مجله دلتا

  • ۰
  • ۰
آگهی‌هایی فروش املاکی که در روزهای گذشته به مشاوران املاک سپرده شده پیش بینی قیمت مسکن رو به سویی برده که مشاوران املاک از کاهش قیمت‌ها و نرمش مالکان سخن می‌گویند.
پیش بینی قیمت مسکن

پیش بینی قیمت مسکن از روند کاهشی و تعدیل حکایت دارد. نگاهی به آگهی‌های بازار معاملات مسکن در پایتخت نشان می‌دهد که تعداد آگهی‌هایی فروش تعدیل‌ شده که پیش از این به دلیل نبود متقاضی خرید و قیمت بالا شانسی در معاملات نداشته‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در حالی که کاهش قیمت مسکن در چند ماه گذشته، مالکان واحدهای مسکونی را راضی به عقب‌نشینی از قیمت پیشنهادی خود نکرده بود، اکنون نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک می‌گوید که برخی از مالکان نسبت به قیمت‌ها انعطاف نشان داده‌اند و تعدیل قیمت‌ واحدهای مسکونی ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این مالکان واحدهای مسکونی به دلیل تاکید بر قیمت‌گذاری گزاف بر ملک خود موفق به فروش یا رهن و اجاره آن به‌خصوص در التهاب بازار تابستان نشده بودند. اگر چه برخی از واحدهای نوساز با قیمت‌های غیرواقعی در بازار مسکن وجود دارند اما پیش‌ بینی قیمت مسکن از سوی مشاوران، از نزدیک شدن بازار به قیمت واقعی خبر می‌دهد. واسطه‌ها می‌گویند به محض آنکه قیمت‌ها واقعی شود و متقاضیان مصرفی به‌صورت مجدد به بازار ورود کنند سطح قیمت‌ها نیز تثبیت می‌شود؛ بنا بر اعلام آنها، انتظار نمی‌رود حداقل تا یک سال بعد از تثبیت سطح قیمت‌ها در بازار مسکن، قیمت آپارتمان‌ها با افزایش محسوس مواجه شود.

از آنجا آپارتمان‌های کوچک‌متراژ اولویت آخر متقاضیان با قدرت خرید پایین است، مالکان این واحدها در یک هفته گذشته با نرمش بیشتری واحدهای خود را به بازار عرضه کردند و تعداد آگهی عمده واحدهای مسکونی کوچک‌ متراژ عرضه شده به بازار بیش از سایر گروه‌های متراژی با تعدیل قیمت همراه شده‌اند.

همچنین بخوانید:

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی

خانه های بزرگ متراژ به دنبال مشتری

قیمت آپارتمان‌ های میانسال

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • khanoom neanderthall

خبر

مسکن

گزارش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی