مجله دلتا

۸۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد.

جاذبه های گردشگری لندن

برای  افرادی که به لندن سفر کرده و یا نکرده‌اند، بیگ بن اسمی آشناست. بیگ بن  در لندن نه تنها نمادی از این شهر است بلکه بزرگ‌ترین برج ساعت دنیا هم هست  و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لندن است. بیگ بن برج ساعت کاخ وست  مینیستر که کاخ پارلمانی لندن است، است. در ادامه می‌بینید که چرا همه‌ی  گردشگرانی که به لندن سفر می‌کنند از این برج به عنوان یکی از معروف‌ترین  جاذبه‌های آن یاد می‌کنند. با مجله دلتا همراه شوید:

 

 

بیگ بن در لندن کی و در چه سالی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در آتش سوخت. در سال ۱۸۴۴، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی  که قرار است تا کاخ پارلمانی شود باید یک برج و یک ساعت هم داشته باشد.

برج ساعت لندن

برای  این کار نیاز به ساعتی عظیم و غول آسا بود، این ساعت توسط شخصی به نام جان  وارنر و پسرانش ساخته شد. اولین بار در روز ۳۱ می سال ۱۸۵۹، زنگ آن در وست  مینستر به صدا در آمد و کمی بعد از آن در سپتامبر سال ۱۸۵۹، به خاطر  استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن آن، ترک خورد. به همین خاطر چکش  سبک‌تری برای آن استفاده شد.

بیگ بن کجاست؟

بیگ  بن در برج الیزابت در شمالی‌ترین قسمت کاخ پارلمانی وست مینستر، در مرکز  لندن و در نزدیک رودخانه‌ی تایمز است. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید  با استفاده از اتوبوس‌هایی که در شهر هست، به بیگ بن بروید، حتی ایستگاهی  به نام Westminster Tube station هم وجود دارد و در نتیجه مسیر دسترسی به  آن راحت است.

بیگ بن کجاست؟

چرا به این برج، بیگ بن می گویند؟

اگر  چه دو تئوری درباره‌ی نام گذاری این برج ساعت به این نام وجود دارد ولی  ریشه‌ی اصلی آن مشخص نیست. تئوری اول این است که این برج به خاطر سر  بنجامین هال که یکی از ماموران عالی رتبه دولت و مردی قوی بوده است و در  خانه به او بیگ بن می‌گفته‌اند، نام‌گذاری شده است. دومین تئوری این است که  نام این برج از روی نام شخصی سنگین وزن در آن زمان به نام بنجامین کاونت  برداشته شده است که به او هم بیگ بن می‌گفته‌اند. ظاهرا در آن زمان این اسم  به هر شخصی که سنگین وزن بوده است داده شده است.

چرا اصلا به بیگ بن، بیگ بن می گویند؟

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

بیگ  بن یکی از معروف‌ترین جاذبه ‌های گردشگری لندن است و اگر چه خود برج برای  دسترس عموم باز نیست با این حال ساکنان لندن می‌توانند با نوشتن نامه‌ای،  درخواست بازدید دهند. در نتیجه خارجی‌ها و توریست‌ها نمی‌توانند از برج  ساعت دیدن کنند و به جای آن می‌توانند تور کوتاهی در خانه‌ی پارلمان در  نزدیکی برج الیزابت داشته باشند.

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “چشم لندن؛ عظیم‌ترین چرخ و فلک اروپا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جزیره شیدور؛ جزیره مارو 

هزینه سفر به قبرس 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟ 

نووارا الیا؛ انگلستان کوچک 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

پارک ملی مادیدی یکی از آخرین مکان‌های روی کره زمین است که توسط تمدن انسانی دست نخورده باقی مانده است.

پارک ملی مادیدی

این  دنیا سراسر پر از زیبایی، عظمت و زرق‌و‌برق‌های طبیعی است. درصورتی که شما  در یک منطقه پر‌جمعیت زندگی می‌کنید احیانا به این فکر‌کرده‌اید تا به  جنگل سفر کرده و در مسیر شما هیچ چیز اذیت‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت. اغلب  مردم دوست دارند که به دامان طبیعت رفته و با پیاده‌روی، قایق رانی در  رودخانه یا کمپینگ از محیط پیرامون خود لذت ببرند. یکی از این مکان‌هایی که  می‌‌توانید سفر کنید پارک ملی مادیدی است ولی هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد  که شما در این محل به طور کامل در امان باشید. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره این مکان بخوانید.

پارک مادیدی

پارک ملی مادیدی کجاست؟

پارک ملی مادیدی یک پارک ملی در حوضه رودخانه آمازون فوقانی در بولیوی است. در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده‌ است، مساحت آن ۱۸۹۵۸ کیلومتر‌مربع است، و  همراه با منطقه‌های حفاظت‌شده در نزدیکی Manuripi- Heath، Apolobamba، و  ذخیره‌گاه زیست Manu است، پارک ملی مادیدی قسمتی از بزرگ‌ترین منطقه‌های  حفاظت‌شده دنیا است.

پارک ملی مادیدی  یکی از آخرین اماکن روی کره زمین است که توسط تمدن انسانی دست نخورده باقی  مانده‌است. به همین علت بسیاری از گیاه‌شناسان و دانشمندان تمایل دارند تا  در خصوص گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری که در این منطقه زندگی می‌کنند  مطالعه نمایند. اینجا دارای منظره‌ای فوق‌العاده است البته که یک چیزی وجود  دارد که مانع از لذت‌بردن شما از دیدن منظره شده و سبب می‌شود تا این پارک  را به‌عنوان عجایب وحشتناک طبیعی بشناسند.

آمازون

گونه‌های جانوری موجود در این پارک

می‌توان  گفت که تقریباً هر آنچه به صورت طبیعی در این پارک قرار دارد سمی است.  گیاهان و حشرات در این پارک ملی بطور یکسان قابلیت فلج‌کردن و حتی کشتن  انسان را دارند به همین علت است که بسیاری از بازدیدکنندگان تنها می‌توانند  به‌عنوان بخشی از یک تور برنامه‌ریزی شده از این پارک ملی بازدید نمایند.  حتی هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که شما در این محل به صورت کامل در امان  باشید.

بولیوی

پارک  ملی مادیدی به‌عنوان یکی از پارک‌های متنوع بیولوژیکی شناخته شده‌است.  امکان دارد گردشگران در مادیدی پلنگ خالدار گریزان، سمور غول پیکر ، میمون  تی تی، نوعی از میمون که در هیج کجا از دنیا یافت نمی‌شود را پیدا کنند.  همچنین بیش از ۱۱ درصد از ۹۰۰۰ گونه  پرندگان را می‌توانید در این پارک  ببینید.

گونه‌های جانوری موجود در این پارک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با عجایب دیدنی ایران، دره شیرز؛ سرزمین عجایب ایران را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

معرفی مرکز حیدر علی اف جاذبه ی گردشگری باکو 

برج تلویزیون برلین 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

در گلپایگان از کجا دیدن کنیم؟ 

نیو کمپ بارسلونا؛ بزرگ‌ترین استادیوم اروپا 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

استون‌هنج در جنوب انگلستان، یکی از بناهای بزرگ سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده‌ است.

جاذبه های گردشگری انگلیس

همیشه  اشیا، اتفاقات، خبرها و یا هر آنچه که اسرار آمیز باشد برای انسان‌ها جالب  است، این موضوع از گذشته‌های دور صحت داشته و هنوز هم تغییری نکرده است.  به احتمال زیاد تا به‌حال نام استون هنج را شنیده‌اید، بنایی بسیار پر رمز و  راز و عجیب در بریتانیا که یکی از جاذبه های گردشگری انگلیس و یکی از  اسرار آمیزترین بناهای تاریخی جهان به شمار می‌رود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم این سازه‌ی عجیب چه ویژگی‌هایی دارد و چرا تا این اندازه برای باستان‌شناسان و دنیا جذاب است.

استون هنج کجاست؟

استون هنج در انگلستان و در دشت سالیسبری قرار دارد، کافیست کمی به این بنا نگاه کنید تا فورا از  خودتان بپرسید این سنگ‌ها چطور و توسط چه نیرویی و به چه دلیل اینگونه در  کنار هم قرار گرفته‌اند؟ هدف از گذاشتن آنها چه بوده است؟

علی‌رغم  تحقیقات زیاد و همه جانبه‌ای که باستان شناسان و دانشمندان روی استون هنج  در انگلستان انجام داده‌اند، تا به حال نتوانسته‌اند به نتایج خاصی برسند  اما نگران نباشید چون رازهای استون هنج آرام آرام در حال رو شدن است…

استون هنج کجاست؟

یکی  از پروژه‌هایی که منجر به پخش حقایقی از استون هنج در انگلستان شد،  پروژه‌ی عکسبرداری زیر زمینی بود که از این سازه شد و  مشخص شد این سنگ‌ها  قبلا قسمتی از یک ساختمان پیچیده‌تر بوده‌اند، مثلا جایی برای برگزاری  مراسم‌های آیینی، سکونتگاه‌هایی رازآلود و ناشناخته و… البته باز هم این  تصاویر اطلاعات زیادی نشان نمی‌دهند و مشخص شده که این موضوع بسیار  پیچیده‌تر از چیزی است که دانشمندان فکرش را می‌کردند.

باستان‌شناسان چه می‌گویند؟

البته  استاد باستان شناسی دانشگاه بردفورد وینسنت گافنی که یکی از مدیران پروژه  بوده است در این باره گفته که شاید تحقیقاتی که انجام شده نتایج چندانی  نداده است اما حالا دیگر می‌دانیم که باید در کجای منطقه دنبال کشف‌های  تازه بگردیم. اگر ما بتوانیم راز استون هنج در انگلستان را رو کنیم،  می‌توانیم نه فقط این مکان بلکه کل منطقه را بهتر بشناسیم و بخشی از تاریخ  گذشته‌ را فاش کنیم. در تحقیقاتی که انجام شد، توانستیم به یک دسته دیرک  چوبی بربخوریم که شاید در نتیجه‌ی کلی تحقیق تاثیری نداشته باشد اما یک کشف  کاملا تازه است، دیرک‌هایی که تعداد آنها به ۳۰۰ تا می‌رسد و اگر این  تحقیقات نبود، هیچ وقت نمی‌توانستیم از وجود آنها آگاه شویم.

دیدنی های انگلیس

یکی  دیگر از باستان شناسان سرشناسی که روی استون هنج در انگلستان تحقیقات  زیادی کرده است معتقد است که این دیرک‌های چوبی در آن دوران موقتا در زمین  کار گذاشته شده بودند و از آنها برای علامت گذاری استفاده شده است.

در  هر صورت، چیزی که مشخص است این است که بعد از سال‌های سال بررسی و تحقیقات  شبانه روزی، هنوز هم که هنوز است،  استون هنج حرف‌های تازه‌ای برای گفتن  دارد و هر بار یک چیز جدید از آن کشف می‌شود و این موضوع باستان‌شناسان را  شگفت زده کرده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “رود تیمز، طولانی‌ترین رود انگلیس” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۷ کوه ایران که باید دید 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

تنگ دار؛ رودخانه‌نوردی میان صخره‌ها 

با بندر کنگ، از قدیمی‌ترین بنادر ایران آشنا شوید 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

 

نووارا الیا شهری در ییلاقات استان مرکزی سریلانکا می‌باشد. نام این شهر به معنای «شهری روی دشت» یا «شهر نور» است.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

نووارا  الیا از جاذبه های سریلانکا را به خاطر آب و هوای معتدل و خنک آن  (خنک‌ترین منطقه در سریلانکا) می‌شناسند. اقتصاد این شهر بر پایه‌ی چای،  سبزیجات مختص آب و هوای خنک و گردشگری می‌باشد. نووارا الیا جاذبه‌های  متعددی دارد که در ادامه در مجله دلتا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

 املاک چای پدرو 

برای آنکه بدانید فنجان چای صبح شما ممکن است از کجا بیاید سری به املاک چای پدرو بزنید که در ۳.۵ کیلومتری شرق نووارا الیا و در مسیر کانداپولا واقع  شده است. شما می‌توانید برای بازدید از کارخانه به مدت نیم ساعت همراه با  راهنما شوید، کارخانه‌ای که در اصل در سال ۱۸۸۵ ساخته شده و همچنان با  ابزارآلات مهندسی قرن نوزدهم انباشته شده است.
هرچند، به خاطر نوع چایی  که در این مکان تولید می‌شود (چایی بسیار سبک) فرایند تولید در طول شب که  هوای خنک‌تری دارد اتفاق می‌افتد بنابراین احتمالا شما نمی‌توانید چیز  زیادی از این فرایند را مشاهده کنید.

نووارالیا سریلانکا

باغ‌های هاکگالا

باغ‌های  زیبای هاکگالا در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی نووارا الیا قرار گرفته‌اند (حدود  ۲۰۰ متر پایین‌تر) و مکانی بسیار آرامش‌بخش هستند. افسانه‌ها اینگونه  می‌گویند که هانومن خدای میمون توسط راما به هیمالیا فرستاده شد تا یک گیاه  دارویی را پیدا کند. او فراموش کرد دنبال چه گیاهی می‌گشته و به همین دلیل  تصمیم گرفت تکه ای از هیمالیا را همراه خود بیاورد به این امید که آن گیاه  در آن رشد کند. از آنجا که فصل کاشت بین ژانویه و اواخر مارچ است، در این  ایام ظاهر باغ‌ها در بهترین حالت خود قرار ندارد.

باغ‌های هاکگالا

آبشار لاورز لیپ

از  املاک چای پدرو تا آبشار لاورز لیپ ۵ کیلومتر پیاده فاصله وجود دارد. از  سمت کارخانه‌ی چای، از خیابان اصلی عبور کرده و علامت‌ها را تا خانه ییلاقی  مدیر در امتداد جاده‌ی خاکی دنبال کنید. در اولین تقاطع به سمت چپ بپیچید و  در سه راهی مسیر میانه را برگزینید، بعد از سپری کردن ۱۵ دقیقه به یک فضای  پارکینگ خاکی می‌رسید. در سمت چپ مسیری پیاده از میان باغ‌های چای و به  سمت جنگل وجود دارد. این مسیر را دنبال کنید و درست بیرون زیارتگاه کوچک  شیوا، با آبشارهای زیبا مواجه خواهید شد.

آبشار لاورز لیپ

پارک ویکتوریا 

پارک  دوست داشتنی ویکتوریا در مرکز شهر نووارا الیا یکی از زیباترین پارک‌های  جنوب آسیاست که به بهترین شکل نیز از آن نگهداری شده و چرخی در اطراف  چمن‌های تزئین شده‌ی آن لذتی غیر قابل وصف برای شما به همراه می‌آورد. این  پارک حوالی مارچ تا می و آگوست تا سپتامبر با گل‌هایش دوباره زنده می‌شود.  این منطقه همچنین زادگاه تعدادی از گونه‌های پرندگان مختص نواحی کوهستانی  است که از آن جمله می‌توان به مرغ مگس خوار کشمیری، پیتای هندی و تیت  خاکستری اشاره نمود.

پارک ویکتوریا 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “نکات ضروری قبل از سفر به سریلانکا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

هزینه سفر به قبرس 

غار خربس قشم؛ پناهگاهی در برابر دزدان دریایی 

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

مکان‌های  دیدنی‌ که امروز می‌شناسیم احتمالا نام‌های متعددی داشته‌اند که در طول  تاریخ به فراموشی سپرده شدند. تخت سلیمان اما از چنان اهمیتی برخوردار بود  که در متون کهن به آن اشاره شد.

درباره تخت سلیمان

افسانه‌های  بی‌شماری در موردش گفته‌اند. نامش را در شاهنامه و قدیمی‌تر از آن در  اوستا آورده‌اند. از اهمیتش همین بس که به ثبت جهانی رسیده است. اینجا، تخت  سلیمان، تاریخ طولانی‌ای به خود دیده. اگر قصد سفر به این گوشه از ایران  را داشته باشید، از آب و هوای دلپذیر آن هم لذت خواهید برد. در مجله دلتا درباره تخت سلیمان  و تاریخ و اهمیت آشنا شوید.

تخت سلیمان کجاست؟

آذربایجان غربی و ۴۵ کیلومتری شمال شرق تکاب جایی است که تخت سلیمان در آن واقع شده است.  این شهر باستانی در ادوار مختلف محل سکونت اقوامی مانند، مادها، هخامنشیان،  اشکانیان، ساسانیان و مغولان بود. تخت سلیمان در ادوار مختلف در اوج  شکوفایی و تمدن درخشید. اکنون نشانی از این شهر در آذربایجان دیده نمی‌شود،  «بر باد شده یک سر، با خاک شده یکسان». یکی از جاهایی که گمان می‌رود محل  تولد زرتشت باشد، شهر شیز است. اگرچه همه محققان هم این سخن را قبول  ندارند.

جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

در مورد قلعه تاریخی تخت سلیمان بدانید

قلعه  تاریخی تخت سلیمان از بناهای تاریخی جهان به شمار می‌رود. این قلعه  بازمانده‌ای از دوره ساسانیان متشکل از بخش‌های مختلفی مثل آتشکده آذر  گشسب، آتشکده شاهی و جنگ‌آوران، ایوان خسرو، معبد آناهیتا، آتشگاه‌های کوچک  و دروازه‌ها و دیوارهای مستحکم است.

در تخت سلیمان چه می‌بینیم؟

تمام  آثار درون یک حصار و دیوار بیضی‌شکل شکل گرفته و دور تا دورش را دشتی وسیع  فرا گرفته است. حصار بیرونی از سنگ‌های لاشه‌ای به ابعاد مختلف و به ضخامت  ۵ متر و ارتفاع ۱۴ متر و محیط بیرونی ۱۲۰۰ متر بنا شده است. لایه بیرونی  حصار با سنگ‌های تراش‌دار نماسازی شده و دارای ۳۸ برج دفاعی مخروطی‌شکل  است.

در تخت سلیمان چه می‌بینیم؟

ویرانی 

تخت  سلیمان در حمله امپراطور رومیان، که در سال ۶۲۴ میلادی اتفاق افتاد، ویران  شد. آقاخان، برادر زاده هلاکوخان، که به دین اسلام گروید بر روی  ویرانه‌های آن مسجدی بنا کرد. این مسجد نیز بعدها ویران شد و فقط کاشی‌هایی  با نقوش و خط برجسته از آن به جا مانده است. مجموعه باستانی تخت سلیمان،  قبل از اسلام، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان  به شمار می‌رفت. اما در حمله هراکلیوس، امپراطور رومیان، به ایران تخریب  شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های طبیعی ایران “تخت سلیمان؛ دریاچه اسرارآمیز” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جاذبه های سردشت؛ بهشت آذربایجان 

گنبد قابوس؛ بلندترین برج آجری جهان 

۳ پارک آبی برتر دنیا 

دیدنی های پادشاهی دانمارک 

با ۵ پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰
پرو کشوری در آمریکای جنوبی است و پایتختش شهر لیما است.
جاذبه های گردشگری پرو

کشور پرو پر است از جاذبه‌هایی که شما را شگفت زده خواهد کرد. از روستای اولان تای تامبو و شهر زیبای کوزکو گرفته تا شهر ساحلی میرافلورس، کویر ایکا، ماچو پیچو و وجود تمدن اینکاها همگی اسرار آمیز و جذابند. در مجله دلتا جاذبه های گردشگری پرو را به شما معرفی می‌کنیم.

کلیسای سن‌فرانسیسکو 

عجیب‌ترین قسمت بازدید از کلیسای سن‌فرانسیسکو زیرزمین کلیساست جایی که حدود ۲۵هزار اسکلت مرتب و منظم کنار هم چیده شده‌اند! به‌نظر می‌رسد اوایل ساخت این کلیسا از زیر زمین به عنوان محل دفن اجساد استفاده شده است. استخوان‌ها و سر اسکلت‌ها با نظمی باور نکردنی کنار هم چیده شده‌اند.

جاذبه های کشور پرو

شهر لیما و محله میرافلورس 

میرافلورس یکی از محله‌ها یا بهتر بگوییم بخش‌های شهر لیما است. همانطور که گفتیم شهر لیما پایتخت کشور پرو در کنار اقیانوس آرام قرار گرفته و همین موضوع سبب شده در بخش‌هایی از شهر که در همسایگی اقیانوس است چشم‌انداز فوق‌العاده اقیانوس آرام را ببینید.

شهر لیما و محله میرافلورس

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

از محله میرافلورس زیاد دور نشوید چون این محله با وجود بخش‌های مدرن جاذبه‌ای تاریخی را در دل خود جای داده است. یک بنای خشت و گلی پلکانی در این محله قرار گرفته که حدود ۱۸۰۰ سال پیش ساخته شده است. زیگورات محل دفن اجساد بوده البته با رتبه بندی.

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

شهر پاراکاز 

بالاستاس معروف به جزایر گالاپاگوس کوچک است چون از نظر جانوارانی که در آن هستند شباهت‌های بسیاری با گالاپاگوس در اکوادور دارد. در بالاستاس شیردریایی، نوعی پنگوئن بومی این منطقه و پلیکان زندگی می‌کنند.

شهر پاراکاز

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کویری ایکاها حتما باید در لیست دیدنی‌های کشور پرو باشد چون یکی از عجیب‌ترین مناظر را خواهید دید. بهترین مسیر برای رسیدن به کویر ایکا این است که از پاراکاز راهی این منطقه شوید.

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کوزکو 

شهر کوزکو سابقه تاریخی غنی دارد، قدمت این شهر به تمدن اینکاها برمی‌گردد؛ حالا کوزکو را به خاطر بقایای به جامانده از دوره اینکاها و آثار معماری زمان مستعمره اسپانیایی‌ها می‌شناسند. خیابان‌های کوزکو اغلب سنگفرش شده‌اند و میدان اصلی آن پلازا دی آرماس است.

شهر کوزکو

روستای اولان تای‌تامبو

روستای زیبای اولان تای تامبو در دره مقدس و دقیق در مسیر رسیدن به مچوپیچو قرار دارد و از جاذبه های گردشگری کشور پرو است. این روستا در جنوب پرو و در میان کوه‌ قرار گرفته و رودخانه زیبای ارووبامبا از آن می‌گذرد. در این روستا بقایایی از دوره اینکاها به چشم می‌خورد که حتما تماشای آن را باید در برنامه سفرتان بگذارید.

روستای اولان تای‌تامبو

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

خطوط نازکا یکی از اسرارآمیزترین خطوط دنیاست. سالها راز خطوط نازکا پنهان مانده بود تا اینکه دانشمندی به نام رایشه همه چیز درباره نازکا را برملا می‌کند و کتابی درباره آن می‌نویسد.

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان” را مطالعه کنید.

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

پیراهن مردانه طی سالها به یکی از اساسی‌ترین لباس‌های کمد آقایان تبدیل شده و تنوع  در آن‌ها بسیار است.

انواع پیراهن مردانه

پیراهن مردانه طی سالها به یکی از اساسی‌ترین لباس‌های کمد آقایان تبدیل شده است. تنوع پیراهن‌های مردانه زیاد است و شما با هر  بودجه‌ای می‌توانید پیراهن دلخواه خودتان را داشته باشید. انواع پیراهن  مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ همراه مجله دلتا باشید تا در مورد انواع پیراهن‌ بیشتر بدانید.

ویژگی‌ انواع پیراهن مردانه

پیراهن‌های  مردانه معمولا از پارچه‌های نخی و پنبه‌ای دوخته می‌شوند و دارای الگوهای  خاص که اغلب ساده و  بدون جزییات هستند. رنگ پیراهن‌ها نیز متنوع است و از  یک قانون خاص تبعیت نمی‌کند. با تغییر هر کدام از ویژگی‌هایی که به شما  گفتیم، پیراهن از یک لباس رسمی برای دیدار کاری به یک لباس اسپرت و کژوال  می‌تواند تغییر کند.

جنس پیراهن مردانه

نخی: پارچه‌های  پنبه‌ای و نخی، هدایت گرمایی، جذب رطوبت کافی، دوام و شکل‌پذیری نسبتا  خوبی روی بدن دارند. همچنین به راحتی شسته و تمیز می‌شوند.

پیراهن مردانه الیاف مصنوعی: هیچ  وقت الیاف مصنوعی نمی‌توانند جای پنبه را بگیرند. استفاده از الیاف ساخته  دست انسان کیفیت خوبی ندارند اما در مقایسه با پیراهن‌های پنبه‌ای قیمت  پایین‌تری دارند. الیاف مصنوعی در مقابل چروک و همچنین لکه‌های رایج پیراهن  مقاومت خوبی دارند. اگر چه ما توصیه می‌کنیم که هیچ وقت پارچه‌ای که در آن  الیاف مصنوعی بیش از ۵۰ درصد باشد را خریداری نکنید.

پیراهن مردانه ابریشمی: لوکس‌ترین  نوع پیراهن‌ها مربوط به پیراهن‌های ابریشمی هستند. ظاهر این پیراهن‌ها  شفاف و جذاب است ولی قیمت آن‌ها به اندازه زیبایی و شیک بودنشان، بالا است.  همچنین باید از پیراهن‌های ابریشمی مراقبت‌های خاصی به عمل آورید.

رنگ پیراهن پیراهن مردانه

چهره،  رنگ چشم و رنگ مو از مهمترین فاکتورهایی هستند که حین انتخاب یک بالاپوش  باید به آن‌ها توجه کنید. متاسفانه اکثر آقایان با توجه به لباس‌های قبلی  خود انتخاب می‌کنند و این موارد را در نظر نمی‌گیرند.

رنگ سفید: رنگ  رایج پیراهن‌های مردانه سفید است. تا به امروز رنگ سفید نسبت به دیگر  رنگ‌ها، بار رسمی بودن بیشتری داشته است و شما می‌توانید با خیال راحت برای  قرارهای کاری و مجالس رسمی از پیراهن سفید استفاده کنید.

انواع پیراهن مردانه سفید

 

رنگ آبی: محبوبیت  این رنگ به درصد بالایی تطبیق‌پذیری با رنگ پوست آقایان برمی‌گردد. رنگ  آبی امروزه در ایران یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها است و کارخانه‌های دوخت  پیراهن، هر روز یک الگو جدید برای رنگ آبی تولید می‌کنند. امروزه رنگ آبی  جایگزین خوبی برای سفید شده است و متاسفانه انواع مختلفی از رنگ آبی در کمد  لباس آقایان پیدا می‌شود. ما دوست نداریم که رنگ سفید فراموش شود!

پیراهن مردانه آبی

رنگ‌های دیگر پیراهن مردانه: صورتی،  بژ، بنفش روشن، شیری، سبز تیره، زرشکی از جمله رنگ‌هایی هستند که آقایان  می‌توانند آن را برای پیراهن خودشان انتخاب کنند. این رنگ‌های می‌توانند به  صورت جداگانه در قالب الگو و طرح روی یکدیگر هم استفاده شوند تا تکراری به  نظر نرسند. آمار نشان می‌دهد که ۱۰ درصد از آقایان از این رنگ پیراهن‌ها  استفاده می‌کنند.

در مورد پیراهن‌ها،  اجزای دیگری همانند نوع یقه، الگوهای بکار رفته روی پارچه (ساده، راه‌راه،  چهارخانه)، نوع دوخت آستین و مچ پیراهن (دکمه‌ای، فرانسوی) و حتی دکمه‌های  بکار رفته می‌توانند هر کدام به تنهایی قابل بحث باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب مد و زیبای “شلوار مناسب برای آقایان لاغر اندام” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۷ مدل پیراهن مردانه؛ مناسب همه استایل ها 

۶ قانون همیشگی در مد و استایل آقایان 

لباس‌های چهارخانه را با چی ست کنیم؟ 

چگونه استایل پاییزی جذاب داشته باشیم؟ 

خرید لباس و شیک پوشی با صرفه جویی در هزینه 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

بدون  شک در کمد همه ما لباس­‌های مشخص و ثابتی است که از بین نمی‌روند بلکه از  فصلی به فصل بعد منتقل می‌شوند، کمد کفش‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کتونی زنانه

کفش  نه تنها به عنوان یک اکسسوری بلکه به عنوان یک نقطه عطف در برخی استایل‌ها  از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. بنابراین برخی مدل‌ها وجود دارند که  گذشتن از آنها برای‌مان کاری ناممکن است پس به طور مداوم از آنها استفاده  می‌کنیم. یکی از این کفش‎­های مهم کتونی زنانه است. با مجله دلتا همراه باشید.

 

با کتونی زنانه چی بپوشیم؟

کتونی با شلوار جین اسکینی: ترکیب همیشگی و بدون انقضا، وقتی کتونی می‌پوشیم اولین انتخابمان  یک جین تنگ و چسبان است! این ترکیب یک استایل ثابت است، نه خوب است و نه  بد. درواقع خوبی و بدی این ترکیب کاملا بستگی به چگونه پوشیده شدن آن دارد.  زمانی که کتونی را با شلوار جین اسکینی می‌پوشید باید به چند نکته خیلی  مهم دقت کنید : ۱- میزان تنگی شلوار ۲-قد شلوار ۳- مدل کتونی

میزان  تنگی شلوار: حواستان به شلواری که انتخاب می‌کنید باشد، شلواری که  می‌پوشید باید کاملا مناسب اندام، مخصوصا فرم پاها باشد و همچنین باید  متناسب با مدل کتونی شما نیز باشد. معمولا کتونی­‌های ظریف برای شلوارهای  خیلی جذب مناسب ­ترند.

قد شلوار:  مهمترین نکته در ست کردن شلوارجین با کتونی توجه کردن به قد شلوار است.  شلوارهای کوتاهی که یک فضای خالی میان کفش و مچ پا ایجاد می‌کنند،  مناسب‌ترین قد شلوار برای این استایل هستند.

مدل  کتونی: معمولا استفاده از کتونی‌های ظریف برای ست کردن با شلوار جین  اسکینی مناسب‌ترند، زیرا پایین تنه شما را ظریف‌تر، بلندتر و لاغر­تر نشان  می‌دهند.

کتونی زنانه با شلوار جین راسته: این  ست یکی از استایل‌­های مدرن و ساده این روزها را به وجود می‌آورد. بهتر  است کمی از شلوار جین اسکینی فاصله بگیرید و این جین­‌های راسته مدرن را  انتخاب کنید.

کتونی زنانه شلوار راسته

 

کتونی با دامن و پیراهن: پوشیدن دامن و پیراهن با انواع کتونی یک ترکیب ترندی، کژوال و دخترانه است که طرفداران زیادی دارد.

کتونی با شلوار کلاسیک: شاید ترکیب غیرمعمولی به نظر برسد اما بی‌­نظیر و مدرن است! این ست شیک و  راحت یک استایل کژوال را به وجود می‌­آورد و ترکیب مناسبی برای دانشگاه و  محل کار است.

کتونی با شلوارک: شاید  شما هم ازطرفداران پوشیدن شلوارک در دورهمی­‌های دوستانه باشید. این لباس  یک آیتم جوان پسند و کژوال است که ترکیب‌های خوبی در یک استایل به وجود  می‌آورد و از این رو طرفداران پروپا قرصی دارد.

 

کتونی با شلوار گشاد: اگر بگوییم کتونی یک کفش همه کاره است اشتباه نیست! این روزها شلوارهای  گشاد طرفداران زیادی پیدا کرده­‌اند و به جرات می‌توان گفت همه ما یک مدل  از این شلوارها را در کمدمان داریم. این شلوارها معمولا با هر کفشی ست  می‌شوند.

  

کتونی­ ساق دار: مهمترین  نکته­‌ای که در پوشیدن این کفش باید در نظر بگیرید قد شلوار یا دامن است.  توجه داشته باشید لباسی که انتخاب می‌کنید باید بالاتر از ساق این کتونی  قرار بگیرد. بهترین آیتم‌هایی که مناسب این نوع کفش­ هستند، لباس کوتاه که  تا روی زانو یا بالاتر از آن قرار می‌گیرند؛ مثل شلوارک و دامن های کوتاه.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “چرا نباید لباس ارزان خرید؟” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

آیتم هایی برای خانم ها که از مد نمی‌افتند 

چگونه کیف مناسب با استایل‌مان انتخاب کنیم؟ 

چگونه با کتونی استایل بهتری داشته باشید؟ 

بایدها و نبایدهای استایل قرار عاشقانه 

انواع مدل‌های بستن دستمال سر و هدبند 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

شهر و بندر زیبای چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه‌ی دریای عمان قرار گرفته است.

ساحل تنگ چابهار

ایران  سرزمین شگفتی‌هاست. یکی از شگفتی‌های زیبا و عجیبی که امروز می‌خواهیم از  آن بگوییم، ساحل تنگ در سواحل چابهار است. تا به این‌جا نگفتیم که شگفتی  عجیب این منطقه در چیست، تا به حال اسم امواج آبی را شنیده‌اید؟ الماس‌های  این منطقه را در شب دیده‌اید؟ این پدیده علی الخصوص در شب‌هایی که مهتابی  نیست در این منطقه قابل مشاهده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم راز امواج آبی ساحل تنگ در شب‌ها و الماس‌هایش در چیست.

این الماس‌های آبی رنگ چگونه به وجود می آیند؟

این  دلایل می‌توانند عوامل متعددی از جمله: جفت‌گیری، جذب طعمه و بسیاری از  عوامل دیگر باشد که در نهایت باعث شوند که این نور آبی رنگ از آن‌ها منتشر  شود. البته این شگفتی زیبا تنها در این منطقه وجود ندارد و در نقاط دیگری  از جهان هم قابل دیدن است.

جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان

در  توضیح علمی این پدیده باید گفت که اغلب در شب‌های تابستان به وسیله‌ی  باکتری‌های نورافشان ایجاد می‌شود. باکتری‌های نور افشان بر روی امواج حرکت  می‌کنند و به صورت یک خط نورانی در قله‌ی موج دریا خود نمایی می‌کنند. این  نورهای آبی رنگ در ساحل تنگ علی الخصوص در سواحل دانشگاه دریانوردی به  فراوانی دیده می‌شود.

نام علمی شب‌تاب‌های دریایی فیتوپلانکتون‌ها است و تنها کافی است که در برخی شب‌های فصل تابستان و علی الخصوص پاییز و  زمستان به سواحل چابهار بروید و در تاریکی شب و دقیقا زمانی که ۱ یا ۲ ساعت  از تاریکی آسمان می‌گذرد، در کنار ساحل بمانید و در نهایت ببینید که  شب‌تاب‎های آبی رنگ همراه با موج آب به ساحل می‌آیند و می‌روند.

ساحل تنگ این الماس‌های آبی رنگ چگونه به وجود می آیند؟

تعداد  زیادی از این پلانکتون‌ها در خاک ماسه‌ای ساحل می‌مانند و تعداد زیاد  دیگری دوباره به آب برمی‌گردند. اگر به این منطقه سفر کردید و خواستید به  دیدن این پدیده‌ی زیبا و عجیب بروید، یادتان باشد که برای دیدن آن‌ها باید  جایی تاریک در ساحل چابهار پیدا نمایید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر چابهار “چابهار و پدیده گِل فِشان کنارک” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

بندر گواتر؛ مریخ ایران کجاست؟ 

۵ شهر فنلاند که باید دید 

در گلپایگان از کجا دیدن کنیم؟ 

نیو کمپ بارسلونا؛ بزرگ‌ترین استادیوم اروپا 

جنگل راش؛ زیبایی بر فراز سوادکوه 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall
  • ۰
  • ۰

شهر مادرید، شهر موسیقی، شب‌های روشن، فوتبال و موزه‌هاست.

پایتخت اسپانیا

مادرید،  شهری زنده و پر جنب و جوش که هم استانداردهای اروپای غربی را دارد و هم  دارای فرهنگ غنی، هنر معماری و زندگی شبانه فوق‌العاده است. از آنجایی که  مادرید پایتخت اسپانیا است؛ مقر اصلی دولت، وزارتخانه ها، موسسات، سازمانها  و نهادهای دولتی است.  این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه  اروپا است. در مجله دلتا به این شهر اروپایی سر می‌زنیم.

تاریخ شهر مادرید اسپانیا

با  این که شهر مادرید قبل از میلاد مسیح هم وجود داشته، اولین اطلاعات موجود  از آن به قرن نهم میلادی برمی‌گردد. برخلاف دیگر شهرهای اسپانیا مانند  سویا، والنسیا و بارسلون در مادرید آثاری چندانی از دوران رومی‌ها و  ویزیگوت‌ها یافت نشده‌است. احتمالا منطقه مادرید امروزی برای این دو قوم  جذابیتی نداشت. زیرا نه در کنار دریا و بنادر بود و نه در مسیر شهرهای اصلی  قرار داشت.

مادرید اسپانیا

نام مادرید از کجا می‌آید؟

نظریات  مختلفی راجع به منشا اسم مادرید وجود دارد. طبق یک افسانه قدیمی، مادرید  توسط اوکو بینانور (پسر پادشاه توسکانی) تاسیس شده و «Metragirt» نام گرفت.  بعضی از تاریخ نویسان ادعا می‌کنند نام اصلی این شهر «Ursaria» به معنی  سرمین خرس‌ها بوده است. احتمالا به دلیل خرس‌های زیادی که در اطراف شهر  قرار داشتند که بعدها به نماد مادرید نیز تبدیل شدند.

نام مادرید از کجا می‌آید؟

برخی  نیز تغییر اسم شهر به مادرید را به زمان فتح این شهر توسط بنی امیه نسبت  می‌دهند. بعد از فتح شهر اعراب آن را «مایریت» نامیدند و مادرید امروزی  تکامل یافته همان مایریت است.

نماد شهر مادرید

نماد  رسمی شهر مادرید، خرس و درخت توت‌فرنگی (El Oso y El Madrono) است. به نظر  می‌رسد کسی دقیقا نمی‌داند که  چرا خرس و درخت توت‌فرنگی نمادهای این شهر  هستند. به جز این‌که در مزارع اطراف مادرید خرس‌ها و درخت‌های توت فرنگی  زیادی وجود داشته است و به نماد شهر مادرید تبدیل شده اند.

نماد شهر مادرید

یکی دیگر از نمادهای شهر مادرید، باشگاه کهکشانی رئال مادرید است. شاید با شنیدن اسم مادرید، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد رئال و  ستاره‌های بی‌شمار آن باشد. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مادرید نیز از  دیدنی‌های این شهر است که هر سال علاقه‌مندان به فوتبال را از سراسر جهان  به این ورزشگاه می‌کشاند.

جاذبه های گردشگری مادرید

آب و هوای شهر مادرید

نیمه  غربی مادرید، آب و هوای مدیترانه‌ای و نیمه شرقی آن، آب و هوای نیمه خشکی  دارد. بارش باران در مارید کم است و این شهر خشک‌ترین پایتخت اروپا است. با  ۲۵۰ روز آفتابی در سال، مادرید آفتابی‌ترین شهر اروپا است. اگر در فصل  تابستان به مادرید می‌روید؛ کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

آب و هوای شهر مادرید

در  طول سال دمای هوا از ۰.۵ درجه سانتی گراد تا ۳۳ درجه سانتی گراد تغییر  می‌کند. اما به ندرت دمای هوا کمتر از منفی ۵ و بیشتر از ۳۷ درجه سانتی  گراد خواهد بود. با وجود روزهای داغ و خشک تابستان و گاها زمستان‌های سرد و  برفی؛ آب و هوای مادرید در طول سال معتدل است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

عجیب ترین معبد جهان را بشناسید 

بزرگترین باغ وحش های دنیا را بشناسید 

پرواز بر فراز قله برومو اندونزی 

کشور اسرارآمیز پرو 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .

  • khanoom neanderthall