساله دارد.

قلعه سریزد

قلعه  سریزد در ۵ کیلومتری شهرستان مهریز و ۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.  کارشناسان می‌گویند ایرانی‌ها این بنای شگفت‌انگیز را به عنوان اولین بانک  جهان ساختند. این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده و معماری بسیار دقیق و  شگفت‌انگیزی دارد؛ حال در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره اولین بانک جهان بدانید.
قلعه سریزد در ایران

روستای سریزد

به  ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد که برسید، به قلعه سریزد دسترسی خواهید داشت.  البته در این منطقه نباید دنبال جاذبه‌های تفریحی و هیجان انگیز باشید زیرا  به جز یک مغازه نان و یک بقالی مغازه دیگری در آن وجود ندارد. یک مدرسه  خیلی کوچک هم در روستا وجود دارد که بچه‌های روستا در آنجا درس می‌خوانند  اما حالا بیشتر افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند زنان و مردان  سال‌خورده هستند که فرزندانشان برای کار یا تحصیل به شهرها و روستاهای دیگر  رفته‌اند.
روستای سریزد
 مردمان روستای دوست‌داشتنی سریزد به اندازه‌ای خونگرم و مهمان‌نواز هستند  که شما می‌توانید تجربه بی‌نظیری از مهمان‌نوازی را در کنارشان تجربه کنید.  خانه‌های کاهگلی به صورت پراکنده در سطح روستا دیده می‌شود، مردم در این  روستا اینجا بیشتر از راه کشاورزی و همچنین از باغ‌های اناری که دارند، پول  درمی‌آورند.
اولین بانک تاریخ بشر

صندوق اماناتی با ۴۶۸ حجره

دور  تا دور قلعه، خندق عمیقی کنده شده است. در قلعه به وسیله یک قرقره بالا و  پایین می‌رود و وقتی آن را بالا می‌برید با یک در دیگر روبرو می‌شوید. تنها  راه ورود به این قلعه این در است چون فقط یک در دارد. در بالای این در  حفره‌های بزرگی وجود دارد که ممکن است هنگام بازدید از آنها برایتان سوال  پیش بیاید آنها به چه دلیل در آن بالا هستند، این حفره ها برای این است که  اگر روزی غارتگر یا دزدی توانست وارد قلعه شود از این حفره‌ها آب جوش روی  آن‌ها بریزند.
اولین بانک جهان
 وقتی در دوم هم باز می‌شود با تعدادی دالان روبرو می‌شویم، دالان‌های تو  در تویی که خیلی کوچک هستند این دالان‌ها، روزگاری حجره‌های مربوط به  خانواده‌ها بوده‌اند. این ارگ دارای ۴۶۸ حجره است، یعنی در گذشته ۴۶۸  خانواده در این ارگ، اشیای گران قیمت خود را به امانت می‌گذاشته‌اند.
صندوق امانات
 قلعه سریزد از سه طبقه تشکیل شده است و در مقابل بعضی از دالان‌ها یا  حجره‌ها، چوبی گذاشته شده است که نشانه این است که نباید وارد آنجا شوید.  داخل دالان‌ها هیچ وسیله ای به جز چند کوزه گلی دیده نمی‌شود؛ البته  کارشناسان می‌گویند هنوز عملیات اکتشاف در دل این قلعه انجام نشده است.
قلعه تاریخی سریزد

علت ساخت بانک در روستای سریزد

دلیل  ساخت چنین قلعه‌ای این بوده که در ۱۷۰۰ سال پیش در زمان حکومت ساسانیان  جاده ابریشم از قسمت جنوبی این روستا گذشته است، به همین دلیل رفت و آمد  تاجران در این منطقه زیاد بوده و به طبع هر جا که تجار زیاد باشد دزدان و  غارتگران زیادی هم در کمین هستند تا اعمال شوم خود را اجرا کنند. به همین  دلیل مردم سریزد همیشه شاهد غارت و دزدی بوده‌اند، به همین دلیل آن‌ها به  این فکر افتادند که بهتر است اشیایی که برایشان ارزش داشت را در یک جا دور  از خانه و کاشانه‌شان نگهداری کنند. البته ما به درستی نمی‌دانیم چه کسی  دستور ساخت این ارگ را داده اما می‌توان حدس زد که مردم با هم به این توافق  رسیده‌اند که یک بنایی بسازند و در آنجا از این اشیا نگهداری کنند.
اولین بانک دنیا

همچنین بخوانید:

عمارتی با باغ ایرانی اروپایی در شیراز 

جزیره‌ای پر رمز و راز که ورود زنان به آن ممنوع است! 

