مجله دلتا

  • ۰
  • ۰
براساس آمار بانک مرکزی از قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، منطقه 14، با میانگین قیمت هر متر مربع 9 میلیون و 720 هزار تومان پنجمین منطقه پر معامله پایتخت است.
خرید آپارتمان ارزان

قیمت مناسب برای هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۴ تهران باعث شده تا خریداران مصرفی مسکن به دنبال خرید آپارتمان ارزان ، این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.

به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۴ پنجمین منطقه پرفروش پایتخت بوده و بعد از مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ قرار دارد. در گزارش بانک مرکزی از اوضاع بازار مسکن در آبان ماه امسال آمده است؛  میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است که این قیمت در شهر تهران، ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است. این موضوع باعث شده تا منطقه ۱۴ بین هر دو گروه خریداران مصرفی و سرمایه‌ای، پرطرفدار باشد.

در کنار تراکم خانه‌هایی با متراژ متوسط و نوساز با قیمتی ارزان‌تر نسبت به آپارتمان‌های مشابه در مناطق دیگر پایتخت، یکی دیگر از دلایل پرمتقاضی بودن منطقه ۱۴، دسترسی خوب محله‌های آن به سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و مترو پایتخت است.

 آپارتمان‌های ارزان‌تر از میانگین قیمت

در حالی که گزارش‌ها از اختلاف بین قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی و قیمت‌های واقعی در سطح بازار در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ دارد، در منطقه ۱۴ قیمت‌های پیشنهادی به قیمت اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی نزدیک است. مشابه این سازگاری آماری برای منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیز وجود داشته است و قیمت‌ها به آمار گزارش‌شده از منابع رسمی نزدیک‌تر بوده است.

در منطقه ۱۴ اغلب واحدهای متوسط و کمتر از ۱۰۰ مترمربع کمتر از یک میلیارد قیمت‌گذاری شده‌اند و فقط واحدهای بالای ۱۰۰ متر، قیمت‌هایی بالاتر از یک میلیارد تومان دارند.

پیشینه معاملات در مناطق ۱۴

هرچند که منطقه ۱۴ در رسته مناطقی طبقه‌بندی می‌شود که امکان خرید آپارتمان ارزان در آن وجود دارد، اما روند قیمت‌ مسکن طی سال‌های ۸۹ تا ۹۷ در این منطقه نیز مانند دیگر مناطق تهران سیرصعودی داشته و از ۱.۳ میلیون تومان در اولین سال به ۶.۲ میلیون تومان در سال ۹۷ رسیده است. نخستین جهش قیمتی در این منطقه مربوط به سال ۹۲_۹۱ با افزایش ۳۴ درصد و دومین جهش به سال ۹۷_۹۶ با رشد ۳۸ درصد اختصاص دارد که جهش قیمتی رخ داده در سال ۹۶ به ۹۷ بیشتر از سال ۹۱ به ۹۲ بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی