مجله دلتا

۸۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مرداب هسل یا تالاب کنیچال یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز چالوس است که همچون زیبایی خفته در میان جنگلی سرسبز با درختان انبوه و سربه فلک کشیده پنهان است.
مرداب هسل در چالوس

مرداب هسل یا تالاب کنیچال یکی از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز استان مازندران است. سطح این مرداب به قطر نیم‌سانتی‌متر با جلبک پوشیده شده است و در فصل‌های مختلف سال به رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز دیده می‌شود. این مرداب را در نزدیکی‌ روستاهای سرسبز و تماشایی طلاجو و سینوا و در دل جنگل مشل می‌توانید ببیند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مرداب هسل در چالوس آشنا شوید.

مرداب هسل در چالوس

برای رسیدن به این مرداب رویایی و زیبا باید در دل جنگلی سحرآمیز پیاده‌روی کنید و هرچه به‌ این مرداب نزدیک‌تر می‌شوید، متوجه اسیدی شدن و ترش مزه بودن هوا خواهید شد و این نوید دهنده نزدیک شدن به این مکان شگفت‌انگیز است.

وقتی به مرداب هسل برسید، خواهید دید که درختان و گیاهان همچون مرواریدی آن را احاطه کردند و جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. این مرداب در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن در زمانی که بیشترین آب را دارد، کمتر از یک هکتار است.

آب مرداب هسل از کف و کانون آن می‌جوشد و هیچ رود یا جویباری به آن نمی‌ریزد. در پایین دست تالاب چشمه‌ای از زیر درختی کهنسال می‌جوشد و در واقع این چشمه زیرآب هسل محسوب می‌شود. در سمت شرقی مرداب شیاری وجود دارد که هنگامی که به‌ندرت آب سر ریز می‌کند، از آن شیار به‌سمت دره چالوس رود سرازیر می‌شود. پرحجم‌ترین آب موجود در مرداب هسل از ریزش باران‌های موسمی است که در نیمه دوم فصل پاییز آغاز می‌شود و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

مرداب هسل کجاست

پوشش گیاهی و جانوری مرداب هسل

مرداب هسل در گذشته زیستگاه جانوران و حیوانات متعددی بوده است؛ اما امروزه با برهم خوردن اکوسیستم مرداب، این گونه‌ها دیگر دیده نمی‌شوند یا کمتر هستند. شاید دلیل این اتفاق باز شدن پای گردشگران به این منطقه با احداث جاده در دل جنگل باشد.

لاک‌پشت‌ها، وزغ‌ها و زالوها از جمله جاندارانی هستند که در هسل زندگی می‌کردند؛ ولی اکنون کمتر به چشم می‌خورند. در این مرداب ماهی زندگی نمی‌کند؛ اما زیستگاه ایدئالی برای دوزیستان است. این مکان در گذشته آبشخور حیواناتی چون یوزپلنگ و پلنگ نیز بوده است.

منطقه مرداب هسل قبل از ملی شدن جنگل‌ها و مراتع آن، از چراگاه‌های احشام مردمان روستاهای سینوا، طلاجو و سینوا چشمه بود. درختان ممرز، انجیلی، راش، داغداغان، آزاد، شمشاد و بعضی درختان میوه جنگلی مانند سیب ترش جنگلی، انگور جنگلی، انجیر، انار و انواعی از گیاهان دارویی مثل بابونه، فشکی واش و زِمِنج پوشش گیاهی مرداب هسل را تشکیل می‌دهند.

مسیر دسترسی به مرداب هسل

برای دسترسی به مرداب هسل، ‍۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس بعد از پلیس راه، اولین فرعی خاکی را پیش بگیرید که جاده‌ای جنگلی است و به‌سمت روستای سینوا می‌رود. در این مسیر، بعد از عبور از پل رودخانه (یعنی مسافتی حدود ۳۰۰ متر)، به یک دوراهی می‌رسید که باید مسیر سمت راست را انتخاب کنید تا به مرداب رویایی هسل برسید.

پاییز کجا برویم

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان سفر به این تالاب، پاییز خواهد بود. زمانی که مرداب هسل به رنگ قرمز آجری و نارنجی در می‌آید تا در کنار شاخ و برگ انبوه درختان، چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای شما به ارمغان آورد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این شهر بکر و رویایی در ایران را از دست ندهید

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
بهشهر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است که جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند چشمه، آبشار، غار، سواحل و جنگل دارد.
جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران 

بهشهر یکی از شهرهای شرقی استان مازندران است که جذابیت‌ها و زیبایی‌هایش را مدیون طبیعت بی‌نظیرش و شاهان دوره صفوی است. شاهان صفوی نام «بهشهر» را برای این شهر زیبا برگزیده‌اند که به‌معنای «بهترین و شریف‌ترین شهر» است. این شهر از جاذبه‌های طبیعی فراوانی برخوردار است، به همین دلیل موجب جذب گردشگران زیادی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا، نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران انداخته‌ایم.

جاذبه های دیدنی بهشهر در مازندران

کاخ صفی آباد

به‌محض ورود به بهشهر، کاخ صفی‌آباد را در نگاه اول می‌توانید ببینید. این کاخ، عمارتی زیبا و باشکوه بر فراز کوهی است که هم از پایین از جای‌جای شهر دیده می‌شود و هم نمایی فوق‌العاده برای تماشای تمام شهر در بالای کاخ فراهم کرده است. این کاخ یادگاری به‌جای مانده از دوران باشکوه صفویه است و در زمان پهلوی و به دستور رضاشاه نیز بازسازی شده است.

مکان های دیدنی بهشهری

باغ عباس آباد

باغ عباس‌آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی معروف استان مازندران در بهشهر است. این مجموعه تاریخی در فاصله زمانی نیم‌ساعته از مرکز شهر واقع شده است و شامل سد عباس‌آباد، مخزن، دریاچه سد، برج آجری و آسیاب آبی می‌شود که به دستور «شاه‌ عباس اول» احداث شده است. این مجموعه همچنین دارای رستوران‌های خوب و سکوهایی برای کمپینگ و تفریح‌هایی نظیر قایق‌سواری و اسب‌سواری نیز است.

جاذبه بهشهر

آبشار اسپه او

آبشار اسپه‌او،‌ آبشاری پلکانی و کاسه‌ای است که حوضچه‌های آهکی متعددی در هفت طبقه دارد و در ۳۰ کیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته‌‌کوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به‌معنای «آب سفید» است. ارتفاع این آبشار بیش از ۴۰۰ متر است و از چشمه‌ای که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

بهشهر

خانه احمد علی خان هزار جریبی

خانه احمد علی‌خان هزار جریبی بنایی آجری با پلان مستطیل شکل است که سقف آن سفال‌پوش است و به سبک معماری دوران قاجار، دارای دو ورودی در طرفین ساختمان است. این خانه در روستای سرخ گریه بهشهر واقع شده است.

بهشهر

کشتی صفوی

کشتی صفوی، کشتی ۴۰۰ ساله‌ای در بندر امیرآباد بهشهر و یکی از جاهای دیدنی استان مازندران است. باستان‌شناسان معتقد هستند که این کشتی متعلق به دوران صفویه است و کاربری آن، کشتی باربری بوده است.

بهشهر

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در زیرزمین برج آزادی چه می‌گذرد.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
دبی شهر برترین‌ها است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری امارات متحده عربی در این شهر قرار دارد. دبی جاهای دیدنی زیادی دارد که برخی از آن‌ها را حتما باید ببینید.
جاذبه های دیدنی در دبی

در دبی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در سفر به این شهر نباید از دست داد. شهری که امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده و گردشگران را از هر سوی جهان به‌ سمت خود می‌کشاند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با برخی از جاذبه های دیدنی در دبی آشنا کنیم.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا با شن‌های سفید، یکی از بهترین مقاصد ساحلی و جاذبه‌های دیدنی در دبی به‌ شمار می‌رود. در امتداد این ساحل، معروف‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های دبی جای گرفته‌اند. این ساحل که در جاده‌ ساحلی جمیرا واقع شده، از امکانات فوق‌العاده‌ای همچون سان‌لانجرها (صندلی‌های راحتی ساحلی) و جایگاه‌های ورزش آبی مثل جت‌اسکی برخوردار است.

دیدنی های دبی

اسکای دایو دبی

اسکای دایو دبی (Skydive Dubai) با دو شعبه در دبی، به ورزش و سرگرمی پرهیجان پرش از هواپیما و انجام حرکات آکروباتیک همراه با چتر نجات اختصاص دارد. این مجموعه یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های گردشگری دبی است. در این شعبه، شرکت‌کنندگان می‌توانند چشم‌اندازی نفس‌گیر از جزیره پالم جمیرا را در ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متری تماشا کنند. این مرکز که دارای شهرتی جهانی است، تمام خدمات و امکانات مربوطه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

شهربازی فراری ورلد

شهربازی فراری ورلد ابوظبی که با نام دنیای فراری ابوظبی نیز شناخته می‌شود، اولین تم پارک بر اساس برند فراری در تمام دنیا است. در این مکان می‌توانید انواع سرگرمی‌های مرتبط با فراری را تجربه کنید، در مورد تاریخچه و ماشین‌های این شرکت اطلاعات بیشتری یاد بگیرید و از سواری با سریع‌ترین رولر کوستر دنیا لذت ببرید. حتی اگر علاقه‌ای به این برند و اتومبیل‌هایش ندارید، بازدید از این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

گردشگری در دبی

چرخ و فلک عین دبی

چرخ‌ و فلک عین از جاهای دیدنی دبی در جزیره بلو واترز است و بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان به شمار می‌آید. این چرخ‌ و‌ فلک با عنوان «بی سابقه در دنیای مهندسی، چه از لحاظ پروسه و چه ابعاد» مورد ستایش قرار گرفته است. عین دبی یا همان چشم دبی الهام گرفته از چرخ فلک معروف چشم لندن، با ارتفاع بیش از ۲۰۳ متر، زمانی‌که تکمیل شود باعث کوتاه دیده شدن چرخ فلک لندن و همچنین، چرخ فلک بلند قد لاس‌وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر خواهد شد.

این چرخ فلک ظرفیت ۱۴۰۰ مسافر را دارد که در ۴۸ اتاقک جای داده می‌شوند. این اتاقک‌ها توسط شرکت هیوندای طراحی و ساخته شده‌اند و فضای داخل آن‌ها طوری طراحی شده که بتوان چشم‌اندازی زیبا و کامل از آسمان‌خراش‌های این شهر را مشاهده کرد.

دبی کجا برویم

 
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که هر لحظه در آن زلزله ۸ ریشتری می‌آید!
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
باغ فردوس تهران برای ایرانیان بسیار ارزشمند است. انگار تمام اتفاقات خوب زندگی یک‌جا در این باغ، کنار درخت‌های چنار، با صدای آب فواره‌ها جمع شده باشد.
باغ فردوس در تهران

این مطلب از مجله دلتا درباره باغ فردوس در تهران است. باغی که در گذشته وسعت زیادی داشته اما به مرور زمان فقط بخش کوچکی از آن به همراه عمارتی که حالا تبدیل به موزه سینمای ایران شده، باقی مانده است. سایه درختان بلند چنار، گواهی بر قدمت باغ هستند که فضای دلنشینی برای تفریح و استراحت ایجاد کرده‌اند.

باغ فردوس در تهران

باغ فردوس، باغ به همراه عمارتی قدیمی مربوط به زمان قاجاریه است که در محله فردوس تهران واقع شده است که هم‌اکنون موزه سینمای ایران در این محل قرار دارد.

باغ فردوس در تهران

نگاهی به امکانات و جاذبه‌های باغ فرودس

باغ فردوس تهران علاوه‌بر این‌که از نظر تاریخی یکی از جاهای دیدنی تهران به‌شمار می‌رود، دارای بخش‌های مختلفی است که می‌تواند ساعت‌ها گردشگران را سرگرم کند. از جمله بخش‌های باغ فردوس می‌توان به سینما موزه با تالارهای مختلف، کتاب‌فروشی و غرفه صنایع دستی، سالن سینما و کافه‌های آن اشاره کرد که در ادامه به معرفی دقیق هر کدام از بخش‌های باغ خواهیم پرداخت تا اگر به آن سر زدید، هیچ گوشه و کناری از قلم نیفتد.

سینما موزه در باغ فردوس

ساخت موزه‌ای با عنوان موزه سینما در ایران، سال ۱۳۷۱ توسط مدیران مرکز توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری مطرح شد. پس از چندین سال، این موزه در سال ۱۳۷۷ با هدف جمع‌آوری، حفظ و نمایش میراث سینمایی کشور با تلاش هنرمندانی مثل عباس کیارستمی، عزت‌الله انتظامی، غلامرضا جلال امیدی، امید ثباتی، عزیزالله ساعتی و بهزاد رحیمیان در خیابان لاله‌زار فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله فعالیت‌های موزه سینما در آن دوران می‌توان به برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی سینمای ایران، انتشار کتاب‌های مختلف و مجموعه‌های موسیقی متن فیلم و… اشاره کرد.

باغ فردوس در تهران

تالار نام‌آوران

تالار نام‌آوران فضایی تاریک و ساکت است که روش متفاوتی برای معرفی نام‌آوران سینمای ایران دارد. این تالار ناگهان با فلاش عکاسی و صدای تشویق روشن می‌شود و اهالی مهم سینمای ایران با نورپردازی‌های خاص به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند.

تالار آغازگران

همان‌طور که از نام این تالار می‌توان حدس زد، تالار آغازگران، تالاری از (اولین‌های) سینمای ایران است. اگر اهل سینما باشید، حتما با دیدن اولین تجهیزات فیلم‌برداری در ایران نفستان بند خواهد آمد و از دیدن اولین عکس‌های قدیمی اساطیر سینمای ایران شگفت‌زده خواهید شد. تالار آغازگران، شرح آغازی از مسیر سینما در ایران است.

معرفی باغ فردوس

تالار بین‌الملل

اگر اخبار موفقیت‌های سینمای ایران را در عرصه‌های بین‌المللی شدیدا دنبال می‌کنید، تالار بین‌الملل جای شماست. تمامی جوایز بین‌المللی کسب‌شده توسط هنرمندان ایرانی از جمله نخل طلایی کن، شیر ونیز، خرس برلین و… در این تالار به نمایش گذاشته شده است.

معرفی باغ فردوس

تالار معاصران

بیش از ۷۰۰ پرتره از کارگردانان، بازیگران، آهنگسازان و سایر دست‌ اندر کاران مهم سینمای ایران در تالار معاصران موزه سینمایی باغ فردوس قرار گرفته است. این مجموعه بی‌نظیر از هنرمندان معاصر سینمای ایران یکی از بخش‌های دیدنی موزه به‌شمار می‌رود.

تماشاخانه

تالار تماشاخانه در عمارت باغ فردوس، جایی است که تعدادی از سینماهای دهه ۳۰ و ۴۰ ایران در آن شبیه‌سازی شده است. اگر دلتان می‌خواهد چند لحظه‌ای خودتان را روی صندلی‌های چوبی سینما مایاک تصور کنید، حتما به این بخش سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند بهترین مراکز خرید تهران که باید به‌ آن‌ها سر بزنید

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
شاید شما هم از کودکی علاقه‌ای به رفتن باغ وحش تماشای حیوانات تنها و غمگین داخل قفس نداشته‌اید.
باغ وحش له لدو در چین

شاید شما هم فکر می‌کنید جدا کردن حیوانات از زیستگاه طبیعی‌شان، سلب آزادی و همچنین گرفتن حق زندگی از آن‌ها کار درستی نیست. اما در باغ وحش Lehe Ledu، واقع در کشور چین روند متفاوتی برای بازدید از حیوانات طی می‌شود که احتمالا برای شما هم جالب و هیجان‌انگیز است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به باغ وحش له لدو در چین سفر کنیم.

باغ وحش له لدو در چین

دلیل اصلی رفتن به باغ وحش، تماشای حیواناتی است که هرگز در نزدیکی محل زندگی‌مان نمی‌‌بینیم. بلیت می‌خریم و به تماشای حیواناتی می‌رویم که آرام در قفس‌هایشان دراز کشیده‌اند. اما این شرایط چه قدر نزدیک به شرایط زندگی این حیوانات در محیط زندگی واقعی‌شان است؟ هیچ!

همچنین در بحث‌های زیادی که تازگی باب شده اسارت حیوانات در قفس و نگه داشتن حیوانات وحشی در یک فضای بسته را غیر انسانی و زشت می‌خوانند. درواقع ما انسان‌ها تنها برای سرگرمی خود علاوه‌بر آسیب رساندن به زیستگاه طبیعی حیوانات، آن‌ها را در قفس هم می‌اندازیم.

باغ وحشی که انسان ها در قفس هستند

اوج وحشت در این باغ‌ وحش

باغ وحش جنگلی ” Lehe Ledu” واقع در کشور چین با هدف نزدیک‌تر کردن سبک زندگی حیوانات به زندگی آن‌ها در دامن طبیعت به طراحی باغ وحشی اقدام کرده است که به جای این که حیوانات در قفس باشند، این بازدیدکنندگان هستند که در قفس قرار می‌گیرند. این باغ وحش نزدیک به ۲۱۵ هکتار است و فضای کافی برای شبیه سازی این باغ‌وحش به حیات‌وحش برای حیوانات فراهم بوده است.

در باغ وحش طبیعی Lehe Ledu چین اجازه می‌دهند که گربه‌های بزرگ و گربه‌سانان وحشی و دیگر گونه‌های حیوانات از جمله خرس در محیط باز پرسه بزنند و گردشگران با ماشین وارد محوطه می‌شوند و حیوانات آزاد را بازدید می‌کنند.

باغ وحش عجیب

کار ترسناکی که این باغ‌‌وحش می‌کند این است که به دیواره‌های قفس که بازدیدکنندگان در آن قرار دارند، تکه‌های گوشت قرمز آویزان می‌کند. بنابراین حیواناتی مثل شیر و خرس تا جایی که می‌شود به بازدیدکنندگان نزدیک می‌شوند. این اتفاق گاهی باعث می‌شود که این حیوانات درنده حتی تا روی سقف قفس هم بیایند.

البته این کار هیچ خطری برای کسی ندارد چراکه قفس‌ها دو جداره و محکم هستند. با این حال به همه بازدیدکنندگان هشدار داده می‌شود که انگشتان خود را داخل قفس نگه دارند. چرا که یک ببر گرسنه تفاوت آن را با صبحانه نمی‌داند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جنگل جادویی آبی رنگ، رویا یا واقعیت

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
بیشتر مردم خلخال را به یکی از زیباترین جاده‌های ایران یعنی جاده اسالم به خلخال می‌شناسند. اما این شهر جاذبه‌های دیگری نیز دارد که گردشگران بسیاری از آن بی‌خبر هستند.
جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

شهر خلخال در جنوب‌شرقی استان اردبیل است که طبیعت رویایی و سرسبزی دارد. مناظر بکر و بی‌نظیر جنگل‌های تالش، مراتع و روستاهای این شهر، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را مجذوب خود می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه شوید تا برخی از جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل را به شما معرفی کنیم.

جاده گردشگری اسالم به خلخال

جاده گردشگری اسالم به خلخال، مسیری پیچ در پیچ سرسبز و رویایی است. وقتی که وارد این جاده می‌شوید، با طبیعتی منحصربه‌فرد و دست‌نخورده، جنگل‌های انبوه، زندگی روستایی، عسل‌های ناب، آبشارها و دریاچه‌های افسانه‌ای، دشت‌های وسیع و گل‌ها و گیاهان نایاب روبه‌رو خواهید شد.

جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

ییلاق دشته

ییلاق دشته در جاده زیبا و بکر اسالم به خلخال جای گرفته و از محبوب‌ترین ییلاقات توریستی این منطقه به شمار می‌رود. محل جغرافیایی این ییلاق در تقسیم‌بندی استان اردبیل است ولی به‌دلیل قرارگیری در دامنه شرقی کوه و سهولت دسترسی آن از شهر ماسال، آن را به استان گیلان ربط می‌دهند.

جاذبه‌ های دیدنی خلخال در اردبیل

دریاچه نئور

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب‌شرقی اردبیل به‌سمت خلخال، مابین شهر اردبیل و خلخال و در مرز استان اردبیل و استان گیلان جای گرفته است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و استثنایی این منطقه محسوب می‌شود. این دریاچه از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود که در فصل بهار به یکدیگر می‌پیوندند و یک دریاچه واحد با عمق پنج‌متر را به‌وجود می‌آورند. آب دریاچه نئور برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدنی های خلخال

آبشار نره گر

آبشار نره‌گر یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خلخال است که در روستای اسبو قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از داخل روستا بگذرید و سپس نزدیک به دو کیلومتر مسیر صعب‌العبور را رد کنید.

جاذبه های دیدنی اردبیل

روستای گردشگری کزج

روستای گردشگری کزج از جمله جاذبه‌های گردشگری بخش خورش رستم شهر خلخال به شمار می‌رود که در ساحل شرقی و در دامنه کوه مشرف به رودخانه قزل اوزن واقع شده است. این روستا از جمله ده روستایی در کشور بوده که دارای بافت با ارزش با معماری سنتی است. معماری روستای گردشگری کزج شباهت بسیاری به روستای گردشگری ماسوله در استان گیلان دارد و گفته می‌شود که برخی از مردم ماسوله به‌علت شباهت‌‌های زیاد این روستا به ماسوله، از آن به‌عنوان ییلاق خود استفاده می‌کنند.

اردبیل

حمام تاریخی نصر

حمام تاریخی نصر از بناهای تاریخی به‌جای مانده از دوران قاجاریه در خلخال است. این حمام در قسمت سربینه دارای نقاشی‌های بسیار زیبایی است که با چند لایه گچ و سیمان سفید طراحی شده‌اند. از دیگر تزئینات حمام تاریخی نصر می‌توان به کاربندی‌های اجرا شده در گرم‌خانه حمام اشاره کرد.

روستای گردشگری برندق

روستای گردشگری برندق در میان دره‌ای سرسبز و چشم‌نواز در بخش خورش رستم شهر خلخال قرار گرفته است. طبیعت زیبای باغ‌ها، آبشاری دل‌انگیز  و رودخانه‌ای که از میان روستا می‌گذرد و همین طور بناهای تاریخی که در هر گوشه آن خودنمایی می‌کنند، از جمله جذابیت‌های این روستا به شمار می‌روند.

اردبیل

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریای عجیبی که می‌توانید روی آن راه بروید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
سمیرم با دیدنی‌های بسیار زیبای خود مانند آبشار سمیرم، چشمه ناز، پارک دریاچه، آبشار آب ملخ و... یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان اصفهان است.
دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان

سمیرم، شهر هزار چشمه و نگین گردشگری استان اصفهان، شهری است که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این شهر کوهستانی معماری منحصر‌به‌فردی هم دارد و با جاذبه‌های طبیعی زیبای خود در شهر و اطراف آن، یک مقصد کاملا ایده‌آل و محبوب برای گردشگری در اطراف اصفهان است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به معرفی دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان می‌پردازیم.

دیدنی‌‌ های سمیرم در اصفهان

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم که آن را عروس زاگرس نیز می‌نامند، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی سمیرم محسوب می‌شود. این آبشار در چهار کیلومتری شرق سمیرم و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. آبشار سمیرم یکی از بهترین مکان‌های طبیعی سمیرم برای گردشگری است.

آبشار هزار چشمه در اصفهان

صخره‌های اطراف آبشار که در زیر خزه‌ها پنهان شده‌اند، صلابت و زیبایی آن را به کمال رسانده‌اند. ارتفاع این آبشار ۳۵ متر است. جالب است بدانید آب این آبشار پس از فرو ریختن از بالای دره، حرکت خود را به‌صورت یک چشمه پلکانی در میان تفرجگاه ادامه می‌دهد. همچنین در اطراف آن سکوهایی ایجاد شده که برای نشستن و استراحت کاملا مناسب هستند.

پارک دریاچه

پارک دریاچه سمیرم مکانی آرام با دریاچه‌ای نیلگون در میان درختان قد برفراشته است. در این دریاچه می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید. این پارک در جنوب شهر سمیرم و در خیابان شورا واقع شده است.

آبشار هزار چشمه در اصفهان

چشمه ناز

چشمه ناز ونک در سمیرم از چند چشمه تشکیل شده است. این چشمه پرآب که مانند یک رودخانه به نظر می‌رسد، در ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی روستای ونک قرار دارد.

جاذبه های دیدنی سمیرم

آبشار آب ملخ

اگر می‌خواهید شاهد شاهکاری بزرگ از طبیعت اصفهان باشید، بازدید از آبشار آب ملخ را از دست ندهید. این آبشار دو طرفه بوده و از هر دو طرف آن آب جریان دارد. جالب است بدانید که این آبشار با سقوط یک سنگ بزرگ در مسیر رودخانه به وجود آمده است.

آب این آبشار دشمن ملخ‌ها و آفات است و به همین دلیل آن را آب ملخ نامیده‌اند. در ضمن این آبشار به آبشار تخت سلیمان هم شهرت دارد.

جاذبه های دیدنی سمیرم

آبشار بی‌بی‌ سیدان

در ۳۰ کیلومتری سمیرم روستایی به نام بی‌بی سیدان قرار دارد که رودخانه‌‌ای با صفا به نام کاسگان با آب زلال در نزدیکی آن جریان گرفته است. می‌توانید با پیاده‌روی و آب‌تنی در قسمت‌های کم‌عمق رودخانه که آب آن چندان هم سرد نیست، خستگی را از تن خود بیرون کنید. در ضمن باید در هنگام پیاده‌روی در رودخانه کفش مناسبی نیز بپوشید.

جاذبه های دیدنی سمیرم

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریای عجیبی که می‌توانید روی آن راه بروید
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
مراکز خرید تهران فقط به بازارهای قدیمی نظیر بازار بزرگ تهران و بازار تجریش خلاصه نمی‌شوند و پاساژهای مدرنی در گوشه‌ و کنار پایتخت فعال هستند که مشتریان پروپاقرص خود را دارند.
مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

تهران، کلان‌شهری بزرگ و مدرن است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد. یکی از جاهای دیدنی تهران را می‌توان مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری دانست که برخی جزو لوکس‌ترین مراکز تجاری ایران به حساب می‌آیند. در حال حاضر، مراکز خرید بزرگ پایتخت فقط به واحدهای تجاری خلاصه نمی‌شوند و با وجود ارائه خدماتی مانند باشگاه‌ ورزشی، رستوران‌، شهربازی‌، فودکورت، سینما و غیره، مجموعه تفریحی کاملی را برای بازدیدکنندگان مهیا کرده‌اند. برای آشنایی با تعدادی از مراکز خرید لوکس و مدرن تهران با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

مرکز خرید اپال

مرکز تجاری اپال با ۲۳ طبقه در زمینی به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع احداث شد که ۹ طبقه آن در زیر زمین و مابقی در روی زمین هستند. این مرکز به‌ لطف تنوع محصولات و مغازه‌های شیک و زیبا به مقصد علاقه‌مندان به خرید و پاساژ‌گردی تبدیل شده است؛ به‌ویژه که در کنار خرید می‌توان از امکانات تفریحی آن مانند سینما و سالن بولینگ و بیلیارد لذت برد. فودکورت و رستوران‌های مجلل این مجموعه نیز فرصتی ایده‌آل برای صرف غذایی خوش‌طعم محسوب می‌شوند.

فروشگاه های تهران

مرکز خرید زعفرانیه پلازا

اگر دنبال برندهای گران قیمت داخلی و خارجی و اجناس اورجینال هستید، مرکز خرید زعفرانیه پلازا یک گزینه ایده‌آل است، اما اگر بودجه زیادی برای خرید کنار نگذاشته‌اید احتمالا نمی‌توانید دست پر از این مرکز خرید بیرون بیایید. این مجتمع تجاری ۳ طبقه، ۴۰ واحد تجاری و پارکینگی با ظرفیت ۲۱۰ اتومبیل دارد و اینجا دغدغه پیدا کردن جای پارک هم نخواهید داشت. این مرکز خرید تقریبا همه چی تمام است و شما علاوه بر خرید پوشاک و کیف و کفش، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم ورزشی، ساعت و جواهر می‌توانید به کافی‌شاپ و قنادی آن هم سر بزنید و در رستوران آن هم خودتان را مهمان غذاهای لذیذ کنید.

بهترین مرکز خرید های تهران

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید ایران و تهران است که در زعفرانیه قرار دارد. این مجتمع تجاری با عرضه بهترین برندهای داخلی و خارجی در زمینه‌ پوشاک، زیورآلات، کیف، کفش و… شهرت زیادی پیدا کرده است. از برندهای موجود در پالادیوم می‌توان به آدیداس، نایکی، پوما، ریباک، جین وست، منگو، جنیفر، تی تی، پاما، پونت و غیره اشاره کرد.

بهترین مرکز خرید های تهران

مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر در سال ۱۳۹۰ در ۹ طبقه آغاز به کار کرد. نمای سازه و نورپردازی جذابش در طول شب باعث شده‌ است که این مجموعه همچون جعبه‌ای زیبا به نظر برسد. معماری داخلی چشم‌نواز، آب‌نمای دیواری با جلوه‌ای خاص و لابی وسیع، جذابیتی دوچندان به این مجموعه بخشیده‌اند.

از آن‌جا که انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی در این محل شعبه دارند، اجناس باکیفیت با قیمتی بسیار گران در آن عرضه می‌شود و در نتیجه انتخاب مناسبی برای سخت‌پسندهایی است که بودجه کافی خرید اجناس برند را دارند.

مراکز خرید لوکس و مدرن تهران

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا اولین فروشگاه بدون مرز در ایران است که در آن از واحدهای تجاری مجزا خبری نیست و به سبک دپارتمان استور طراحی شده است. این مرکز خرید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، هفت دپارتمان جداگانه برای کالاهای مختلف دارد و بدون اینکه نیازی به ورود به مغازه‌های متعدد باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند اجناس را یک‌جا مقایسه و خرید کنند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
زیبایی‌های کشور هند بسیار است. ریشه‌های طبیعی شگفت‌انگیز پل‌ها در هند، ذهن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
عجیب‌ ترین پل‌ های دنیا

پل‌های زیبای ساخته شده توسط مهندسین نه تنها بسیار کاربردی‌اند بلکه نمونه‌هایی خیره‌کننده از هنر و معماری هستند. زمانی که طبیعت خودش معمار شود، نتیجه چیزی جز به وجود آمدن مناظر مهیج نخواهد بود. ایالت شمال شرقی هند، مگالایا با گنجینه‌های زیبایی از معماری طبیعی بسیار پرطرفدار بوده و ذهن شما را متاثر می‌کند. امروز در مجله دلتا با عجیب‌ ترین پل‌ های هند که دارای ریشه‌‌های طبیعی هستند آشنا می‌شوید.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

Cherrapunji

این منطقه در ناحیه شرقی خاسی تیلز مگالایا قرار دارد. Cherrapunji با آبشارهای زیبا، طبیعتی بی‌نظیر و باشکوه، غارهای کشف شده و پل‌هایی با ریشه‌های طبیعی دارای مناظری حیرت‌انگیز است.

پل های عجیب دنیا

پل دوگانه دوکر یوماشینگ

هیچ تکنولوژی به این منطقه نرسیده است، بنابراین علاقه‌مندان به ماجراجویی مشتاق به حضور در این منطقه هستند. پل دوگانه داکر ۱۸۰ سال قدمت داشته و دارای یک برجستگی روی خود است، ۷۳۱/۵ متر (۲۴۰۰ فوت) بالاتر از رودخانه یوماشینگ قرار گرفته و ۲۰ متر (۶۵/۶ فوت) طول دارد. یکی از مسیرهای طاقت‌فرسا برای رسیدن به این پل ۳ کیلومتر (۱/۸ مایل) طول دارد که از روستای تیرنا آغاز می‌شود و نیازمند استقامت زیاد است، با این حال، تجربه و مناظر زیبایی به ارمغان می‌آورد، به علاوه اینکه آبشار هم به جذابیت آن می‌افزاید.

پل های عجیب در هند

پل ریتیمن در روستای نانگیمای

این پل تقریبا بین روستای تیرنا و پل دوگانه داکر نانگریت واقع شده است و با طولی ۳۰ متری (۹۸ فوت) – یکی از طولانی‌ترین پل‌های با ریشه طبیعی شناخته می‌شود.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

پل ریشه‌ای در Mawlynnong

فقط یک رانندگی ۱۰ دقیقه‌ای از Mawlynnong، شما را به پاک‌ترین روستای آسیا، روستای ریوای می‌رساند. پیاده‌روی تقریبا ۳۰۰ متری (۹۸۵ فوت) از روستا با گذشتن از منطقه جنگلی شما را به این پل ریشه‌ای می‌رساند که برای ورود باید هزینه آن یعنی ۱۰ (۰/۱۹ لات / ۰/۱۵ دلار) را با هدف توسعه روستا بپردازید.

عجیب‌ ترین پل‌ های هند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند مکان‌های دیدنی ترکیه که هرگز نباید از دست بدهید
دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
زمان آن رسیده که کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و به دنیای کودکی خود بازگردید.
سرزمین قصه‌ ها در جهان

اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه حس کنید که در میان صفحات کتاب‌های قصه قدم می‌‍زنید، در این مطلب ارزشمند همراه با مجله دلتا، سری به سرزمین‌های خیالی این کره خاکی بزنید و جادوی سرزمین قصه‌ ها در جهان را از نزدیک لمس کنید.

جزیره اسکای، اسکاتلند

این چشم‌انداز خیره‌کننده در جزیره اسکای پنهان شده است. تپه‌های سنگی مخروطی شکل، حوضچه‌ها و آبشارهای پراکنده با اشکال مارپیچ مرموزی ترکیب شده و منظره‌ای جادویی خلق کرده‌اند.

تاکنون هیچ افسانه‌ای راجع به این اشکال مارپیچ به وضوح تعریف نشده است. اما برخی بر این باورند که این مکان توسط پریان به این شکل درآمده و هنوز در گوشه و کنار آن زندگی می‌کنند.

کلیسای اندریاس

کلیسای سنت میگوئل دلفی

وقتی نام سرزمین قصه‌ ها در جهان به میان می‌آید نام کلیسای سنت میگوئل دلفی می‌درخشد. این صومعه پر زرق و برق در کنار صخره‌ای در کاتالونیا واقع شده و مشرف به آبشاری زیبا است. البته همه صومعه‌های باستانی زیبا هستند اما این کلیسا درست به مانند قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. انگار از کتاب‌های قصه برداشته شده و در این منطقه گذاشته شده است.

جنگل کروکت در لهستان

جنگل ویستمن، دوون، انگلستان

این جنگل از خزه‌های پر پیچ و خم و گیاهان وحشی پوشیده شده است و طوری به نظر می‌رسد که انگار با ارواح، افسانه‌ها و اسطوره‌های فراطبیعی ارتباط دارد. از آن‌جایی که چنین افسانه‌هایی در رابطه با جنگل ویتسمن نقل شده، جای هیچ تعجبی نیست که چرا سالیان دراز دست نخورده باقی مانده و از گزند انسان‌ها و حیوانات غول پیکر در امان مانده است. درختان قدیمی به طرز نامحدودی رشد کرده و در هم گره خورده‌اند. همه می‌دانیم که جادوگران تنها در قصه‌ها زندگی می‌کنند. اما جنگل ویستمن به گونه‌ای است که تصور می‌کنید هر لحظه ممکن است یکی از آن‌ها جلوی شما ظاهر شود.

جزیره اسکای

کلیسای اندریاس، روسیه از سرزمین قصه‌ها

درست در وسط دریاچه ویوکسی، در دو کیلومتری شمال سنت پترزبورگ، یک جزیره کوچک سنگی از آب سر برآورده است. کلیسای چوبی اندریاس روی این جزیره کوچک قرار دارد. این بنای حیرت‌انگیز که به نظر می رسد متعلق به بابا یاگا (جادوگر افسانه‌ای) باشد، در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

  • khanoom neanderthall