پاریس کوچولوی ایران، پایتخت انیمیشن 

روستای شیب دراز کجاست؟ 

لفور، جنگلی با ۴۰ میلیون سال قدمت 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

بسیاری  از نقاطی که به صورت متروک رها شده‎‌اند جزیره هستند و مردم به آن‌ها به  چشم جایی مخوف و ترسناک نگاه می‌کنند. جزیره پاوگلیا جزیره‌ای است که به جز  ارواح افرادی که در اثر شکنجه در این محل مردند، سکنه دیگری ندارد.

جزیره پاوگلیا

جزیره پاوگلیا ، جزیره نفرین شده ایتالیا

در  دنیا مکان‌های زیبای زیادی وجود دارد که علی رغم همه جذابیت‌هایشان کسی به  آن‌ها سفر نمی‌کند. یکی از همین مکان‌ها در شمال ایتالیا قرار دارد و ۲۰۰  سال است که مردم ازترس ارواح به آن نزدیک نمی‌شوند. مردم می‌گویند هر کسی  به این جزیره نفرین شده برود یا می‌میرد و یا روانی و دیوانه می‌شود. اسم  این مکان مخوف جزیره پاوگلیا است. با مجله دلتا همراه باشید.
جزیره پاوگلیا ایتالیا

جزیره پاوگلیا و طاعون

جزیره  پاوگلیا یکی از ۱۶۶ جزیره کوچک در تالاب ونیز است که در سواحل شرقی شمال  ایتالیا قرار دارد. سرگذشت جزیره با قربانیان طاعون گره خورده است. مردم  بومی به این جزیره نفرین شده ، جزیره ارواح می‌گویند چون اعتقاد دارند که  اینجا توسط ارواح نفرین شده است و با رفتن به آنجا ممکن است که گرفتار این  ارواح شوند. با وجود تلاش های زیاد دولت اما حدود دو قرن است که کسی حاضر  به زندگی در این جزیره نشده است. اولین اپیدمی طاعون که ایتالیا را گرفتار  کرد در سال ۱۳۴۸ به ونیز سرایت کرد وحدود نیمی از جمعی ونیز در اثر این  بیماری جانشان را از دست دادند.
جزیره پاوگلیا متروکه

ساخت بیمارستان قرنطینه در جزیره

مردم  ونیز از این اتفاق درس‌های زیادی گرفتند که باعث شد بتوانند این بیماری را  مهار کنند. آن‌ها فهمیدند که این بیماری چگونه منتشر می‌شود و چطور مردم و  کشتی‌ها بیماری طاعون را به این محل آورده‌اند. مسئولان فهمیدند که افراد  بیمار باید از مردم سالم جدا شوند، برای همین دو چاه بزرگ را برای نگهداری  از اجساد در دو محل خارج از شهر در نظر گرفتند. تعداد مرده‌ها روز به روز  بیشتر می‌شد و این دو چاه خیلی زود پر شدند. سپس آن‌ها تصمیم گرفتند تا  برای کنترل تعداد مرده‌ها، اجساد را به دو جزیره منتقل کنند. در اوایل دهه  ۱۴۰۰ ونیزی‌ها بیمارستانی را درست کردند که مخصوص قرنطینه افراد بیمار یا  مستعد بیماری بود.
جزیره نفرین شده ایتالیا
 اولین محل قرنطینه در یکی از جزیره‌های کوچک تالاب درست شد به طوری که  باستان شناسان حدود ۱۵۰۰ اسکلت را از درون چاه‌هایی بیرون آوردند که  قربانیان طاعون در آن‌ها دفن شده بودند. کارشناسان معتقدند که همچنان  هزاران اسکلت دیگر در این جزیره دفن هستند. در اپیدمی‌های بعدی‌ای که در  دهه‌های ۱۵۷۰ و ۱۶۳۰ اتفاق افتاد جزایر زیادی مثل جزیره پاوگلیا به محلی  برای قرنطینه و دفن اجساد طاعوتیان تبدیل شد. در آن زمان هر کسی که  کوچک‌ترین نشانه‌های مشکوکی از بیماری داشت به سرعت به این جزیره منتقل  می‌شد. آن‌ها در این جزیره به مدت ۴۰ روز در قرنطینه می‌ماندند تا اینکه  بمیرند البته در موارد نادری هم خوب می‌شدند.
جزیره متروکه پاوگلیا
 در سال ۱۷۷۷ دولت تصمیم گرفت تا از این جزیره کشتی‌هایی که از کشورهای  دیگر به سمت ونیز می‌رفتند را کنترل کند تا اگر نشانه‌ای از بیماری پیدا شد  آن‌ها را قرنطینه کند. در دهه ۱۷۹۰، نمونه‌هایی از بیماری طاعون در دو  کشتی پیدا شد برای همین جزیره پاوگلیا بار دیگر به مدت ۱۰ سال به محلی برای  قرنطینه تبدیل شد تا اینکه در اوایل دهه ۱۸۰۰ بیمارستان قرنطینه بسته شد.
جزیره ارواح

سرنوشت جزیره پس از اپیدمی طاعون

اتفاق‌های  مخوف جزیره با تمام شدن اپیدمی طاعون تمامی نداشت! در اوایل دهه ۱۹۲۰،  دولت تصمیم گرفت از این بیمارستان برای نگهداری بیماران روانی اسفاده کند.  با گذشت زمان داستان‌های ترسناکی درباره شکنجه این بیماران و انجام  آزمایشات عجیب بر روی آن‌ها به بیرون درز پیدا کرد. بعضی‌ها می‌گفتند دکتر  این بیمارستان مجبور به خودکشی شد تا از مسئولیت‌هایی که بر عهده‌اش بود  فرار کند. بعضی‌ها هم اعتقاد داشتند که ارواح کسانی که این دکتر آن‌ها را  شکنجه داده بود این مرد را به دام انداختند به‌طوری که تنها راه فرار او  خودکشی بود. کارکنان این بیمارستان و بیماران در نهایت در سال ۱۹۶۸ این محل  را ترک کردند و هیچ کسی در این ساختمان نماند به جز ارواح افرادی که در  اثر شکنجه مردند!
بیمارستان قرنطینه پاوگلیا

همچنین بخوانید:

دریاچه‌ای که جزایر آن شناورند! 

جزیره متحرک در ایران 

جزیره‌ای پر رمز و راز که ورود زنان به آن ممنوع است! 

دهکده قرون وسطایی که به شکل ترسناکی از آب بیرون می‌آید! 

عوض شدن مفهوم زمان در جزیره زنگبار!! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

در  قسمت هایی از ایتالیا از جمله جنوبی‌ترین منطقه زیبا و دیدنی جزیره سیسیل  شهرهایی وجود دارند که در آن می‌توانید با پرداخت تنها یک دلار صاحب خانه  شوید.

خانه ‌های 1 دلاری

احتمالاً  شما هم با دیدن تیتر این خبر بسیار متعجب شده‌اید و در ذهن خود حساب‌ و  کتاب کرده‌اید که چطور امکان دارد قیمت خانه‌های یک منطقه از ۱ دلار شروع  شود! حتی اگر زمین قیمتی نداشته باشد، هزینه چند آجر چیزی بیش از ۱ دلار  خواهد شد! حتی ممکن است در بعضی از مناطق علاوه بر قیمت ارزان خانه، با  معافیت‌های مالیاتی نیز روبه‌رو شوید. خب داستان چیست؟ دلیل این کاهش قیمت و  معافیت‌ها چیست؟ اگر شما هم کنجکاو شده‌اید، با ما در مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم در چه مناطقی از ایتالیا و به چه دلیل خانه ‌های ۱ دلاری وجود دارد.
خانه ‌های 1 دلاری ایتالیا

چرا خانه‌های بیوونا (BIVONA) به قیمت یک دلار به فروش می‌رسند؟

بیوونا  جزو شهرهای بسیار کوچکی در ایتالیا است که خانه‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰  دلار در آن یافت می‌شود. بسیاری از اهالی این شهر کوچک به دلیل مشکلاتی که  برای زندگی در آنجا وجود داشته است به شهرهای بزرگ‌تر یا حومه شهرهای  پرجمعیت مهاجرت کرده‌اند. یکی از مسئولان این شهر می‌گوید: «جمعیت بیوونا  طی ۴۰ سال گذشته حدوداً نصف شده است»؛ بنابراین قیمت پایین خانه در بیوونا  در اصل برای جایگزینی جمعیتی است که از آنجا مهاجرت کرده‌اند. خانه‌هایی که  قیمتشان از ۱ دلار شروع می‌شود.
خانه های بیوونا

شرایط خرید چگونه است؟

شاید  خیلی‌ها فکر کنند که این پیشنهاد بسیار عالی است! و منطق اقتصادی بسیار  درستی دارد؛ اما در واقع کمتر کسی تمایل به خرید این خانه ‌های ۱ دلاری  دارد. بیوونایی‌ها از خریداران می‌خواهند که بعد از خرید ملک به بازسازی آن  بپردازند و در واقع سرمایه‌گذاری در قسمت بازسازی خانهِ خریداری‌ شده جزو  شرایط خرید است. همچنین شرط دیگر برای خرید خانه، سپرده تضمینی ۲۷۵۰ دلاری  در ازای تعمیرات است. البته پس از اتمام بازسازی این پول به صاحب‌خانه  بازگردانده می‌شود.
خانه های 1 دلاری بیوونا
 تعمیرات باید حداکثر طی ۴ سال به اتمام برسد. همچنین خریدارانی که تصمیم  می‌گیرند به شهر بیوونا مهاجرت کنند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی در  نظر گرفته‌ شده بهره‌مند شوند.
ایتالیا

سایر گزینه‌های ارزان در ایتالیا

اگر  بیوونا گزینه مطلوب شما نیست، در ایتالیا چند گزینه تخفیف‌دار دیگر نیز  وجود دارد. موسوملی (Mussomeli) روستایی در جزیره سیسیل ایتالیا است که  خانه‌هایی با قیمت کمی بیشتر از ۱ دلار عرضه می‌کند. البته سپرده تضمینی در  این روستا نسبت به بیوونا بیشتر است. در موسوملی سپرده‌ای ۵۶۰۰ دلاری از  خریدار اخذ می‌کنند و ۳ سال به او مهلت بازسازی می‌دهند. درواقع هم میزان  سپرده بیشتر است و هم مدت بازسازی کمتر است.
خانه های ارزان در موسوملی
شهر سوم هم سامبوکا (Sambuca)  است که خانه ‌های ۱ دلاری را عرضه می‌کند. شرایط آن‌ها کمی سخت‌تر است.  برای بازسازی باید ۵۷۰۰ دلار به‌عنوان تضمین بازسازی سپرده‌گذاری شود و  فرایند بازسازی طی ۳ سال پایان یابد. همچنین خریدار باید تعهد دهد که حداقل  ۱۷۰۰۰ دلار برای بازسازی هزینه کند.خانه های سامبوکا

همچنین بخوانید:

دهکده قرون وسطایی که به شکل ترسناکی از آب بیرون می‌آید! 

سفری به بایا، شهر زیر آب در ایتالیا 

جزیره نفرین‌شده ایتالیا 

شادترین شهرهای جهان 

نورانی‌ ترین سواحل شب تاب جهان 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall