مجله دلتا

۸۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم که تا اوایل سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد قیمت یک واحد ۶۰ متری در تهران را پوشش می داد حالا اثرگذاری خود را تقریبا از دست داده است.
وام-۱۶۰-میلیون-تومانی خانه اولی‌ها

با توجه به میانگین قیمت مسکن شهر تهران که ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، با وام ۱۶۰ میلیون تومانی خانه اولی‌ها می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد.

به گزارش مجله دلتا اثرگذاری وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با این بودجه در پایتخت فقط می‌توان ۶ متر و ۹۰ سانتی‌متر مسکن خریداری کرد. البته این تسهیلات از خردادماه امسال منقضی شده و هنوز بانک مرکزی تصمیمی برای ادامه حیات و احیای آن نگرفته است.

کارشناسان معتقدند اگر قرار است صندوق پس انداز مسکن یکم احیا شود باید هم مبلغ آن افزایش پیدا کند و هم نرخ سود آن کاهش یابد. نرخ سود این تسهیلات هم‌اکنون در مناطق شهری ۸ درصد و در بافت فرسوده ۶ درصد است. متقاضیان این نوع وام با سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومانی و دوره انتظار یک ساله می‌توانند ۸۰ میلیون تومان به علاوه سپرده خود با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند.

با نوسان های بازار مسکن طی حدود ۲.۵ سال گذشته اثرگذاری وام خانه اولی‌ها به شدت کاهش یافته و این موضوع از میزان پرداخت تسهیلات از طریق این صندوق قابل مشاهده است. طبق اعلام بانک مسکن تا آذرماه ۹۸ از حدود ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک حدود ۲۷ هزار فقره از محل تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده که از کاهش اقبال به این نوع وام حکایت دارد. در واقع با توجه به ۳۸۴ هزار مبایعه‌نامه کل کشور در ۹ ماهه ابتدای ۹۸ میزان خرید مسکن از طریق وام خانه اولی‌ها حدود ۷ درصد کل معاملات ملک در کشور بوده است.

تسهیلات-مسکن

با وجود آنکه برخی کارشناسان بر لزوم افزایش سقف و کاهش سود تسهیلات مسکن در شرایط فعلی تاکید دارند، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزایش وام مسکن را در ایجاد تورم بازار ملک موثر می‌داند و معتقد است که باید از طریق  افزایش ساخت و ساز، تعادل قیمتی را در بازار مسکن ایجاد کرد. این در حالی است که عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی راهکار تعادل بخشی در بازار مسکن را احیای نظام پس‌انداز می‌دانست و در دوره او وام مسکن از حدود ۲۰ میلیون تومان به سقف ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به تازگی نیز رییس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن تاکید کرده و گفته است: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است از این رو دولت می‌تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام‌ها اقدام کند. در تمام کشورها وام مسکن حدود ۷۰ درصد از قیمت مسکن را پوشش می‌دهد اما در کشور ما با وام ارایه شده نمی‌توان خانه خریداری کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر مربع چند؟” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
فعالان بازار مسکن از افزایش آپارتمان‌های نوساز در گروه متراژی بیش از ۱۰۰ متر خبر می دهند.
خانه‌ های نوساز آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ

در شرایطی که به گفته مشاوران املاک میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در بنگاه‌های املاک رونق ندارد و همچنین تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به بازار به دلیل نااطمینانی و بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده، خانه‌ های نوساز با زیربنای بیش از ۱۰۰ متر افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در وضعیت کنونی تعداد واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ به‌شدت در بازار اندک است و همین مساله سبب شده بودجه خرید بخش زیادی از متقاضیان مصرفی برای معامله آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ  مناسب نباشد. از همین رو این گروه از متقاضیان خرید خانه فعلا از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

در مقابل چند هفته‌ای است که وضعیت املاک بزرگ ‌متراژ عرضه شده در بازار نسبت به قبل تغییراتی کرده است. به‌طوری‌که در میان معدود آگهی‌های عرضه شده به بنگاه‌ها، بخش عمده آنها به آپارتمان‌های بزرگ‌ متراژ مربوط می‌شود.

مشاوران املاک عنوان می‌کنند به‌طور طبیعی متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های عرضه شده در بازار املاک، افرادی‌اند که به‌دنبال تبدیل به احسن ملک خود هستند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های فروش خانه‌ های نوساز و چند سال ساخت در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

خرید و فروش واحدهای مسکونی

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
افزایش قیمت مسکن سبب شده تا با وجود اینکه دو میلیارد تومان، رقمی بسیار فراتر از پس‌انداز غالب خانوارهاست، خرید مسکن با این بودجه همچنان محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد.
خرید-آپارتمان-با-2-میلیارد-تومان

تا کمتر از یک سال گذشته خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان در بهترین نقاط شمال شهر وجود داشت؛ اما اکنون این موضوع ممکن نیست و افرادی که با دو میلیارد تومان قصد خرید مسکن دارند، شاید شانس بسیار کمی برای خرید خانه در شمال شهر و مناطق یک و سه داشته باشند. زیرا با این بودجه در این مناطق فقط امکان خرید واحدهای متراژ پایین وجود دارد و آپارتمان با متراژ پایین در شمال تهران بسیار کمتر از سایر نقاط است.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون امکان خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان فقط در برخی نقاط تهران امکان وجود دارد؛ اما شاید از نظر متراژ، سال ساخت، محله و… با محدودیت‌هایی همراه باشد. با این بودجه در جنوب تهران واحدهای بزرگتر با سن کمتر و در غرب، شرق و مرکز، با توجه به محله‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته، امکان خرید مسکن با متراژ پایین‌تر و سن بیشتر وجود دارد. مناطق ۲ و ۵ از مناطقی است که واحدهای زیادی با این بودجه در آن‌ها برای  فروش به بنگاه‌های املاک عرضه می‌شود.

اغلب آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک با این بودجه وجود دارد، مربوط به غرب و شرق تهران است. پونک، صادقیه، طرشت و… از مناطقی است که کارشناسان مشاور املاک با بودجه دو میلیارد تومانی پیشنهاد می‌کنند و با توجه به متراژ ادعا دارند که این واحدها موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است!

قیمت مسکن در پونک از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین در این محله امکان خرید واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متری وجود دارد. یک واحد ۶۱متری و یک سال ساخت در این محله، ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید مسکن در صادقیه نیز به حداقل ۲۵میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه نیاز است. در این محله نیز با ۲میلیارد تومان می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۸۰متری خریداری کرد. قیمت یک واحد ۷۰متری و ۴سال ساخت در این محله دو میلیارد تومان اعلام شده است.

اگر هم سن و هم متراژ واحد در اولویت باشد، محله‌های جنوب تهران گزینه‌های مناسی برای خرید ملک است. برای مثال یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری و نوساز در جیحون دو میلیارد تومان قیمت‎‌گذاری شده است. برای خرید یک واحد ۱۲۰متری و نوساز در جوادیه نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان پرداخت کرد.

آپارتمان-دو-میلیارد

یک واحد ۷۰متری و نوساز در شادمان ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و مالک یک واحد ۶۴متری و ۴سال ساخت در جنت‌آباد، قیمت واحد را یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین یک واحد آپارتمان ۵۴متری و ۱۵سال ساخت در شیخ بهایی دو میلیارد تومان اعلام شده است.

شهرک اکباتان یکی دیگر از مناطقی است که با دو میلیارد تومان امکان خرید سوییت در آن وجود دارد. یک آپارتمان ۸۵متری در هروی که ۱۵سال از ساخت آن می‌گذرد، یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت در همیلا و یک واحد ۷۰متری و ۳۰سال ساخت در بلوار کشاورز از دیگر مواردی است که کارشناسان مشاور املاک با این بودجه پیشنهاد کرده‌اند.

برای اینکه با این بودجه در مرکز شهر، واحدی خریداری کنید، با توجه به متوسط قیمت مسکن در این نقاط، می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متر خریداری کرد. یک واحد آپارتمان ۵۰متری در فاطمی ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتوجه به معاملاتی که در مردادماه صورت گرفته است، تهرانپارس یکی از مناطقی است که با دو میلیارد تومان واحدهای زیادی در آن معامله شده است . یک واحد ۱۱۰متری و نوساز ماه گذشته دو میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان در این محله به فروش رفت.

یک واحد آپارتمان ۸۲متری و ۶سال ساخت در آپادانا، آپارتمانی ۶۷متری و ۹سال ساخت در جنت‌آباد، واحدی ۹۶متری و ۷سال ساخت در ابوذر و یک واحد آپارتمان ۸۳متری و ۱۰سال ساخت در اسفندیاری از دیگر معاملاتی است که در ماه اخیر با بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان منعقد شد.

با بررسی قیمت مسکن در بسیاری از مناطق تهران، متوجه می‌شویم که امکان خرید مسکن حتی با متراژ کمتر و سن بیشتر با این بودجه در آن‌ها وجود دارد؛ ولی یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد گفت: اخیرا واحدهای زیادی در این بودجه عرضه نمی‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قیمت مسکن در تهران و همچنین دست نگه داشتن فروشندگان برای فروش واحد باز می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
لیسبون برخلاف اکثر شهرهای بزرگ اروپا که با گسترش شهرها در پیرامون شهرهای قدیمی شکل گرفته‌اند، سال‌های بسیاری است که بدون گسترش چشم‌گیری، به‌صورت قدیمی خود باقی‌مانده‌است.
لیسبون پرتغال

شهر لیسبون

شهر لیسبون پرتغال که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود، از جمله مهم‌ترین اماکن دیدنی این کشور به شمار می‌آید و به خاطر قرار گرفتن در امتداد رودخانه تاگوس، از آب و هوایی معتدل و دلنشین برخوردار است. وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، کلیساها و آثار باستانی خیره کننده و کوچه‌ها و خیابان‌های رازآلود در دل این شهر باعث شده است، تا سالانه گردشگران بیشماری راهی این شهر شده و از جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون دیدن کنند.

لیسبون

کلیسای جامع لیسبون | Lisbon Cathedral

کلیسای جامع لیسبون، از جمله بناهایی است که توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند و معماری آن تلفیقی از معماری دوره‌های تاریخی مختلف است. ساخت این کلیسا در سال ۱۱۵۰ تمام شده و در طول سالیان طولانی، بارها و بارها دچار تخریب و مجددا بازسازی شده است. این کلیسا با نام اختصاری سه (SE) نیز نامیده و بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌شود.

کلیسای لیسبون

موزه ملی کاشی لیسبون | National Azulejo Museum

اگر به شهر لیسبون سفر کرده‌اید، حتما بخشی از زمان خود را به بازدید از موزه کاشی این شهر که در کلیسا و خیابانی با نام Convento da Madre de Deus قرار گرفته است، اختصاص دهید. این موزه، مجموعه‌ای از زیباترین کاشی‌ها را از دوره‌های تاریخی مختلف گردآوری نموده و بازدیدکنندگان با تماشای آن‌ها می‌توانند، اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه کنند.

موزه کاشی لیسبون

آسانسور سانتا جاستا | Santa Justa Lift

آسانسور سانتا جاستا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر لیسبون است که با ظاهری عجیب و بسیار زیبا، توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. این آسانسور که در مرکز شهر لیسبون به چشم می‌خورد، دارای ظاهری شبیه به برج ایفل بوده و جالب است بدانید که معمار آن Raoul Mesnier du Ponsard، شاگرد گوستاو ایفل، معمار برج ایفل بوده است. گردشگران به راحتی می‌توانند، چشم اندازی زیبا و خارق‌العاده را بر فراز این آسانسور عجیب و زیبا تماشا کنند.

آسانسور

برج تاریخی بلم | Belém Tower

برج تاریخی بلم که به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون شناخته می‌شود، در مجاورت با رودخانه تاگوس قرار گرفته است. این برج در سال ۱۵۱۵ احداث شده و در آن زمان به عنوان استحکامات نظامی شهر لیسبون، نقش بسیار مهمی را ایفا نموده است. برج بلم در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و امروزه مورد حفاظت بسیار شدید قرار گرفته است.

برج تاریخی بلم

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاذبه های گردشگری کیتو در اکوادور” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
تجربه سرعت بالا، ارتفاعات حیرت انگیز و چشم اندازهای خیره کننده، افرادی را که به دنبال هیجان هستند جذب خطوط کابلی سراسر دنیا می‌کند.
زیپ لاین

زیپ لاین‌های هیجان انگیز

روش کار زیپ لاین به این صورت است که فرد با ریسمان و طناب به صورت نشسته و یا به روی شکم قرار می‌گیرد و سپس با سرعت بسیار زیاد که گاه به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد، روی کابل‌های معلق در هوا سر می‌خورد. سواری گرفتن از خطوط کابلی با ترکیبی برابر از هیجان و وحشت، تجربه‌ای است که افراد مشتاق ماجراجویی نمی‌توانند آن را از دست بدهند. چه بخواهید به تنهایی روی این خطوط به پرواز درآیید، چه با یک یا دو نفر دیگر همراه شوید، در این مقاله برخی از جالب ترین، سریع‌ترین، مرتفع‌ترین و خیره کننده‌ترین زیپ لاین‌ها معرفی شده است. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

هیجان

۱- اسلات زیلا (SlotZilla)

از آنجا که زیپ لاین‌های شهری زیادی وجود ندارند که تمام طول سال فعال باشند، اسلات زیلا در لاس وگاس (Las Vegas) نسبتا منحصر به فرد است. اگرچه این خط بلندترین، سریع‌ترین و یا طولانی‌ترین خط در جهان نیست، اما به سواران خود اجازه می‌دهد، درحالی که فقط ۷۷ پا (۴/۲۳متر) بالاتر از جمعیت مردم شهر هستند، وارد مرکز شهر وگاس شوند.

سرعت حرکت، بسیار بالاست و سواران بر کابل تنها در حد یک نگاه اجمالی، فرصت تماشای چراغ‌های چشمک زن شهر وگاس و صحنه‌های تفریح و مهمانی را دارند.

بازی

۲- لا ترولی ین (La Tyrolienne)

آیا می‌خواهید به سفری بروید که بعدها به آن افتخار کنید؟ اگر چنین است، پس سواری روی زیپ لاین «لاترولی ین» در استراحتگاه وال تورنز (Val Thorens) را تجربه کنید. این خط کابلی با ارتفاع ۱۰۵۹۷ پا (۳۲۲۹ متر)، بلندترین خط در جهان و البته مناسب همه است. همچنین، مناظر خیره کننده کوهستان آلپ، بخش فرانسوی (French Alps)، تاثیرگذارترند. سواران این خطوط در رده سنی ۸ تا ۸۸ می‌توانند بر فراز کوهستان پوشیده از برف عبور کنند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنند.

هیجان انگیز

۳- مانستر (The Monster)

در سال ۲۰۱۶، نام زیپ لاین مانستر واقع در پارک ماجراجویی تورو ورد (Toro Verde) در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین خط کابلی در جهان ثبت شد. این خط بیش از یک و نیم مایل (۴/۲ کیلومتر) در سراسر منطقه روستایی جنگلی پورتوریکویی (Puerto Ricans)، کشیده شده است و می‌تواند با سرعت ۹۵ مایل در ساعت (۱۵۳ کیلومتر در ساعت) حرکت کند و درست وقتی که فکر می‌کنید هیچ چیز، دیگر بهتر از آن نخواهد بود، می‌بینید هنوز هم موردی بهتر وجود دارد. خطوط کابلی مانستر در نورو ورد، بابت هر نفر که بر این کابل سوار می‌شود، درصدی به بنیاد ریکی مارتین که با قاچاق انسان مبارزه می‌کند، هدیه می‌دهد.

شهربازی

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
چه شهرهایی 24 ساعت شبانه روز بیدارند؟
شهرهای 24 ساعته

شهرهای ۲۴ ساعته جهان را می‌شناسید؟

آیا می‌دانید شهرهای ۲۴ ساعته جهان در کدام کشورها قرار دارند؟ سبک زندگی در این شهرهای شب زنده‌دار متفاوت است. همه چیز در آن به سرعت اتفاق می‌افتد. در گوشه گوشه این شهرها پارتی‌های شبانه روزی، غذاخوری‌ها و دیگر اماکن خوشگذرانی در هر لحظه برقرار است. از این رو، شهرهای ۲۴ ساعته هرگز به خواب فرو نمی‌روند.  با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

شبانه روزی

  1. نیویورک، ایالات متحده آمریکا یکی از شهرهای ۲۴ ساعته جهان

شهر نیویورک مترادف شب زنده داری بی‌‎حد و حصر است. عجیب و غریب‌ترین پارتی‌های جهان را در این شهر شاهد خواهید بود. نیویورک هرگز به خواب نمی‌رود و اگر نیمه‌های شب هوس پیاده‌روی کنید، مطمئن باشید که به هیجان انگیزترین مهمانی های شبانه دعوت خواهید شد. خیابان‌های نورانی، کافه‌های شبانه روزی و بارهای زیرزمینی پر زرق و برق، نیویورک را در صدر لیست شهرهای ۲۴ ساعته جهان قرار می‌دهد.

شهر 24 ساعته

  1. مونته ویدئو، اروگوئه (Montevideo, Uruguay)

یک مهمانی ساحلی را تصور کنید. اما تا آخر شب صبر کنید… هنوز که اتفاقی نیفتاده است. یکی از بهترین پارتی‌های عمرتان را در مونته ویدئو تجربه خواهید کرد. این شهر با سواحل پهناور و مناطق سرسبز به بهشت شکارچیان شب زنده‌دار تبدیل شده است.

شب زنده دار

  1. مادرید، اسپانیا (Madrid, Spain)

انرژی این شهر مُسری است. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت زمانی که کل جهان به خواب فرو می‌رود، مادرید تازه از خواب بیدار می‌شود. موسیقی‌های وجدآور تمام طول شب در کافه‌ها و بارهای ۲۴ ساعته آن برقرار است.

اسپانیا

  1. بیروت، لبنان (Beirut, Lebanon)

بیروت، نیویورک خاورمیانه و پایتخت پارتی آن محسوب می‌شود. در این شهر فرهنگ‌های متفاوتی به چشم می‌خورد و شب زنده‌ داری‌های پر جنب و جوشی انجام می‌شود.

لبنان

  1. پاریس، فرانسه (Paris, France)

پاریس، شهر نور است و پس از تاریکی به یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان تبدیل می‌شود. روشنایی برج ایفل چشم‌ها را خیره می‌کنند و خیابان مقابل آن شاد و پر هیاهو به نظر می‌رسد. ظاهر ظریف شهر و مردم فعال پاریس، در جهان، دومی ندارند.

فرانسه

  1. قاهره، مصر (Cairo, Egypt)

زمانی که در قاهره هستید، زمان مثل برق و باد می‌گذرد. جذابیت ۲۴ ساعته شهر با سرگرمی‌های شبانه آن چند برابر می‌شود. هیچ چیز مثل قلیان آخر شب یا نوشیدنی خوشمزه نمی‌تواند حالتان را جا بیاورد. شما می‌توانید در حالیکه قلیان می‌کشید از تماشای مردم محلی لذت ببرید.

مصر

  1. مغرب، مراکش (Marrakech, Morocco)

مراکش یک سرزمین فوق‌العاده است و آخر شب ها منفجر می‌شود. مراکش در روز بسیار پر جنب و جوش است اما شب‌ها رویایی می‌شود. آب و هوای این شهر برای یک نوشیدنی شامگاهی بسیار ایده‌آل است. مراکش یک سرزمین بی‌نظیر است که هرگز اجازه نمی‌دهد از حال خوشی که دارید پایین بیایید. میدان اصلی شهر منزلگاه غذاخوری‌های بی‌شمار و پاتوق افراد شکمو است که نیمه شب بدنبال رستوران در خیابان‌ها چرخ می‌زنند.

مراکش

  1. بمبئی، هند (Mumbai, India)

برخلاف دیگر نقاط جهان، بمبئی شهری است که هر روز از خاکستر آتش شب قبل بر می‌خیزد و دوباره با تاریک شدن هوا پارتی واقعی شروع می‌شود. کلاب های شبانه، استراحتگاه‌های جالب و رانندگی در کنار دریا، شب شما را می‌سازند. این مقصد مانند ساعتی است که هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. بمبئی یکی از بزرگترین شهرهای ۲۴ ساعته در هند به شمار می‌رود.

هند

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه‌های خنده‌دار دنیا‌” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
شاید خرید خانه با بودجه یک میلیارد تومان دلسردکننده باشد، اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد با این بودجه، هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط پیدا کرد.
خرید-آپارتمان-با-یک-میلیارد-تومان

در حالی ‌که تا ۲ سال گذشته خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در گروه واحدهای محبوب با متراژ و امکانات مناسب وجود داشت، اکنون خرید خانه با این مبلغ محدودیت‌های بسیاری از نظر متراژ، سن بنا و محله به دنبال دارد.

به گزارش مجله دلتا منیریه، تهران‌سر، افسریه، مولوی، شهران، وحیدیه، حکیمیه، جوادیه، نازی آباد، مشیریه، شوش، آذری، امیریه، پیروزی، نظام آباد و… از مناطقی است که امکان خرید آپارتمان با یک میلیارد تومان در آن‌ها وجود دارد. البته شایان ذکر است که در همه جای این محله‌ها با این بودجه امکان خرید وجود ندارد و واحدها بر اساس سال ساخت، امکانات، متراژ و… قیمت‌گذاری می‌شود.

در مورد سال ساخت باید گفت شاید پیدا کردن آپارتمان نوساز کار راحتی نباشد ولی می‌توان واحدهای ۵سال ساخت و بالاتر را خرید. البته درحالی که کارشناسان مشاور املاک ادعا می‌کنند، در بهترین حالت با بودجه یک میلیارد تومان می‌توان یک واحد ۱۵سال ساخت خرید، معاملات انجام شده در مرداد و شهریور نشان می‌دهد که واحدهای ۴ و ۵ سال ساخت نیز با یک میلیارد تومان و کمتر به فروش رفته است.

بریانک، سبلان، نظام‌آباد، جوادیه، افسریه، سلسبیل و… از محله‌هایی است که راحت‌تر می‌توان واحد یک میلیارد تومانی پیدا کرد. کارشناسان مشاور املاک در این محله‌ها معتقدند با یک میلیارد تومان نهایتا امکان خرید یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت به بالا وجود دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در سلسبیل می‌گوید: واحدهای یک میلیارد و کمتر در این محله به‌طور معمول قدیمی‌ساز است. مثلا یک واحد ۶۶متری و ۲۰سال ساخت در خیابان کارون سلسبیل، ۹۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمان-ارزان

یک کارشناس مشاور املاک در محدوده پیروزی نیز اظهار داشت: قیمت یک واحد ۶۵متری و ۱۶سال ساخت در ۳۰متری نیروهوایی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعلام شده است که شاید بتوان آن را با یک میلیارد تومان معامله کرد. همچنین برای خرید یک واحد ۶۲متری در خضرایی شرقی یک میلیارد تومان سرمایه لازم است. این واحد ۱۸سال ساخت بوده و انباری ندارد.

واحدی ۲۵سال ساخت و ۵۲متری در میدان چهارم نارمک، یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک واحد ۶۱متری و ۱۵سال ساخت در جوادیه، آپارتمانی ۶۰متری و ۷سال ساخت در افسریه جنوبی، واحدی ۵۸متری و ۱۷سال ساخت در خیابان باشگاه تهران‌سر و همچنین یک واحد ۶۰متری و ۲۰سال ساخت در شادمان از مواردی است که کارشناسان مشاور املاک در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن تهران با بودجه یک میلیارد تومان معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

برای خرید واحدهای کمی بزرگتر نیز، یک واحد ۷۴متری و ۱۵سال ساخت در بریانک و یک واحد ۷۰متری در شهرک ولیعصر خیابان بازرگان، با این بودجه به فروش می‌رود. واحدهای یادشده، واحدهایی است که در بنگاه‌های خرید و فروش ملک در تهران وجود داشت.

شاید اگر با این بودجه به بنگاه‌ها برای خرید ملک مراجعه کنید، کمی دلسرد شوید. اما معاملات صورت گرفته نشان می‌دهد هم امکان خرید واحدهای با سن کمتر با این بودجه وجود دارد و هم می‌توان واحدهایی با متراژ متوسط خریداری کرد.

یک واحد ۸۸متری و ۵سال ساخت در ابوذر، در ماه اخیر ۹۹۰میلیون تومان معامله شد. همچنین یک آپارتمان ۸۰متری و ۷سال ساخت در شمشیری، خیابان شهید رعنایی، ۹۲۵میلیون تومان به فروش رفت. واحدی ۶۳متری و ۱۵سال ساخت در خیابان شهید نامجو از دیگر مواردی است که با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد یعنی ۹۶۷میلیون تومان خریداری شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
عموم مالکانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند یا درخواست اجاره‌بهای بالایی دارند.
بررسی معاملات رهن و اجاره مسکن در تابستان ۹۹ نشان می‌دهد در حالی که هر سال در فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، موجران حاضر در بازار مسکن را به سه گروه دسته‌بندی می‌شدند، اما امسال یک گروه از موجران به کلی از بازار اجاره‌بها حذف شده‌اند.
 
به گزارش مجله دلتا همواره در بازار اجاره‌بها یک گروه از موجران مایل دریافت ودیعه هستند و ملک خود را به‌صورت «رهن کامل» عرضه می‌کنند. گروه دیگری از موجران نیز در زمره کسانی قرار دارند که مایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه هستند و اغلب به‌عنوان موجران سنتی، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق اجاره‌بهای دریافتی از مستاجر یا مستاجران خود تامین می‌کنند. این گروه از موجران نیز امسال اغلب به دریافت اجاره‌های ۲ میلیون تومان به بالا در ازای ودیعه نسبتا پایین تمایل نشان داده و با این مشخصات، آپارتمان‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

یک گروه سوم از موجران نیز در سال‌های گذشته در بازار مسکن حضور داشتند که امسال تعداد آنها بسیار کاهش یافته و به صفر میل می‌کند. این افراد کسانی هستند که در حد تامین هزینه‌های نگهداشت ساختمان، مایل به دریافت اجاره‌بها هستند و عمده مبلغ ارزش اجاره ای را به‌صورت ودیعه از مستاجر طلب می‌کنند، اما در عین حال مایل هستند اجاره‌بهای مختصری در محدوده چند صد هزار تا یک میلیون تومان نیز به‌صورت ماهانه دریافت کنند تا در صورت بروز مسائلی همچون خرابی آسانسور و نیاز به تعمیرات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان، از عایدی نقدی اجاره ملک این قبیل هزینه‌ها را تامین کنند. اما بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد تعداد این موجران که به دریافت اجاره‌بهای تا یک میلیون تومانی قناعت کرده‌اند، انگشت‌شمار است.

هم‌اکنون عموم کسانی که در بازار معاملات رهن و اجاره مسکن حضور دارند، یا طالب رهن کامل هستند تا ودیعه را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند یا اینکه اجاره‌های چند میلیونی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری زندگی آنها را تامین کند، طلب می‌کنند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران ارایه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره مسکن در تابستان 99

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خرید خانه در تهران فقط با ۱۰۰میلیون!” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
اگر قصد دارید از متفاوت‌ترین و منحصر به فردترین موزه‌های جهان بازدید کنید، اگر به جای قدم زدن در کناره‌های سواحل زیبا و کاوش کردن درباره جاذبه‌های گردشگری دنیا، می‌خواهید چیزهای غیر متداول دیگری را تجربه کنید حتما از این موزه‌های عطر که از معروف‌ترین موزه های جهان محسوب می شوند دیدن کنید.
موزه‌های عطر

موزه‌های عطر

اگر شما هم جزء افراد عاشق انواع عطرهای خوش بو هستید که با دیدن مجموعه‌ای از عطرهای مختلف حالتان دگرگون می‌شود، به شما این مژده را بدهیم که در بسیاری از کشورهای جهان موزه‌های عطر بسیار زیبا و بزرگی از عطرهای مختلف وجود دارد که کلکسیون وسیع و گسترده‌ای از انواع عطرهای خوشبو و معطر را به نمایش می‌گذارند.

موزه عطر

موزه عطر فرانسه در گراس | Musée international de la parfumerie de Grasse

هنگامی که صحبت از عطرهای خوشبو می‌شود ناخودآگاه ذهنمان سراغ مهد عطر و ادکلن سازی جهان یعنی گراس می‌رود. گراس که یکی از شهرهای کشور فرانسه است با داشتن یکی از معروف‌ترین موزه‌های عطر جهان، نام بلند آوازه‌ای را از آن خود کرده است. این موزه با شکوه، با قدمت تاریخی که به سال ۱۹۱۸ باز می‌گردد زیباترین تصاویر از بهترین و مرغوب‌ترین عطرها و ادکلن‌ها را در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

تنوع رایحه در این عمارت با شکوه، شما را به یک جشن واقعی از احساس‌های خوشایند دعوت می‌کند. گویی که به یک باغ پر از رایحه قدم گذاشته‌‍اید. جالب است بدانید که این موزه با قدمت دیرینه‌ای که دارد چندین فضای نمادین را با اختصاص دادن عطریات مرتبط برپا کرده است که با قدم گذاشتن به درون آن‌ها و مناظری چشم نواز و روح بخش شما را متحیر و شگفت زده خواهد کرد. چنانچه اگر شما هم عاشق عطر و ادکلن هستید حیف است از موزه عطر گراس، که یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان است غافل شوید.

موزه عطر فرانسه

موزه عطر پاریس | Musée du Parfum

موزه پاریس فرانسه یکی دیگر از معروف‌ترین موزه‌های عطر در جهان معرفی شده است که با قدمت ۳۰۰۰ ساله خود هر ساله مهمانان بی‌شماری را در اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب کرده و کلکسیونی از انواع عطر و ادکلن‌های خوش بو و متنوع جهان را همراه با شیشه‌های ناب و اسانس‌های خالص در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌‎دهد. یکی از جذابیت‌های منحصربه فرد این موزه که هر بازدید کننده‌ای را در نگاه اول مات و متحیر می‌سازد معماری داخلی باشکوه و فوق‌العاده زیبای آن است که به محض قدم گذاشتن در آن، نفس را در سینه‌ها حبس می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که موزه پاریس فرانسه با آن که طیف وسیع و گسترده‌ای از عطرهای ناب و خوش بو در بهترین برند‌های جهان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، هنرمندانی نیز در آنجا وجود دارند که بنا به تمایل افراد در همان لحظه عطرهای فوق العاده خوش بو و جادویی را در مقابل دیدگانشان خلق می‌کنند. یکی از دلایل اصلی تهاجم شمار زیادی از مردم دنیا به کشور فرانسه، بازدید از این موزه زیبا و با شکوه است.

Musée du Parfum

موزه عطر کلن آلمان | Fragrance Museum Cologne

موزه عطر کلن یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کلن آلمان است که به عنوان معروف‌ترین موزه‌های عطر در سراسر جهان معرفی شده است. در این موزه زیبا، با نمایش گذاشتن بیش از سه قرن تاریخ عطریات مختلف و نیز آثار هنری و شیشه‌های عطری عتیقه، به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد تا در فضای سرشار از آرامش قدم زده و عصاره‌های خوش بویی را که در خلق انواع عطر و ادکلن به کار رفته‌اند، استشمام کنند.

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “موزه مارپیچی در نروژ‌” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کم بازدیدترین کشورهای جهان در زمره زیباترین مناطق دنیا قرار دارند.
کم بازدیدترین

کشورهای کم بازدید

هر کشوری مانند فرانسه و اسپانیا پر بازدید نیست اما این دلیل نمی‌شود که دست کمی از دیگر نقاط دنیا دارند. البته به جز کشورهای جنگ زده! در واقع کم بازدیدترین کشورهای جهان یک مزیت برتر نسبت به کشورهای پربازدید دارند. این مکان‌ها خلوت‌تر بوده و گشت و گذار در آنها راحت‌تر خواهد بود. به علاوه، می‌توانید از طبیعت بکر و دست نخورده آن بیشتر لذت ببرید. با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

کم بازدیدترین کشور

اقیانوسیه- تووالو: ۲۰۰۰ بازدید کننده

تووالو واقع در جنوب اقیانوس آرام، کم بازدیدترین کشور دنیا محسوب می‌شود. تووالو هیچ نیروی مسلحی ندارد. میزان تهدیدات تروریستی و جرم و جنایات در این کشور بسیار پایین است. بیشتر مردم جهان تا قبل از اینکه دوک و دوشس کمبریج از آن بازدید نکرده بودند، این کشور را نمی شناختند. در تووالو یک قلمرو پارلمانی با رفاه عمومی برقرار است و ملکه الیزابت دوم رئیس دولت است.

تووالو

اقیانوسیه- کیریباتی: ۴۰۰۰ بازدید کننده

این کشور شامل ۳۳ جزیره مرجانی و در امتداد خط استوا قرار گرفته است. امروزه کیریباتی به مکانی ایده‌آل برای ماهیگیری، غواصی و استراحت در جزایر خصوصی تبدیل شده است.

کیریباتی

آفریقا- سائوتومه و پرنسیپ: ۸۰۰۰ بازدید کننده

کم بازدیدترین کشور آفریقا، این سرزمین دو جزیره به شمار می رود. مساحت سائوتومه و پرنسیپ به ۲۲۵ کیلومتر می رسد. این کشور آفریقایی از نفت، گاز و کاکائو غنی است. اما ورود گردشگران به آن تقریبا وجود ندارد. سبک معماری آن برگرفته از دوران استعماری پرتغال بوده و شهر سائوتومه را جذاب ساخته است. فعالیت های گردشگری نظیر غواصی، ماهیگیری و تماشای نهنگ های کوهی و دلفین ها در ماه های جولای و اکتبر رایج است.

پرنسیپ

کارائیب- مونتسرات: ۹۰۰۰ بازدید کننده

کم بازدیدترین جزیره کارائیب مونتسرات است. این قلمرو که روی آب های قلمرو بریتانیا واقع شده،  بیشتر به خاطر تپه های آتش فشانی اش شناخته شده است. این آتش فشان در دهه ۱۹۹۰ فوران کرد و پلیموث (Plymouth) پایتخت سابق این کشور را با خاک یکسان نمود. در حال حاضر مونتسرات به عنوان “جزیره زمردین” شناخته می شود.

مونتسرات

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “جاده‌های رویایی‌” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall