مجله دلتا

۴۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آمارها نشان می‌دهد بیش‌تر افرادی که بر اثر غرق شدن در آب جان می‌سپارند، در محیط‌های کنترل نشده و پرت مشغول شنا کردن بوده‌اند. آشنا نبودن با بستر ساحل و شیب تند آن یکی از بزرگ‌ترین عوامل غرق شدگی است. رفتن به ساحل‌های پرت و دور افتاده به این بهانه که "می‌خواهم راحت باشم" یک اشتباه بزرگ است.

غرق شدن در آب

پیش از آنکه از غرق شدن در آب بگوییم، بهتر است بدانید آب‌تنی کردن لذت بخش است. حال آدم را جا می‌آورد. خصوصا اگر در اوج گرمای تابستان باشیم. با شروع فصل گرم، مردم دسته دسته به استخرها، سدها، رودخانه و ساحل دریاها هجوم می‌آورند. آنها می‌خواهند با سپردن تن‌شان به دست آب‌های خنک، تفریحی کنند و لذت ببرند. با گرمای کلافه‌کننده هوا هم مقابله کنند. اما این آب خنک و آرامش‌بخش می‌تواند یک خطر بالقوه باشد! با مجله دلتا همراه باشید تا درباره راه های جلوگیری از غرق شدن در آب در سفرهای تابستانی بیشتر بدانیم.

توجه به آمارهایی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر و اداره پزشکی قانونی از تعداد غرق شدگان می‌دهند، گویای آن است که در محیط‌های آبی باید هوشیارانه برخورد کرد و بی‌گدار به آب نزد.

یک اتفاق غمگین

ساحل و تفریحات آبی مهم‌ترین انگیزه سفر در تمام دنیا هستند. مخصوصا در فصل گرم. غرق شدن چند گردشگر می‌تواند یکی از غمگین‌ترین خبرهایی باشد که در فصل تابستان می‌شنویم. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید 90 درصد غرق شدگی‌ها در آب شیرین مانند: استخر، رودخانه، دریاچه و ۱۰ درصد آن در آب شور دریا و اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتد. غرق‌شدگی یعنی اینکه آب  درون ریه‌ها برود، اکسیژن به بدن نرسد و فرد بر اثر خفگی فوت کند. غمگین است. اینطور نیست؟

هر گردی گردو نیست

 شنا کردن در آب‌های طبیعی با شنا در استخر تفاوت‌های زیادی دارد. حتی اگر در استخر شناگر ماهری هستید، هیچ تضمینی وجود ندارد که در آب دریا و رودخانه خطری تهدیدتان نکند.

غرق شدن در آب

اصلی‌ترین دلایل غرق شدن در آب

در ایینجا با اصلی‌ترین دلایلی که منجر به غرق شدن در آب می‌شود آشنا می‌شوید.

مسلط نبودن به تکنیک‌های شنا

شنا در استخر سرپوشیده، با کف کاشی شده و موسیقی که از بلندگوهای سالن پخش می‌شود، با شنا در آب رود یا دریایی که هر لحظه در آن امکان خیزش موج‌های بلند وجود دارد بسیار فرق می‌کند.

وضعیت ساحل

بعضی از ساحل‌ها به صورت ناگهانی عمیق می‌شوند و شیب بستر آن‌ها خیلی تند است. ساحل‌های سنگی بدترین مکان برای شنا کردن هستند.

جریا‌ن‌های شکافنده

شنیده‌اید که بعضی‌ها خالی‌شدن زیر پای‌شان را از ترسناک‌ترین خاطرات شنا در ساحل بیان می‌کنند؟ این خالی شدن زیر پا همان چیزی است که با نام جریان‌های شکافته از آن یاد می‌شود.

 رژیم موج

باد و نیروی جزر و مد موج‌ها را به‌وجود می‌آورند. گاهی باد شدیدی که در آن سوی ساحل می‌وزد، یا حتی تغییر ناگهانی فشار هوا بین دو نقطه از ساحل، می‌تواند موج‌های بلند و قوی ایجاد کند. این موج‌ها توانایی ویران کردن بناهای مسکونی را هم دارند. چه رسد به یک انسان با میانگین وزن 80 کیلوگرم!

ترس از غرق شدن و غش کردن

خیلی از افراد پیش از آنکه واقعا غرق شوند، دست و پای خود را گم می‌کنند و از ترس غرق شدن و مرگ، دچار چنان استرس شدیدی می‌شوند که غش می‌کنند. آدمی که وسط آب‌های عمیق غش کند چه می‌شود؟ متاسفانه غرق می‌شود. خونسرد بودن بهترین کاری است که هنگام شنا در آب‌های طبیعی از دست‌تان بر می‌آید.

به دام افتادن در آب و ناتوانی در حرکت دادن اعضا

خزه‌ها و گیاهان آبزی، تکه‌های الوار یا سازه‌های آجری در آب از مهمترین عوامل گرفتار شدن شناگران هستند. به دام افتادن در چنین موقعیتی و ناتوان بودن از حرکت دست و پا موجب خفگی و غرق شدن می‌شود.

کاهش دمای بدن

 آب‌های آزاد محیط‌های خنکی هستند. خیلی دیر و به کندی حرارت خورشید را جذب می‌کنند. دمای این محیط‌ها از 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد در تغییر است. فرو رفتن ناگهانی در آب و کاهش سریع دمای بدن، می‌تواند شوک آور باشد؛ نفس نفس زدن‌های کوتاه را به دنبال داشته و از این طریق آب وارد ریه‌ها کند. یا با بالا رفتن ناگهانی فشارخون خطر سکته قلبی را افزایش دهد. اگر باد نیز با آب خنک همراه شود، می‌تواند فلج موقت و ناتوانی در شنا کردن را به دنبال داشته.در نهایت سبب غرق شدگی شود.

غرق شدن در آب

مواظب باشیدسرتان زیر آب نرود

آمارها نشان می‌دهد بیش‌تر افرادی که بر اثر غرق شدن در آب جان می‌سپارند، در محیط‌های کنترل نشده و پرت، مشغول شنا بوده‌اند. آشنا نبودن با بستر ساحل و شیب تند آن یکی از بزرگ‌ترین عوامل غرق شدگی است. پیش‌روی کردن در حریم آب کار عاقلانه‌ای نیست. یک موج مرتفع و پیش‌بینی نشده، می‌تواند افرادی را که در فاصله زیادی از ساحل شنا می‌کنند تا اعماق آب ببرد و این طریق خفگی را به دنبال داشته باشد.

اگر به شنا در آب‌های طبیعی و غیر قابل پیش‌بینی تسلط ندارید، هیچ گاه بدون همراه داشتن لوازم جانبی به آب نزنید. جلیقه نجات یا تیوپ لاستیکی حداقل امکاناتی است که می‌توانید با خود همراه داشته باشید. در ساحل‌های کنترل شده‌ای که امکاناتی مانند نجات غریق دارند، شنا کنید. رفتن به ساحل‌های پرت و دور افتاده به این بهانه که “می‌خواهم راحت باشم” یک اشتباه بزرگ است.

همچنین بخوانید:

ریگ جن ، زمزمه‎ی مرگ در دل کویر

سفر ترسناک نیست

در کاروانسرای تی تی همیشه باز است

ییلاق سوباتان ، تصور تحقق یافته از بهشت

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

سفر به جاهای دیدنی کازان را از دست ندهید. کازان بندری است. تفریحات آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه به شمار می‌رود. فصل شنا در شهر کازان از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

جاهای دیدنی کازان

جاهای دیدنی کازان هوش از سرتان می‌برد. شهر هزار ساله و دلفریب کازان، پایتخت ورزشی روسیه به شمار می‌رود. کازان هشتمین شهر بزرگ روسیه است. این شهر بندری در محل تلاقی دو رود بزرگ ولگا و کازانا قرار دارد و تاریخی پر فراز و نشیب داشته است. کازان مرکز ایالت تاتارستان محسوب می‌شود. این شهر یکی از لوکس‌ترین شهرها و سومین شهر محبوب گردشگری روسیه است. با مجله گردشگری دلتاهمراه باشید تا سفری به جاهای دیدنی کازان داشته باشیم.

کازان روسیه شهر تضادهای حیرت انگیز و دلنشین است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. مناره‌های مساجد در کنار برج‌های صومعه‌ها و کنیسه‌هایش دیدنی است. محوطه‌های کهن باستانی در کنار شهر فناوری اینوپولیس تنها نمونه‌ای از تضادهای دوست داشتنی این شهر به شمار می‌رود. همین‌ها سبب شده تا سالانه بیش از یک میلیون نفر به این شهر سفر کنند. کازان یکی از شهرهای چندملیتی و چند مذهبی روسیه است. همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گوناگون در این شهر بر این ادعا مهر تایید می‌زند.

سفر به جاهای دیدنی کازان را از دست ندهید. تفریحات آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه به شمار می‌رود. فصل شنا در شهر کازان از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید مردم کازان روسیه معتقدند :آب دریاچه‌های شهرشان خاصیت شفابخشی دارند.

کاخ کرملین کازان

کاخ کرملین یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کازان است. این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده. کاخ کرملین کازان تنها قسمت باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است. قدمت بخش‌هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. این کاخ به دستور ایوان مخوف، یکی از چهره‌های نام‌آور روسیه بنا شد. در واقع ایوان مخوف دستور داد تا روی بازمانده‌ قلعه‌های حکمرانان گذشته، بنایی بسازند که به کاخ کرملین کازان شهرت یافت. این مجموعه از چندین موزه مختلف تشکیل شده است. هنگام مراجعه به مجموعه کاخ کرملین کازان می‌توانید از هر تعداد موزه‌ای که تمایل دارید بازدید کنید.

موزه تاریخ کلیسای رسالت، موزه جنگ، موزه هنرهای زیبا، نمایشگاه سالن “مانژ”، موزه تاریخ طبیعت تاتارستان، موزه فرهنگ اسلامی، موزه تاریخ تاتارستان و همچنین موزه “هرمیتاژ کازان” در این مجموعه قرار دارند.

معبد همه ادیان

مجموعه عبادتگاهی مذهبی «معبد تمام ادیان» چند عبادتگاه از جمله مسجد، کلیسا، کنیسه ، معبد بودایی و همچنین عبادتگاه‌هایی برای آیین‌های چینی و ژاپنی دارد. در واقع معبد تمام ادیان به صورت سمبلیک، دوستی و مسالمت میان همه دوازده دین رایج در روسیه را نشان می‌دهد.

البته باید به یاد داشته باشید که این مکان کاربری مذهبی ندارد. تنها به صورت نمادین و در کاربری گردشگری به فعالیت می‌پردازد.

 جاهای دیدنی کازان

معبد همه ادیان از جاهای دیدنی کازان

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف بزرگ‌ترین مسجد روسیه است. قل شریف در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. معماری این مسجد و رنگ سفید و آبی نمای بیرونی آن به یکی از نمادهای شهر کازان تبدیل شده است. مسجد قل شریف دو طبقه دارد .گفته می‌شود مسجد قل شریف به سبک بناهای بلغاری ساخته شده. این مسجد یکی از مکان‌های برگزاری نماز جمعه و از معروف‌ترین جاهای دیدنی کازان به شمار می‌رود.

یک طبقه مسجد قل شریف کاربری مذهبی دارد. طبقه دیگرش به موزه اسلامی اختصاص داده شده است .

خیابان بائومان (Bauman)

خیابان بائومان یکی از خیابان‌های اصلی شهر کازان است.  مردم محلی این شهر شب و روز در آن تردد دارند. در این خیابان می‌توانید فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تاریخی زیبایی را مشاهده کنید. به نظر می‌رسد این خیابان هرگز تعطیل نمی‌شود. در هیچ ساعت از شبانه روز آن را خلوت نخواهید دید. این خیابان یکی از مراکز خرید و همچنین خوش گذرانی و تفریح مردمان بومی کازان به شمار ‌می‌رود. در این خیابان و مغازه های رنگارنگش می‌توانید ویترین گردی دلچسبی را تجربه کنید.

همچنین بخوانید:

دیدنی های سن پترزبورگ، سرزمین شب‌های آفتابی+(ویدئو)

 بهترین مراکز خرید تفلیس ؛ ارزان و پرزرق و برق

جاهای دیدنی قبرس؛ قصه‌های جزیره

آنتالیا ، آبشارهای دودن

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

البته مراقبت از جیب‌تان را می‌توان جور دیگری هم تعبیر کرد! در کوچه مروی تهران نقدینگی‌های درون جیب‌تان میل شدیدی به پرواز کردن و خارج شدن از جیب مبارک به جیب فروشندگان پیدا می‌کنند. پس در هر صورت خیلی هوای جیب‌تان را همه جوره داشته باشید.

کوچه مروی تهران

چرا باید به کوچه مروی تهران برویم؟ ساده است. چون خوش می‌گذرد. کوچه مروی بورس لوازم بهداشتی آرایشی پایتخت است. خوراکی‌ فروشی‌های خوشمزه‌ای هم دارد که اغلب خارجی و آن ور آبی هستند. در بافت تاریخی تهران هم قرار دارد. همه اینها کافیست تا ثابت کند رفتن به کوچه مروی و گشت زدن در آن برای هر تهرانی جالب توجه است.

از فلافل فروشی‌های کوچه مروی غافل نشوید

درون کوچه مروی و اطراف آن پر است از بناهای تاریخی. مسجد آقا محمود، دبیرستان مروی و خانه مروی، بازارچه سرپوشیده مروی با طاقی‌های خوش‌نما و سرای مظفری از بناهای درون کوچه هستند. شمس‌العماره نیز مانند پدری مهربان که بر کارهای فرزندانش نظارت دارد، روبه‌روی کوچه مروی ایستاده است. از آن بالا کوچه و هیاهوی آن را می‌پاید. مدرسه تاریخی دارالفنون هم کمی آن سوتر از ابتدای کوچه، هر روزه مردان و زنان خندانی را می‌بیند که از خرید باز می‌گردند. جذاب‌ترین قسمت این بازارچه، میدان‌گاهی ابتدای آن است. همان که مجسمه مرد گاری‌کش و فرزنش را آنجا نصب کرده‌اند. آنجا بوی اشتها برانگیز فلافل‌های تازه، سمبوسه‌هایی که در روغن داغ طلایی می‌شوند و سس‌های تند می‌دهد. موضوعی که به سادگی نمی‌توان از کنارش گذشت! باید یک عدد از این ساندیچ‌ها خرید و نوش جان کرد، سپس از کنارش گذشت.

سرویس عروس و داماد موجود است

درون بازارچه بوی دیگری دارد. درهم آمیختن عطر مواد آرایشی، کرم‌ها، رنگ موها، ادکلن‌ها، شامپوها و صابون‌های مختلف بوی خوشایندی تولید کرده است. در میان مغازه‌های دو سوی کوچه که چشم می‌گردانی، جمله “سرویس کامل عروس و داماد” بیش‌ترین چیزی که جلب توجه می‌کند.

این جمله روی شیشه بیشتر فروشگاه‌های بهداشتی و آرایشی نوشته شده. این موضوع نشان می‌دهد کوچه مروی برای خرید عروسی جذابیت دارد. آن هم نه فقط برای تهرانی‌ها! حتی زوج‌های جوانی هستند که از شهرها و شهرستان‌های دوردست کشور، به کوچه مروی می‌آیند تا برای عروسی خودشان خرید کنند. آرایشگرها و کسانی که مدیریت سالن‌های زیبایی را بر عهده دارند نیز، از همه جای ایران برای خریدهای عمده به کوچه مروی می‌روند. از این رو تعجب نکنید اگر اطراف کوچه مروی تهران، تابلو و سردر مهمان‌پذیرها و هتل‌های زیادی را دیدید.

مغازه‌هایی که انواع گوناگون محصولات آرایشی و بهداشتی می‌فروشند، گرچه بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آیند؛ اما مغازه‌هایی که لوازم خرازی، لباس و خوراکی‌های خارجی می‌فروشند نیز دیده می‌شوند. خبر خوب اینکه کوچه مروی را بازسازی کرده‌اند. برای اینکه بیشتر به شهروندان خوش بگذرد، کوچه را به پیاده راه تبدیل کرده‌اند. یعنی عبور خودرو در آن ممنوع است.

کوچه مروی تهران

نکات مهم در بازید از کوچه مروی تهران

 دوتا چشم دارید، دوتای دیگر قرض بگیرید و حسابی حواس‌تان به جیب‌تان باشد. کوچه مروی شلوغ و پر تردد است. هر کسی هم که آن اطراف پیدایش می‌شود، چون برای خرید آمده، جیب پرپولی دارد. از این رو لازم است حسابی مراقب جیب‌تان باشید که خدای ناکرده آن را خالی نکنند. البته مراقبت از جیب‌تان را می‌توان جور دیگری هم تعبیر کرد! در این کوچه نقدینگی‌های درون جیب‌تان میل شدیدی به پرواز کردن و خارج شدن از جیب مبارک به جیب فروشندگان پیدا می‌کنند. پس در هر صورت خیلی هوای جیب‌تان را همه جوره داشته باشید.

نکته دیگری که باید درباره آن هوشیارانه عمل کنید، اجناس تقلبی هستند. لوازم بهداشتی و آرایشی در تماس مستقیم با پوست و مو قرار دارند. اگر از انواع تقلبی و بی‌کیفیت استفاده کنید، صدمات جبران‌ناپذیری می‌بینید. نسبت به اجناس بسیار ارزان، با احتیاط بیشتری رفتار کنید. احتمال تقلبی بودن این کالاها بالا است. انتهای کوچه مروی پر است از خانه‌های قدیمی با کوچه‌های تنگ و پیچ‌درپیچ که بیشترشان به انبار کالا تبدیل شده‌اند. هنگام سرک کشیدن در پستوها و کوچه‌های قدیمی جانب احتیاط را رعایت کنید.

این کوچه کجاست؟

ابتدای کوچه مروی در خیابان ناصر خسرو قرار دارد. انتهای آن به خیابان پامنار ختم می‌شود. این محدوده از تهران در محدوده ارگ تهران قدیم و حصار ناصری قرار داشته و از این رو از نظر تاریخی و معماری و فرهنگی ارزشمند است. متروی میدان امام خمینی نزدیک‌ترین مترو به کوچه مروی است.

همچنین بخوانید:

بانجی جامپینگ، سقوط آزاد با طعم آدرنالین + (ویدئو)

آدرس بهترین پینت بال های تهران؛ کمدی‌ترین جنگ دنیا

باغ کتاب تهران؛ بزرگ‌ترین کتابفروشی دنیا بیخ گوش‌مان

میدان تجریش تهران؛ اینجا روح زندگی جاریست

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

اشتباه نکنید. جادویی در کار نیست. شما در باغ گل شهید فکوری قرار دارید. بزرگ‌ترین مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران. جایی که به گفته مدیریتش بزرگ‌ترین مجموعه تولید و فروش گل‌های باغچه‌ای و آپارتمانی تهران است.

مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران

اگر گل‌‌دوست هستید و دنبال مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران هستید، این مطلب را از دست ندهید. حتی اگر آب دست‌تان است زمین بگذارید. همینجا بمانید. قرار است با هم سری به باغ گل شهید فکوری بزنیم.

پایت را که از در فلزی دو لنگ به آن سو می‌گذاری، همه چیز عوض می‌شود. دیگر از دنیای دودآلود بیرون خبری نیست. مثل معجزه، صدای بوق کلافه کننده خودروها غیب می‌شود. استرس‌ها و هیاهوها جای‌شان را به آرامشی لذت‌بخش می‌دهند. صدای چه‌چه پرنده به گوشت می‌رسد. حتی رطوبت لطیفی روی صورتت حس می‌کنی. آن وقت است که به خودت می‌گویی: نکند آن در، جادویی بوده! و تو از تهران به گوشه‌ای از بهشت پرتاب شدی!

نه اشتباه نکنید. جادویی در کار نیست. شما در باغ گل شهید فکوری قرار دارید. بزرگ‌ترین مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران. جایی که به گفته مدیریتش بزرگ‌ترین مجموعه تولید و فروش گل‌های باغچه‌ای و آپارتمانی تهران است.

همه مدل همه رقم

در مجموعه گلخانه‌ای شهید فکوری تهران همه جور گل و گیاهی هست. از کاکتوس‌های کوچک گرفته تا گل‌های شمعدانی. محبوب شب، یاس و دیفن باخیا را می‌توان در این مجموعه یک‌جا در کنار هم دید. انواع گیاهان آپارتمانی، درخت و درختچه‌های تزئینی و نها‌ل‌های بارآور و غیر بارآور در این مجموعه پرورش داده می‌شوند. بن‌سای‌های هیجان انگیز را هم می‌توانید در این مرکز بببنید، بخرید و لذت ببرید.

در این مجموعه هم امکان خرید گل مورد علاقه‌تان وجود دارد؛ هم می‌توانید به شیوه نمایشگاهی از گیاهان تزئینی دیدن کنید و در یک بعدازظهر دل انگیز، خوش بگذرانید. به لطف سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب و تهویه مطبوع، فضای درون گلخانه همیشه بهاری است. گل‌ها با تمام وجود شاداب و سر زنده به نظر می‌رسند. حتی اگر خوب نگاه کنید شاید لبخنئشان را هم ببینید.

مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران

مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران – باغ گل شهید فکوری

لوازم جانبی گلخانه موجود است

در مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران، می‌توانید لوازم جانبی برای نگهداری گل‌هایتان را نیز تهیه کنید. خاک‌های مناسب و کودهای تقویتی مهم‌ترین لوازم جانبی نگهداری گل و گیاه هستند. انواع گوناگون آفتکش و سم نیز از دیگر ملزومات به نظر می‌رسند. لوازم باغبانی مانند آبپاش، بیلچه و افشانه نیز وسایلی هستند که برای مراقبت از گیاهان لازم دارید. همه این محصولات در این مجموعه گلخانه‌ای وجود دارد. به کاشت سبزی علاقه دارید؟ می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید. بذر سبزیجات مورد علاقه خود را بخرید. به باغچه منزل‌تان یک بغل صفا و به جسم‌تان یک بغل سلامتی هدیه کنید. بهشت کوچک چندین گلخانه پرورش گل و یک سالن فروش گلدان دارد.

گلت را ببر دکتر

گل محبوب‌تان پژمرده شده؟ غمگین به نظر می‌رسد؟ روی برگ‌هایش لکه‌دار شده ؟ خیلی وقت است که رشد نکرده و قد نکشیده؟ لازم است گل و گلدانش را بغل گرفته و به یک گیاه‌شناس مراجعه کنید. متخصص باید گل‌تان را ببیند تا بفهمد چه‌اش شده. گاهی تعویض خاک گلدان و پر کردن آن با خاک جدید افاقه می‌کند. گاهی اضافه کردن کود مناسب چاره کار است. گاهی هم دکتر برای گل‌تان آفتکش‌های مناسب تجویز می‌کند. در باغ گل شهید فکوری دکترهای ماهری می‌توانند گل محبوب‌تان را ویزیت کنند. کارشناسان و متخصصان مجموعه باغ گل شهید فکوری همچنین به همه پرسش‌های شما درباره شیوه‌های نگداری گل و مشکلات گیاهان‌تان، پاسخ میدهند.

مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران کجاست؟

میدان آزادی که را که می‌شناسید. مگر می‌شود کسی ایرانی باشد و نداند دومین میدان بزرگ سرزمین‌اش در کجای پایتخت قرار گرفته؟ مجموعه گلخانه‌ای شهید فکوری جایی اطراف برج آزادی است. اگر از میدان آزادی به سمت جاده مخصوص کرج حرکت کنید، پس از عبور از محدوده پارک سوار آزادی در سمت راست جاده به مرکز فروش گیاهان آپارتمانی تهران می‌رسید. بروید. ببینید. گردش کنید. خرید کنید. لدذت ببرید و خوش بگذرانید.

همچنین بخوانید:

خیابان ولیعصر تهران ؛ خیابان خوب چنارها

آدرس بولینگ های تهران ؛ پرتش کن به سمت هدف

آدرس بهترین پینت بال های تهران؛ کمدی‌ترین جنگ دنیا

باغ کتاب تهران؛ بزرگ‌ترین کتابفروشی دنیا بیخ گوش‌مان

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

بگذارید یک نکته هیجان انگیز را با شما در میان بگذاریم! از کف اتاق‌تان در هتل ترنج می‌توانید دریا را ببینید! بله درست خواندید. در کف اتاق‌های هتل ترنج دریچه‌های شیشه‌ای قرار داده‌اند که می‌توانید با نگاه به آن، در آبی خلیج فارس غرق سور و سرور شوید.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش نخستین هتل دریایی ایران است. هتلی که درون آب ساخته شده و از بالا شبیه به ترنج به نظر می‌رسد. این هتل در جزیره زیبای کیش، توریستی‌ترین جزیره ایران ساخته شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که آبی دریا و صدای موج و آواز مرغ ماهی‌خوار روح‌تان را به رقص در می‌آورد، شک نکنید که هتل ترنج کیش برای شما بهترین است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا به کیش سفر کنیم و از زیبایی‌های منحصر به فرد هتل ترنج لذت ببریم.

پنجره‌ای رو به اعماق آب

بگذارید یک نکته هیجان انگیز را با شما در میان بگذاریم! از کف اتاق‌تان در هتل ترنج می‌توانید دریا را ببینید! بله درست خواندید. در کف اتاق‌های هتل ترنج دریچه‌های شیشه‌ای قرار داده‌اند که می‌توانید با نگاه به آن، در آبی خلیج فارس غرق سور و سرور شوید. این شاید بهترین قسمت هتل ترنج کیش باشد. به خاطر داشته باشید همه چیز در هتل ترنج در عالی‌ترین وضع ممکن قرار دارد. بهترین امکانات رفاهی را در این هتل تجربه می‌کنید. در نظر داشته باشید که اغلب تزئیات داخل هتل و بناها به صورت ترنج ساخته شده است.

هتل ترنج کیش

نکات مهم درباره هتل ترنج کیش

هتل، سرویس رایگان رفت و برگشت به فرودگاه دارد. اگر می‌خواهید از این خدمات استفاده کنید، 24 ساعت پیش از ورودتان به جزیره، مسئولین هتل را در جریان بگذارید. رستوران‌ها و کافی شاپ‌های هتل یا روی آب هستند و یا ساحل. آنهایی که روی آب هستند رمانتیک‌تر به نظر می‌رسند. آن قدر همه چیز زیبا و هارمونیک و دلنشین است که حیف است اگر از آن حداکثر استفاده را نبرید. مثلا برای اینکه خاطره این سفر را تا ابد جاودانه کنید، از دختر دلخواه‌تان در یکی از همین کافه‌ها خواستگاری کنید. می‌گویید نه؟ میل خودتان است. این فقط پیشنهاد ما بود که کمی هم جنبه شوخی داشت.

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید این هتل، دوست‌دار محیط زیست است. در ساختش تلاش شده تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود. مواد و مصالحی که با آنها هتل را ساخته‌اند هم مطابق با استانداردهای زیست محیطی است. هتل در مجموع 130 اتاق و سوییت دارد. بنابراین پیش از سفر حتما برای رزرو اتاق‌تان وقت بگذارید. همه اتاق‌های هتل تراس دارند. طلوع و غروب خورشید را از روی تراس اتاق‌تان ببنید. نفس‌تان از شدت زیبایی بند می‌آید. والیبال ساحلی و مرکز آتلیه عکاسی هم از دیگر خدمات متمایز هتل به شمار می‌روند. خوش بگذرد. سفر خوبی داشت باشید.

همچنین بخوانید:

چگونه سفر نوروزیِ کم‎هزینه اما به یاد ماندنی داشته باشیم؟

اردیبهشت دل‎انگیز در ترکمن صحرا

در کاروانسرای تی تی همیشه باز است

گردشی در مزه های سفره افطار

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

متروی میدان تجریش، عمیق‌ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. مثلا می‌گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد.

محله میدان تجریش تهران یکی از آن دوست‌داشتنی‌ترین‌های پایتخت است. در یکی از شمالی‌ترین قسمت‌های پایتخت نشسته و از همان محله‌هایی است که دل شهروندان برایش تنگ می‌شود. حتی اگر کار واجبی هم آن حوالی نداشته باشند، سعی می‌کنند جوری برنامه بچینند که گذرشان به تجریش بیفتد. کمی در بازار باصفایش قدم بزنند. از بو، رنگ و لعاب بازار سرمست شوند. کبوترهای امامزاده صالح که روی گنبد نشسته‌اند، حال‌شان را خوب کند. سپس با حالی خوش به خانه برگردند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا در کوچه پس کوچه‌های محله تجریش قدم بزنیم و از هوای خوب و چشم‌اندازهای زیبایش لذت ببریم.

این بازار دلفریب

محله میدان تجریش تهران سه چهارم صفایش را مدیون بازارچه جذابش است. به عقیده خیلی از پایتخت نشینان، این بازارچه قشنگ‌ترین بازارچه تهران است. ارزش تاریخی هم دارد و گفته می‌شود احتمالا بیش از 200 سالش باشد. در بازارچه تجریش همه چیز پیدا می‌کنید. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد. بازارچه تره بارش هم باشکوه است. در هر فصلی از سال همه جور سبزیجات و میوه‌ای در بساط مغازه‌داران پیدا می‌کنید. تکیه بزرگ تجریش که ارزش تاریخی دارد هم در این بازارچه قرار گرفته است. دنبال روح زندگی می‌گردید؟ سری به بازار تجریش بزنید. زندگی در این بازار بیش‌تر از هر جای کره زمین جاریست. اغراق می‌کنیم؟ خودتان بروید و قضاوت کنید.


امامزاده صالح

میدان تجریش تهران

بازارچه تره بار میدان تجریش تهران

امامزاده صالح یکی دیگر از دیدنی‌های میدان تجریش است. دیدن کبوترهایی که در حیاط امامزاده پرواز می‌کنند و روی گنبد می‌نشینند جالب به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید برای کبوترها گندم بخرید. روی زمین بریزید و دانه خوردن‌شان را تماشا کنید. در معماری بنای امامزاده می‌توانید هنرهای جذابی مثل آینه کاری را ببینید و لذت ببرید.

پاساژ قائم

پاساژ قائم یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید تهران است. اجناس زیبا و متفاوتی هم دارد. خیلی‌ها همه خریدشان را از این پاساژ انجام می‌دهند. اگر اهل لذت بردن از بازارچه‌های تاریخی و قدیمی نیستید، ویترین گردی در طبقات پاساژ قائم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم در بازدید از میدان تجریش تهران

میدان تجریش فاصله کمی تا کاخ موزه سعدآباد و نیاوران دارد. اگر وقت دارید حتما از این دو کاخ موزه دیدن کنید. پشیمان نمی‌شوید. موزه موسیقی هم همان حوالی قرار دارد. میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر است. همان خیابان خوب چنارها. در این خیابان اتوبوس‌های تندروی بی.آر.تی فعالیت می‌کنند. انتخاب خوبی برای رسیدن به میدان تجریش است.

متروی تجریش هم چند قدم آن طرف‌تر از میدان قرار دارد. متروی میدان تجریش، عمیق‌ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. مثلا می‌گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد. همه اینها را گفتیم تا به شما هشدار دهیم اگر از آن دسته افرادی هستید که از پله برقی واهمه دارند، دور متروی میدان تجریش را خط بکشید. آن همه پله و طبقه را پیاده طی کردن، به اندازه فتح اورست سخت است. آن قدر طول می‌کشد که باید به چشم یک مسافرت به آن نگاه کنید.آب و آذوقه و زیرانداز همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید به سلامت خودتان رااز هسته زمین به سطحش برسید. البته که همه اینها شوخی بود. جدی نگیرید و زیراندازی که برداشته‌اید را مجدد داخل انباری بگذارید.


همچنین بخوانید:

خیابان ولیعصر تهران ؛ خیابان خوب چنارها

بانجی جامپینگ، سقوط آزاد با طعم آدرنالین + (ویدئو)

آدرس بهترین پینت بال های تهران؛ کمدی‌ترین جنگ دنیا

باغ کتاب تهران؛ بزرگ‌ترین کتابفروشی دنیا بیخ گوش‌مان

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

قبرس کشوری در دریای مدیترانه است. در واقع قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می‌رود. فکرش را بکنید! کل کشور وسط آب قرار دارد! قبرس طبق چیزی که کره و نقشه جغرافیایی می‌گویند، در قاره آسیا قرار دارد. با این حال از نظر تقسیمات سیاسی، کشوری اروپایی محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی قبرس

جاهای دیدنی قبرس را با انگشتان‌تان نمی‌توانید بشمارید! خیلی زیاد است. جزیره‌ای وسط دریای مدیترانه با تاریخی چندهزار ساله، حتما تعداد زیادی جای دیدنی دارد. آن قدری که حتی اگر دو هفته هم مهمان این کشور باشید، حوصله‌تان سر نمی‌رود. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گشتی در سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه بزنیم.

هم شمالی و هم جنوبی

قبرس کشوری در دریای مدیترانه است. در واقع قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می‌رود. فکرش را بکنید! کل کشور وسط آب قرار دارد! قبرس طبق چیزی که کره و نقشه جغرافیایی می‌گوید، در قاره آسیا قرار دارد. با این حال از نظر تقسیمات سیاسی، کشوری اروپایی محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه قبرس بنا به دلایلی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. یک تقسیم واقعی! حتی خط تقسیم هم روی جزیره کشیده‌اند. همین خط تقسیم یکی از دیدنی‌های جزیره قبرس است که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. ساختمان‌ها و جاذبه‌هایی که چشم انداز خط تقسیم از آنها مشخص است، محبوب‌ترند.

ساحل‌های قبرس اصلی‌ترین جاذبه آن هستند. ترکیب دریا و ساحل و آفتاب، افراد زیادی را به سوی جزیره می‌کشاند. آدم‌ها به قبرس می‌روند تا در آب و هوای دلبرانه مدیترانه‌ای استراحت کنند و خوش بگذرانند. اما این همه چیز درباره گردشگری قبرس نیست. قبرس تاریخی چند هزارساله دارد. احتمالا از دیدن ساختمان‌های قرون وسطایی با معماری با ابهت‌شان شگفت زده خواهید شد.

در مجموع جاهای دیدنی قبرس در شهرهای این جزیره قرار دارند. هر شهری جاذبه مخصوص خودش را دارد. ما دیدنی‌ترین شهرهای قبرس را به شما معرفی می‌کنیم. برترین جاهای دیدنی هر شهری را هم به شما می‌گوییم. دیگر دست خودتان است که کجا را برای بازدید انتخاب کنید.

جاهای دیدنی قبرس

شهر پافوس

این شهر به اعتقاد یونانی‌ها زادگاه ایزدبانوی آفرودیت است. همان الهه‌ای که مظهر زنانگی مطلق است. معبد هم دارد. معابدی که به سبک یونانی ساخته شده‌اند، از نظر معماری زیبا و با ابهت هستند. این شهر ساحلی است. یعنی می‌توانید در کنار دیدن معبد و موزه‌ها، حسابی آفتاب بگیرید و در حالی که رو به ساحل و زیر چتر نشسته‌اید، اسموتی خنک‌تان را بنوشید.

آیپاناپا

این شهر پایتخت تفریحات قبرس به شمار می‌رود. ساحل زیبا و جذابی هم دارد. این شهر بیش‌ترین شهرتش را مدیون برگزاری کنسرت هنرمندان است.

لیماسول

این شهر دومین شهر پرجمعیت قبرس است. شهرتش را مدیون دانشگاه فنی بین المللی خودش است. با این حال شهری صرفا دانشگاهی به شمار نمی‌رود. جاذبه‌های تاریخی باشکوهی دارد. خرابه‌های باستانی کولیوم و قصرهای باستانی لیماسول از دیدنی‌های تاریخی این شهر هستند که قدمت بعضی از آنها به قرون وسطی می‌رسد.

لارناکا

این شهر هم ساحلی است و بیش‌تر افراد به شوق شن‌های ساحلش آن را انتخاب می‌کنند. با این حال مسجد و کلیسای زیبایی دارد. دوستداران بناهای تاریخی و معماری از آن خوش‌شان می‌آید.

نیکوزیا

نوبتی هم باشد نوبت به معرفی پایتخت قبرس است. نیکوزیا بزرگ‌ترین شهر قبرس به شمار می‌رود. این شهر دقیقا در مرکز قبرس قرار دارد. بنابراین ساحل ندارد. اما تا دل‌تان بخواهد ساختمان‌های باشکوه تاریخی و اداری می‌بینید. موزه قبرس و کاروانسرای بویوک‌هان در این شهر قرار دارند.

کوریون

این شهر به دلیل داشتن آثار تاریخی زیاد از دوران یونان باستان مشهور است. معبد آپولو و خانه آشیل تنها بخش‌هایی از دیدنی‌های کوریون هستند.

خرید خانه در قبرس

سواحل قبرس دلبرانه است. حالا فکرش را بکنید کنار همین سواحل، خانه‌ای از خودتان داشته باشید. هر روز صبح و ظهر و شب از خانه خودتان به دریای مدیترانه نگاه کنید. نسیم دریا صورت‎تان را نوازش دهد و آرامش را حس کنید. از آن گذشته با داشتن همین خانه دلپذیر؛ از مزایای دیگری مثل اقامت به شرط تمدید برخوردار شوید. می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید؟ با سایت ملکی جهانی دلتا همراه باشید.

همچنین بخوانید:

سفر ترسناک نیست

خانه عامری های کاشان ، اقامتگاهی سنتی

جاده رویایی ، اسالم به خلخال

حوض سلطان ، آینه ای طبیعی برای نمایاندن چهره خدا

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

یک بخش هیجان انگیز باغ کتاب تهران، درمانگاه کتاب است. در این درمانگاه، افرادی که هم در رشته روانشناسی تخصص دارند و هم کتابداری، آماده‌اند تا با توجه به بیماری‌ها و مشکلات افراد، کتاب‌های مفید را برای‌شان تجویز کنند. بنابراین اگر ناخوشی دارید، به کلینیک کتاب درمانی باغ کتاب تهران مراجعه کنید تا برای‌تان نسخه بپیچند.

باغ کتاب تهران

همه‌اش که نمی‌شود تفریحات هیجان انگیز معرفی کرد! بعضی از تفریحات خیلی فاخر هستند و روشن‌فکرها و فرهیختگان را به وجد می‌آورند. باغ کتاب تهران یکی از آن تفریحاتی که گرچه آدرنالین خود را بالا نمی‌برد، برای عده‌ای هیجان انگیز و خواستنی به نظر می‌رسد. باغ کتاب تهران بزرگترین کتابفروشی جهان است و همین کافی است تا خیلی‌ها حتی اگر کتاب دوست هم نباشند، برای رفتن به آن برنامه بچینند. هر چه نباشد، عکس با باغ کتاب در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند لایک‌های زیادی به همراه داشته باشد. کاری کند تا دیگران حساب ویژه‌ای روی “باغ کتاب رونده”، باز کنند. اصلا کلی کلاس دارد. از شوخی گذشته، باغ کتاب که در تپه‌های عباس آباد تهران قرار گرفته، واقعا دیدنی است.این باغ کاربری منحصر به فردی دارد. همچنین معماری عجیب و جذابش آن را به یکی از دوست داشتنی‌ترین تفریحات تهران تبدیل کرده است.

تا حالا لمکده رفتی؟

باغ کتاب یک مرکز تفریحی تمام عیار است. از یک سو با کتابخانه ملی ایران همسایه است. باغ- موزه دفاع مقدس همسایه  دیگر باغ است. فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی هم آن یکی همسایه باغ به شمار می‌رود. بنابراین باغ کتاب تهران این قابلیت را دارد تا یک روز کامل را برای بازدید از خودش و همسایه‌های عزیرش اختصاص دهید. می‌توانید در این باغ هر نوع کتابی که دوست دارید بخرید. جا برای کتاب خواندن نیز دارد. به جایی که می‌توانید راحت و بدون دردسر در آن کتاب بخوانید و لذت ببرید، لمکده می‌گویند. لمکده‌های باغ کتاب تهران، محبوب‌ترین بخش آن هستند.

باغ کتاب به طور مشخص از سالن‌های نمایشگاهی، تالار همایش‌های اداری، فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل شده است. فضای داخلی باغ کتاب تهران از بخش‌هایی با نام‌های جذابی مثل بهارستان (کودک و نوجوان)، خیالستان (فناوری‌های دیجیتال)، نگارستان (سالن‌های سینما) و سروستان (عمومی و بزرگسال) تشکیل شده. کل مجموعه در دو طبقه ساخته شده‌ است. پردیس سینمایی هم دارد. دسترسی به فضاهای عمومی باغ کتاب کاملا رایگان است. به سقف باغ کتاب، بام سبز می‌گویند. از بالا منظره جذاب و با ابهتی دارد.

باغ کتاب تهران

نمای داخلی باغ کتاب تهران

درمانگاه کتاب

در باغ کتاب تمام سال؛ نمایشگاه موضوعی کتاب برقرار است. همچنین کافه و خوشمزه فروشی و رستوران و مرکز عرضه غذای ارگانیک، تا دل‌تان بخواهد دارد. یک بخش هیجان انگیز باغ کتاب، درمانگاه کتاب است. در این درمانگاه، افرادی که هم در رشته روانشناسی تخصص دارند و هم کتابداری، آماده‌اند تا با توجه به بیماری‌ها و مشکلات افراد، کتاب‌های مفید را برای‌شان تجویز کنند. بنابراین اگر ناخوشی دارید، به کلینیک کتاب درمانی باغ کتاب تهران مراجعه کنید تا برای‌تان نسخه بپیچند.

کتاب‌های ازلی

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید هر کتابی که از ابتدای تاریخ نشر تاکنون در ایران وجود داشته، در باغ کتاب می‌توانید سراغش را بگیرید. شما می‌توانید به این کتاب‌های نادر از چند راه دسترسی پیدا کنید. یا “ای‌وک” را که همان نسخه الکترونیکی کتاب است با رعایت حق ناشر و مولف از مسئولین باغ کتاب دریافت کنید. یا اینکه سفارش دهید تا نسخه‌ای از کتاب را برای‌‎تان به صورت شخصی چاپ و منتشر کنند. جالب است مگر نه؟

چطور به باغ کتاب تهران برویم؟

برای رفتن به باغ کتاب به این آدرس مراجعه کنید: بزرگراه حقانی- مسیر غرب به شرق- بعد از تقاطع بزرگراه مدرس- خروجی کتابخانه ملی ایران- باغ کتاب. از متروی شهید حقانی می‌توانید خودتان را به باغ کتاب برسانید. جلوی مترو، معمولا ون‌های اختصاصی ایستاده‌اند که شما را تا باغ می‌رسانند. پیاده هم می‌توانید از داخل باغ موزه دفاع مقدس خودتان را تا باغ کتاب برسانید. کافیست رمپ اصلی را گرفته و در طول آن به پیاده‌روی بپردازید. به تابلوهای راهنما نیز گوشه چشمی داشته باشید.

همچنین بخوانید:

خیابان ولیعصر تهران ؛ خیابان خوب چنارها

آدرس بولینگ های تهران ؛ پرتش کن به سمت هدف

آدرس بهترین پینت بال های تهران؛ کمدی‌ترین جنگ دنیا

کافه های بازی رومیزی؛ بنشین لحظه‌ای رو در روی من….

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

باور عمومی بر این است که دیوار بزرگ چین تنها اثر ساخته دست بشر است که از فراز جو، حتی از روی کره ماه با چشم غیر مسلح دیده می‌شود. بگذارید خیال‌تان را همین ابتدای کار راحت کنیم. این حرف حقیقت ندارد.

دیوار بزرگ چین

دنیای بدون مرز موضوعی است که این روزها خیلی بر سر زبان‌هااست. در گذشته اما کاملا برعکس، “دنیای با مرز” اهمیت داشت. حاکمان کشورها سعی می‌کردند هر جور شده مرزهای سفت و سخت و غیر قابل نفوذی برای کشورشان بسازند. اینطوری اجازه نفوذ هیچ بیگانه مهاجمی را به کشورشان نمی‌دانند. داشتن دیوارهای مرزی مستحکم، نشان قدرت کشورها بود. دیوار بزرگ چین یکی از همین مرزهای دنیای قدیم است. سازه منحصر به فردی که گرچه این روزها به عنوان یکی از پر بیننده‌ترین دیدنی‌های گردشگری جهان معرفی می‌شود؛ روزگاری مهم‌ترین سازه دفاعی و استراتژیکی دنیا بود. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا روی دیوار باشکوه چین قدمی بزنیم و از شگفتی‌های آن بیشتر بدانیم.

بشنو و باور نکن

باور عمومی بر این است که دیوار بزرگ چین تنها اثر ساخته دست بشر است که از فراز جو، حتی از روی کره ماه با چشم غیر مسلح دیده می‌شود. بگذارید خیال‌تان را همین ابتدای کار راحت کنیم. این حرف حقیقت ندارد. در هیچ کدام از گزارش‌های فضانوردان چنین ادعایی مطرح نشده است. این حرف بیش‌تر یک باور عمومی است. نه یک حقیقت قابل اثبات. با این حال چیزی از ارزش هنری و تاریخی دیوار بزرگ چین کم نمی‌کند. این دیوار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

حقایق میخکوب کننده درباره دیوار بزرگ چین

1- دیوار را از 770 قبل از میلاد و به تدریج و در طول زمانی بسیار طولانی ساختند.

2- دیوار در قسمت شمال چین ساخته شده و دلیلش مقابله با حمله مغول‌ها بود.

3- دیوار را از سخت‌ترین قسمت‌ها عبور دادند. مثلا کوهستان‌های صعب العبور. دلیلش هم نفوذناپذیری بیشتر دیوار در برابر حمله‌ها بود. برای همین دیوار از دور مثل اژدهایی پیچان میان کوه‌ها به نظر می‌رسد.

4- روی دیوار، در فاصله‌های منظم برجک نگهبانی و آتش افروزی وجود دارد. انبار غله پادگان و اتاق‌هایی برای استراحت هم در دیوار طراحی شده است.

5- گفته می‌شود دیوار بزرگ چین هفتمین عجایب دنیا است. در ساختش به اندازه‌ای مواد و مصالح به کار رفته که با آنها می‌شود پنج بار کل دنیا را دور زد.

6- دیوار چین نماد فرهنگ مبارزه و استقامت چینی‌هااست. همچنین نبوغ مهندسی چینی‌ها در معماری و ساخت دیوار کاملا قابل ردیابی است.

6- گفته می‌شود دیوار چین حدود 7 هزار و 300 کیلومتر طول دارد. البته بخش‌هایی از دیوار به دلایل مختلف امروزه وجود ندارد.

7- عرض دیوار زیاد است. در بعضی قسمت‌ها به اندازه‌ای است که چهار اسب و ارابه جنگی به طور همزمان می‌تواند از آن عبور کنند. بلندترین نقطه دیوار 14 متر است. یعنی حدودا معادل یک ساختمان 5 طبقه.

دیوار بزرگ چین

طبق برخی اسناد، ساخت دیوار چین از 770 سال قبل از میلاد مسیح شروع شد. دیوارسازی یک وظیفه عمومی بود که همه ملت خلق چین باید در آن مشارکت می‌کردند. بعضی‌ها داوطلبانه و برخی دیگر به اجبار برای دیوارسازی اعزام می‌شدند. کار در کوه‌های صعب العبور و ساختن دیواری عظیم سخت بود. گفته می‌شود افراد زیادی در زمان انجام کار فوت کردند که آن‌ها را در همان جا به خاک ‌سپردند.

دیوار در طول زمان و با یورش‌های مختلف از سوی اقوام بیگانه، بارها شکست و بخش‌هایی از آن تخریب شد.

بیشتر بخوانید :

همچنین بخوانید:

پترا یعنی صخره (+ ویدئو)

آثار باستانی لرستان ، گنج پنهان در موزه های جهان (+ویدئو)

دیدنی های سن پترزبورگ، سرزمین شب‌های آفتابی+(ویدئو)

شیطان کوه لاهیجان ، تا گول نخورده اید رویتان را برگردانید!(+ویدئو)

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

کانتاسی سنتی‌ترین سوغات باتومی است. کانتاسی در واقع جام نوشیدنی به شکل شاخ گاو است. رویش را با سنگ و جواهر زیبا کرده‌اند. یک پایه چوبی هم دارد که شاخ گاو را نگه می‌دارد. شاید به درد تزئین اتاق پذیرایی‌تان بخورد.

سوغات باتومی

سوغاتی خریدن لذت‌بخش است. سوغاتی گرفتن لذت‌بخش‌تر. حالا که فصل خوب سفر به باتومی است، بد نیست درباره اینکه از این شهر چی بخریم، صحبت کنیم. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا بابهترین سوغات باتومی آشنا شوید و بتوانید سوغاتی‌های جذاب‌تری برای خود و عزیزان‌تان بخرید.

این میناکاری‌های جذاب

خانم‌ها عاشق زیورآلات هستند. اگر دست ساز و هنری و زیبا باشد، از هیجان نفس‌شان بند می‌آید. زیورآلات میناکاری یکی از محبوب‌ترین سوغات باتومی به شمار می‌رود. این زیورآلات را با فلزاتی مثل مس و شیشه مذاب رنگی می‌سازند. انواع پست مدرنش بیش‌تر طرفدار دارد. اگر خانم هستید برای خودتان از این زیورآلات بخرید. اگر آقا هستید، برای خانم‌های مهم زندگی‌تان لوازم تزیینی میناکاری شده بخرید و سلطان قلب‌شان شوید.

جوراب‌های خوشمزه

خینکالی می‌دانید چیست؟ نام غذای ملی گرجستان است. حالا فکرش را بکنید در باتومی جوراب‌هایی به فروش می‌رسد که رویش خینکالی کشیده‌اند. بامزه به نظر می‌رسد. مگر نه؟ البته جوراب‌های خینکالی‌دار، به صورت سنتی بافته نمی‌شوند. ولی سوغاتی جالبی هستند. مخصوصا برای نوجوانان و بچه‌ها.

این ادویه‌های خوشمزه

ادویه‌ها؛ پیام آوران خوشمزگی غذاها هستند. در باتومی می‌توانید انواع مختلف از این پیام آوران را ببینید. هر کدام‌شان برای نوع خاصی از غذا کاربرد دارند. از عطر و رنگ و طعم آنها حتما خوش‌تان خواهد آمد. ادویه بخرید و سوغات بیاورید. منع قانونی هم ندارد. در فرودگاه هم بابت خرید آنها دچار مشکل نمی‌شوید.

بفرما چورچخلا

چورچخلا یک خوراکی خوشمزه و بی‌نظیر و سنتی در باتومی است. ظاهر هوس انگیز جذابی هم دارد. آنها را می‌توانید در رنگ‌های مختلف ببینید که از در و دیوار سوغاتی فروشی‌ها آویزان هستند. چورچخلا در واقع مغز دانه‌های گیاهی مثل گردو و بادام است که آنها را در عصاره میوه‌ها می‌غلتانند. سپس به نخ می‌کشند و با روش‌های مخصوصی خشک می‌کنند. برای همین هم رنگ‌های مختلفی دارند. بسته به اینکه با عصاره کدام میوه آن را آماده کرده‌اند، رنگ چورچخلا فرق می‌کند.

سوغات باتومی

چورچخلا، سوغات باتومی

بهشت پنیر دوستان

پنیرهای باتومی حرف ندارد. آن را فقط وقتی می‌فهمید که مزه خوب‌شان را امتحان کرده باشید. پنیرهای باتومی در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف فروخته می‌شوند. بعضی از آنها مدت انقضای طولانی‌تری دارند و می‌توانید آنها را برای سوغات بخرید. آنهایی که زود فاسد می‌شوند را سوغاتی نیاورید. همان جا نوش جان کنید و از مزه منحصر به فردشان لذت ببرید.

Batum cheese

پاپاک بخرید

اگر از آن سرمایی‌هایی هستید که مشکل سینوزیت هم دارند، پاپاک بهترین انتخاب برای شمااست. پاپاک نوعی کلاه نمدی است که از پشم بره تهیه می‌شود. هم زیبااست و هم کاربردی. چرا شما یک عدد پاپاک نداشته باشید؟

 کانتاسی چیه؟

کانتاسی سنتی‌ترین سوغات باتومی است. کانتاسی در واقع جام نوشیدنی به شکل شاخ گاو است. رویش را با سنگ و جواهر زیبا کرده‌اند. یک پایه چوبی هم دارد که شاخ گاو را نگه می‌دارد. شاید به درد تزئین اتاق پذیرایی‌تان بخورد.

قاشق‌های نقره

در باتومی قاشق‌های نقره قشنگی خواهید دید که ارزش هنری دارند. این قاشق‌ها سوغاتی و یادگاری خوبی هستند. به درد سفره هفت سین و قرار دادن در ظرف آجیل هم می‌خورند. بد نیست یکی از آنها داشته باشید یا به عزیزان‌تان هدیه دهید.


همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی تفلیس، عروس زیبای قفقاز (+ویدئو)

 بهترین مراکز خرید تفلیس ؛ ارزان و پرزرق و برق

جاهای دیدنی باتومی؛ بهشت باغ‌ها و پارک‌های افسونگر

دیدنی های سن پترزبورگ، سرزمین شب‌های آفتابی+(ویدئو)

  • khanoom neanderthall